تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820253273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه چیز در مورد Region و محدودیت های آن


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: با ورود به نسل هشتم و کپی خور نشدن کنسول های PS4 و Xbox One ، اکنون بسیاری از گیمرهای ایرانی رو به خرید بازیهای اورجینال آورده اند . از سوی دیگر بسیاری از دارندگان پلتفرم PC نیز رو به شبکه Steam آورده اند و در این شبکه نیز تمامی عناوین باید بصورت اورجینال و دیجیتالی خریداری شود و به طور کلی ما شاهد حرفه ای تر شدن تجربه بازی در بین گیمرهای ایرانی بدلیل خرید بازی اورجینال و تجربه بخش مولتی پلیر هستیم . در مبحث بازیهای اورجینال یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کرد بحث ریجن (Region) است که در این مقاله قصد داریم شما را بخوبی با آن و تاثیر آن در زمینه خرید بازی آشنا کنیم .

ریجن چیست ؟ در جغرافیا ، ریجن به مناطق وسیعی گفته می شود که بدلیل ویژگی های خاص طبیعی و یا انسانی از سایر مناطق متمایز است و در بحث تجارت نیز ریجن به ناحیه های عرضه محصول گفته می شود که برخی از آنها ممکن است محدودیت های منطقه ای را نیز دارا باشند . به طور مثال در صنعت بازیهای ویدئویی ، شرکت های مولد کنسول باید تمامی مناطق جهان را تحت پوشش خود در بیاورند و در این زمینه جهان را بر طبق اصولی مشخص به ناحیه هایی مختلف و قراردادی تقسیم می کنند . به هر یک از این ناحیه ها ، یک ریجن گفته می شود . ریجن ها چگونه از یکدیگر تفکیک می شوند ؟ ریجن ها توسط توسط اعدادی پیش فرض و هماهنگ شده از یکدیگر تفکیک می شوند و در بحث اقتصاد هر یک از مناطق جهان در یک ریجن قرار می گیرد. به طور دقیق ریجن بندی مناطق در صنعت بازیهای ویدئویی به شکل زیر است : ریجن 1 : ایالات متحده امریکا و کانادا ریجن 2 : اروپا ، خاورمیانه ، ژاپن و آفریقای جنوبی ریجن 3 : هنگ کنگ ، کره جنوبی و آسیای جنوب شرقی ریجن 4 : استرالیا و کشورهای اقیانوسیه ریجن 5 : روسیه و هند ریجن 6 : چین البته در صنعت گیم ممکن ما شاهد تغییراتی در این سبک ریجن نیز باشیم . به طور مثال ما بر روی کنسول Playstation 4 شاهد ریجنی با عنوان ALL هستیم و این ریجن از نظر کارایی همان ریجن 1 بحساب می آید که در برخی کشورهای آمریکای لاتین که با زبان های اسپانیولی و پرتغالی صحبت می کنند عرضه می شود . همچنین در شبکه Steam نیز این موضوع به صورتی کلی تر وجود دارد و بخش های اروپا (EU) و امریکا (US) ریجن های آزاد یا Free نامیده می شوند و ریجن مهم دیگر مربوط به روسیه و کشورهای CIS است که با عنوان (RU) نامیده می شوند .

آیا PS4 و Xbox One دارای قفل و محدودیت ریجنی هستند ؟ Steam چطور ؟ در نسل گذشته کنسول Xbox 360 دارای قفل منطقه ای بود و به طور مثال اگر شما کنسول ناحیه PAL را داشتید تنها باید عناوین PAL را نیز بر روی آن اجرا می کردید . اما در نسل جاری هم PS4 و هم Xbox One کنسول های Free Region هستند که هیچ محدودیتی را برای شما بوجود نمی آورند . این بدین معنی است که شما با خرید هر ریجنی از کنسول ، می توانید عناوین سایر ریجن ها را نیز بر روی آن اجرا کنید . در Steam اما محدودیت هایی برای عناوین ریجن روسیه وجود دارد و عناوین این ریجن دارای قفل منطقه ای هستند و برای فعال کردن آن نیاز به آی پی کشور مورد نظر دارید اما برای سایر مناطق نظیر اروپا هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و شما براحتی می توانید بازی را خریداری کرده و از آن بهره ببرید . آیا ریجن ها بر روی کیفیت و کارایی کنسول و بازی برای گیمرهای ایرانی تاثیر دارند ؟ ریجن تنها به معنای ناحیه ای است که کنسول در آن عرضه می شود و از نظر کارایی و اجرا هیچگونه محدودیتی برای شما وجود ندارد . به بیان بهتر شما چه کنسول ریجن 1 آمریکا تهیه کنید و چه ریجن 3 هنگ کنگ به هیچ عنوان محدودیتی برای شما در زمینه خرید و اجرای بازی وجود ندارد . در زمینه ریجن بندی "بازیها" نیز محدودیتی وجود ندارد . به طور مثال همانطور که گفته شد شما می توانید یک بازی ریجن 1 را براحتی بر روی یک کنسول ریجن 3 اجرا کنید و در زمینه آپدیت دانلود ها نیز هیچ محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت . بر روی پلتفرم PC و شبکه Steam نیز شما با توجه به قیمت گذاری ، می توانید عناوین خود را تحت ریجن روسیه یا اروپا خریداری کنید که البته برای اکتیو کردن عناوین ریجن روس در اکانت خود نیاز به یک آی پی خواهید داشت .

ریجن اکانت چیست ؟ چه اهمیتی دارد ؟ در زمان ساخت اکانت نیز شما باید یک کشور را به عنوان کشور خود انتخاب کنید . به دلیل تحریم های موجود امکان اضافه کردن ایران به لیست کشورها وجود ندارد به همین دلیل قائدتا باید یک کشور دیگر را برگزینید و گزینه های مرسوم نیز ایالات متحده امریکا ، امارات متحده عربی و بریتانیا بشمار می آیند . اکانت نیز هیچ محدودیتی را برای شما بوجود نمی آورد اما نکته مهم این است که خرید بازیهای دیجیتالی و DLC بر روی اکانت ها انجام می شود به همین دلیل باید شما کشوری را برای اکانت خود قرار دهید که راحت تر از طریق آن اقدام به خرید بازیهای دیجیتالی کنید . در این مورد پیشنهاد ما بر روی کنسول ها ساخت اکانت با محوریت کشور ایالات متحده آمریکا است زیرا خرید کارت های اعتباری ریجن 1 آمریکا و بیان بهتر PSN Card و یا اشتراک های Gold مایکروسافت تحت ریجن 1 راحت تر و به صرفه تر است . اما در شبکه Steam هیچگونه تفاوتی در این زمینه وجود ندارد و بدلیل آزادی عمل بالا برای خرید بازی یا DLC هر کشوری که مایل هستید را به عنوان کشور خود انتخاب کنید . اما همانطور که گفته شد ریجن اکانت محدودیت هایی را در زمینه خرید DLC در کنسول PS4 بوجود می آورد که در ادامه به علت آن اشاره می شود : برای خرید DLC حتما باید بین بازی و اکانت شما مطابقت ریجن وجود داشته باشد در غیر این صورت DLC بر روی اکانت شما اکتیو و فعال نمی شود . به طور مثال اگر شما می خواهید DLC بازی The Last Of Us : Remastered را خریداری کنید باید ریجن اکانت شما با ریجن بازی شما یکسان باشد . البته راه هایی برای دور زدن این قانون وجود دارد اما به طور کلی پیشنهاد ما این است که شما اکانت خود را همیشه ریجن 1 بسازید و بازیهایی که می خواهید برای آنها DLC خریداری کنید را نیز بصورت ریجن 1 تهیه کنید .

آیا ریجن بازی تاثیری در سرورها و بخش مولتی پلیر دارد ؟ در شبکه Steam شما هر ریجنی از بازی را تهیه کنید به یک سرور جهانی متصل می شوید و محدودیتی وجود ندارد . بر روی کنسول ها نیز تقریبا تمامی بازیها سرور جهانی دارند و از نظر کیفیت اتصال و بازی کردن هیچ تفاوتی بین ریجن ها وجود ندارد اما تعداد بسیار انگشت شماری از بازیها نیز وجود دارند که محدودیت هایی را مقابل شما قرار می دهند . به طور مثال در بازی PES 15 اگر شما نسخه ریجن 1 را تهیه کنید تنها با کسانی بازی می کنید که نسخه ریجن 1 را دارند که البته همانطور که گفته شد تعداد این عنوان بسیار کم است . کلام آخر در نهایت برخلاف تصوری که بین گیمرهای ایرانی بخصوص کسانی که بر روی کنسول PS4 بازی اورجینال خریداری می کنند وجود دارد ، ریجن به هیچ عنوان عاملی مهم برای خرید بازی و یا کنسول بحساب نمی آید و تنها محدودیتی که ممکن است برای شما بوجود آورد بحث خرید DLC است . به همین دلیل به هیچ عنوان فریب بازارگرمی و قیمت گذاری برخی فروشندگان را نخورید و برای خرید بازی و یا کنسول ، نسخه ای را بخرید که باید مبلغ کمتری را برای آن پرداخت کنید و تنها برای عناوین انگشت شماری که قصد خرید DLC برای آنرا دارید بهتر است مطابق ریجن اکانت خود ، بازی را خریداری کنید . نکته مهم : در زمینه خرید بازی در Steam و محدودیت های منطقه ای بزودی یک مقاله جداگانه با جزئیات بیشتر قرار خواهد گرفت و در این مقاله تنها بصورت کلی به مباحث پرداخت شده است .



3 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن