تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819839322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آهای پرسپولیسی‌ها‌؛ عمو مرتضی هم رفت / خداحافظ شاعر سکوها


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


آهای پرسپولیسی‌ها‌؛ عمو مرتضی هم رفت / خداحافظ شاعر سکوها ورزش > لیگ برتر - فصل پائیز به سر آمد و فصل جدایی رسید. جدایی ما و استاد مرتضی احمدی...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مرتضي احمدي فوت كرد و از جمع ما رفت. قديمي‌ترين طرفدار پرسپوليس و جذاب‌ترين هنرمند دوبله و راديوي ايران. او هم دنياي فاني را ترك كرد تا مسافر آسمان باشد و در كنار قهرمانان و چهره‌هاي جذاب به خواب ابدي فرو برود.  هوادار واقعي يعني استاد احمدي
استاد مرتضي احمدي قهرمان واقعي در جمع هواداران پرسپوليس بود. او وقتي براي فيلم‌ها يا برنامه‌هاي راديو و تلويزيوني يا حتي تئاتر قرارداد مي‌بست، به تهيه‌كنندگان و كارگردانان مي‌گفت امكان ندارد در روز بازي‌هاي پرسپوليس سر صحنه يا محل كارش حاضر شود چون بايد از تيم محبوبش حمايت كند. هرگز به جايگاه‌هاي ويژه نرفت. همواره كنار دوستان قديمي و صميمي‌‌اش و در جمع ساير هواداران، فوتبال مي‌ديد و پرسپوليس را تشويق مي‌كرد آن هم از ته دل.
اشعار شاعر سكوها
استاد احمدي كه در زمينه دوبله و ضربي‌خواني، يكي از بي‌نظيرترين هنرمندان كشورمان بود و در ابتداي فيلم به‌يادماندني «حسن كچل» بخش كوچكي از هنرش را حتماً ديده‌‌ايد، در هنگام بازي‌هاي پرسپوليس به صورت في‌البداهه شعر مي‌سرود. مثلاً شعر «ناصر حجازي گل مي‌خوره به چه نازي» را در بازي 6 بر صفر سال 52 سرود كه شعري طولاني بود. يا شعر «پرسپوليس قهرمان مي‌شه، خدا مي‌دونه كه حقشه». او حتي در روز برتري تيم‌ملي ايران مقابل رژيم صهيونيستي يك شعر جالب سرود و گفته بود: «با اره بريدند سر موشه دايان را و...» موشه دايان همان نخست‌وزير رژيم صهيونيستي بود.
حرص خوردن‌هاي اخير
استاد احمدي براي بازي‌هاي اخير پرسپوليس در سال‌هاي گذشته حسابي حرص مي‌خورد و جوش مي‌زد. او كه حالا ديگر در جمع ما نيست، حتي در چند مصاحبه به شدت از شرايط باشگاه انتقاد داشت و مي‌گفت چرا بايد چنين اتفاقاتي براي پرسپوليس رخ بدهد. استاد احمدي هميشه سعي مي‌كرد مسئولان باشگاه را به گذشته برگرداند و به يادشان بياورد از آن تيم، چه باقي‌ مانده است.
جواب رد به عادل فردوسي‌پور
استاد احمدي به كساني كه به دنبال شهرت‌طلبي بودند و قصد سوءاستفاده تبليغاتي از او را داشتند و مي‌خواستند با دوربين عكاسي به سراغش بروند، جواب رد داد و گفت دوست ندارد مردم او را با اين وضعيت ببينند تا مبادا خاطرات خوبي كه با او دارند، خدشه‌دار شود. مرتضی احمدی حتي به عادل فردوسي‌پور كه بر خلاف شهرت‌طلب‌ها، براي انجام يك كار خير قصد همراهي با استاد احمدي را داشت، جواب رد داد.
مصاحبه با راديو پرسپوليس
استاد احمدي در آذرماه سال 1392 مصاحبه‌اي با راديو پرسپوليس داشت. اين راديو، برنامه‌اي بود كه به شكل فايل صوتي از طريق سايت باشگاه در دسترس هواداران قرار مي‌گرفت. استاد احمدي در آن مصاحبه گفته بود: «دو آرزوي ديگر دارم؛ اول اينكه بار ديگر از داخل استاديوم پرسپوليس را تشويق كنم. دومين آرزويم هم اين است كه پس از مرگم، روزنامه پيروزي با تيتر درشت در صفحه اول و جلد خود بنويسد: آهاي پرسپوليسي‌ها‌؛ عمو مرتضي هم رفت» اين تيتر امروز روي جلد روزنامه پيروزي است و جالب اينكه در روزهاي گذشته، مردم در شبكه‌هاي اجتماعي، خودشان اقدام به طراحي جلد روزنامه پيروزي با اين جمله استاد احمدي كرده بودند.
حمايت‌ها شروع شد
استاد احمدي در دوران بيماري‌‌اش در خانه تنها بود اما همين كه خبر فوتش به جامعه فوتبال رسيد، پيام‌هاي حمايتي و تسليتي شروع شد. از علي دايي و علي كريمي بگيريد تا پيرواني، عابدزاده، باقري و... همگي با پيام‌هايي، پرواز ابدي استاد احمدي را تسليت گفتند اما نكته مهم ماجرا، تسليت استقلالي‌ها بود. با اينكه استاد احمدي هميشه براي آبي‌ها كري مي‌خواند اما خانواده مرحوم ناصر حجازي در اقدامي جالب توجه براي درگذشت استاد احمدي پيام تسليت فرستاد و سپس نوبت به ساير استقلالي‌ها رسيد تا اين كار را انجام دهند. زنده ياد مرتضي احمدي پاي ثابت مراسم يادبود زنده ياد حجازي بود. او حتي در آخرين مراسم شب خاطره‌ها كه سال گذشته برگزار شد، تنديس حجازي را دريافت كرد.
مراسم تشييع و ختم
استاد احمدي از پيش ما رفت و حالا بايد در مورد مراسم تشييع و ختم او با شما صحبت كنيم‌؛ مسئله‌اي كه براي‌مان واقعاً دردناك است. ساعت 9 صبح امروز از مقابل تالار وحدت مراسم تشييع شروع مي‌شود و سپس پيكر او در بهشت زهرا، قطعه هنرمندان به خاك سپرده خواهد شد. قرار شده پرسپوليسي‌ها با پرچم‌هاي قرمز رنگ براي بدرقه استاد احمدي راهي شوند. همچنين ختم استاد احمدي روز جمعه در مسجد جامع شهرك غرب برگزار خواهد شد. در كنار آن، روز جمعه از سوي جمعيت حاميان فوتبال كه مديريتش به نوعي بر عهده مهدي محمدنبي دوست قديمي استاد احمدي است، مراسم ختم ديگري در مسجد حجت‌ابن‌الحسن خيابان سهروردي انجام مي‌گيرد.
خداحافظ آقاي مهربان‌؛ آقاي نوستالژي
استاد احمدي‌؛ خداحافظ... خداحافظ ‌اي مرد مهربان. خداحافظ ‌اي قديمي‌ترين هوادار پرسپوليس. خداحافظ ‌اي قديمي‌ترين هوادار فوتبال. خداحافظ ‌اي آبروي پرسپوليس روي سكوها، ‌اي شاعر هميشه متعصب. خداحافظ ‌اي مرد فرهنگ و نوستالژي. هرگز فراموشت نخواهيم كرد به خاطر آن خاطرات جذاب، آن نوستالژي‌هاي به ياد ماندني و آن حرف‌هاي شيرين و شعرهاي ريتميك. خداحافظ استاد احمدي، روحت هميشه قرين شادي باشد.‌ كاش همه آدم‌ها مثل شما روسفيد از اين دنيا به ديار باقي بروند.  
252 41  

کلید واژه ها: باشگاه پرسپولیس -




چهارشنبه 3 دی 1393 - 01:00:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن