واضح آرشیو وب فارسی:فارس: کارگردان فیلم سینمایی شیار 143:
جنگ 8 ساله دفاع مقدس در جنگهای منطقه گم شده است
کارگردان فیلم سینمایی شیار 143 با بیان اینکه جنگ 8 ساله دفاع مقدس در جنگهای منطقه گم شده است، گفت: نگاه انسانی این فیلم باعث شهرت آن شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نرگس آبیار ظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران گلستانی در پاسخ به سوالات خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: نگاه انسانی این فیلم سینمایی باعث شد که شهرت بسیار زیادی پیدا کند و این اثر توانسته است از اوایل امسال در بسیاری از فستیوالهای بینالمللی شرکت کرده و عناوین گوناگونی را از آن خود کند. وی گفت: فیلم شیار 143 یک فیلم سینمایی است که بر اساس یک روایت تاریخی نگارش شده است. آبیار در خصوص برنامه های این فیلم سینمایی در خارج از کشور گفت: برنامههای مفصلی برای اکران این فیلم در خارج از کشور در دستور کار خود داریم. با ساخت شیار 14 توانستیم پیام واقعی جنگ 8 ساله را به نسل جدید انتقال دهیم کارگردان فیلم سینمایی شیار 143 در ادامه افزود: فیلمهای سینمایی ساخته شده دفاع مقدس ما، برای افرادی قابل هضم است که یک عقبه ذهنی در خصوص جنگ هشت ساله داشته باشند، اما ما با ساخت این فیلم توانستیم پیام واقعی جنگ هشت ساله دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال دهیم. وی گفت: جنگ هشت ساله دفاع مقدس در جنگهای منطقه گم شده است و بسیاری از مخاطبان ما در جشنوارههای بینالمللی این سوال را از ما میپرسند که در جنگ هشت ساله بین ایران و عراق چه گذشته است. آبیار در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص شخصیت الهام گرفته شده این فیلم چه کسی بوده است، گفت: «اختر نیازپور» به عنوان شخصیت اصلی و الهام گرفته شده این فیلم سینمایی است. وی مادر «شهید جعفر رضایی» بوده که 15 سال رادیو را از خود جدا نکرده بود و با شنیدن اخبارهای گوناگون ایرانی و عراقی در صدد شنیدن آخرین وضعیت فرزند خود بوده است. بسیاری از مادران شهدا به بنده گفتند که شما چطور از زندگی ما با خبر بودید کارگردان فیلم سینمایی شیار 143 تصریح کرد: من با الهام گرفتن از شخصیت این مادر قهرمان، توانستم فیلمنامه شیار 143 را تکمیل کنیم و زمانی که این فیلم ساخته و به نمایش در آمد بسیاری از مادران شهدا به بنده گفتند که شما چطور از زندگی ما با خبر بودید. وی در خصوص نقطه عطف این فیلم گفت: نقطه عطف این فیلم سینمایی، نگاه انسانی و شخصیت مادر بوده است که نشان دهنده واقعیت این روایت تاریخی است. آبیار در خصوص مهمترین بخش سکانسهای تولید شده در این فیلم سینمایی گفت: مهمترین بخش این فیلم سینمایی سکانسهایی بوده است که رخت شستن و یا پا برهنه بودن، برش قالی و یا حتی زمانی که الفت به دنبال پسر خویش بوده است به عنوان بهترین و مهمترین بخشهای این فیلم سینمایی به نمایش در آمده است. وی همچنین در خصوص نقطه ضعف این فیلم به خبرنگار فارس در گرگان گفت: نقطه ضعف این فیلم زمانی بوده است که میخواستیم خواب سرباز را به خوبی به نمایش در آوریم اما به علت کمبود امکانات این اقدام عملی نشد. وی در پایان از ادامه ساخت فیلمهای سینمایی در امر دفاع مقدس خبر داد. انتهای پیام/2307/
93/10/03 - 14:53
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]