تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819897408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرندگان مهاجر در زيستگاه هاي دليجان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ دي ۱۳۹۳ (۱۰:۴۸ق.ظ)
پرندگان مهاجر در زيستگاه هاي دليجان سرپرست اداره حفاظت محيط زيست دليجان گفت: همزمان با آخرين روزهاي فصل پاييز برخي گونه هاي پرندگان آبزي و کنار آبزي براي گذران زمستان به زيستگاه هاي اين شهرستان وارد شدند.
به گزارش خبرگزاري موج، کامبيز خليلي افزود: پرندگان منطقه سيبري روسيه هر ساله با آغاز فصل زمستان و کاهش نسبي دماي هوا، به مناطق معتدل و گرمسيري کوچ مي‌کنند و در بين راه برکه‌ها و آبگيرهاي مختلف ايران را به عنوان زيستگاه‌هاي موقت انتخاب مي‌کنند.
وي بيان کرد: درياچه سد پانزده خرداد در فاصله پنج کيلومتري شهر دليجان، از جمله مناطق پذيراي گونه‌هاي مختلف پرندگان مهاجر است.
خليلي اظهار کرد: در دروزهاي اخير گونه‌هاي مختلفي از پرندگان مهاجر مثل "حواصيل سفيد" و خاکستري"، "کشيم"، "پرستوي دريايي"، "درنا"، "فلامينگو"، "باکلان بزرگ" و "اردک کله سبز" به زيستگاه‌هاي اين شهرستان وارد شدند.
سرپرست حفاظت محيط زيست شهرستان دليجان افزود: اين پرندگان پس از دو ماه اقامت در درياچه سد پانزده خرداد به مناطق جنوبي کشور همچون خوزستان مهاجرت کرده و بقيه فصل سرما را در آن مناطق مي‌گذرانند.
به گزارش روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست استان مرکزي، خليلي گفت: زيستگاه درياچه سد پانزده خرداد به خاطر مجاورت با اکوسيستم کوهستاني علاوه بر پرندگان مهاجر، پذيراي ديگر پرندگان آبزي و کنار آبزي مانند "چنگر سياه"، "چوب پا"، "آبچليک"، "خوتکا"، "کاکائي بزرگ و کوچک" و پرندگان شکاري مانند "بالابان"، انواع عقاب "دليجه"، "قرقي"، "پيغو" و همچنين پرندگان خشک زي ازقبيل "کبک"، "باقرقره"، "تيهو"، "کبوتر"، "فاخته" و "قمري" ست.
وي اظهار کرد: به دليل شيوع آنفلوآنزاي مرغي در کشور روسيه و احتمال سرايت اين بيماري به انسان، شکار و زنده گيري هر گونه پرنده مهاجر آبزي در اين شهرستان ممنوع است و اين اداره با افزايش گشت‌هاي نظارتي، سعي دارد تخلفات احتمالي در حوزه محيط زيست را کاهش دهد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن