تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818778220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خدا را شکر آخرین درخواست مرتضی احمدی قبل از مرگ محقق نشد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خدا را شکر آخرین درخواست مرتضی احمدی قبل از مرگ محقق نشد
نگاهی به اوضاع و احوال این پرسپولیس به‌خوبی نشان می دهد که در دل برای مرتضی احمدی خوشحال باشیم که آخرین آرزویش برآورده نشد. خوب شد که او این پرسپولیس را ندید. خوب شد که یکی از شاهدان زنده بازی معروف شش تایی که درخشش کلانی و بهزادی و پروین‌ها را در آزادی دیده بود نیامد پرسپولیسی که پیام صادقیان ستاره‌اش است را ببیند.
کد خبر: ۴۶۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷ - 22 December 2014


مرتضی احمدی که روز گذشته جان به جان آفرین تسلیم کرد به هنرهای زیادی آراسته بود. بازیگر، دوبلور، نویسنده، خواننده ضربی و خیلی چیزهای دیگر که او را از یک چهره تک‌بعدی خارج می‌کرد. اما او با همه ویژگی‌های دوست‌داشتنی که داشت از اهالی رسانه تقاضا کرده بود بعد از مرگش تیتر بزنند «عمو مرتضی پرسپولیسی رفت». او مثل خیلی از ایرانی‌هایی که از دهه چهل به بعد فوتبال بخش جدایی ناپذیر زندگی‌شان شده بود دل در گروه تیمی داشت چیزی فراتر از یک بازی نود دقیقه‌ای در زمین را ارائه می‌داد. پرسپولیس آن‌ سال‌ها یک ایدئولوژی بود. یک‌جور سبک زندگی. شاید این کنایه روزگار باشد که خاموش شدن شمع زندگی یکی از بارزترین آدم‌ها آن نسل از هواداران پرسپولیس با وضعیت کنونی پرسپولیس همزمان شده باشد. آیا باید طوفان سرخ آسیا را هم فراموش شده بدانیم؟


به گزارش تابناک، بعد از مرگ مرتضی احمدی اخبار مختلفی در خصوص او منتشر شد. یکی از این خبرها به آخرین خواسته احمدی قبل از مرگ اختصاص داشت. آنگونه که رسانه‌ها مخابره کرده‌اند مرتضی احمدی پیش از مرگش در دیدار با مسئولان پرسپولیس عنوان کرده بود که دلش می‌خواهد یکبار دیگر بازی پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی ببیند. شاید کهولت سن و بیماری موجب شده بود که احمدی از وضعیت این روزهای پرسپولیس با خبر نباشد و گرنه تصورش را بکنید که عموی مرتضی ۹۰ ساله اگه به‌عنوان آخرین خواسته پیش از مرگش به ورزشگاه آزادی می‌رفت با چه پرسپولیسی مواجه می‌شد؟ حال روز این روزهای پرسپولیس خودش بهترین گواه برای این است که در دل خوش‌حال باشیم که آخرین آرزوی پیرمرد محقق نشد.


پرسپولیس این روزها هیچ شباهتی به یک تیم فوتبال ندارد و آنچه بیشتر از همه ما را می‌آزرد بی‌خبری موجود در خصوص این تیم است. این روزها مهم‌ترین خبری که از پرسپولیس به گوش می‌رسد بی‌خبری است و معلوم نیست با این رویه سرانجام پرسپولیس به کجا خواهد کشید. تیمی که مدیرعامل آن نزدیک به ده روز است که در زندان به‌سر می‌برد و اعضای هیات مدیره آن در بلاتکلیفی محض به‌سر می برند. کلانی هر روز ادعا می‌کند که استعفا می دهد و جعفر کاشانی به‌عنوان رئیس هیات مدیره می‌گوید که اصلا نمی‌داند در پرسپولیس چه خبر است. در حرف‌های خواجه‌وند و دیگران هم هیچ‌نشانی از بهبود اوضاع نمی‌شنوید. 


از این‌ها مهم‌تر اینکه از وزارت ورزش و جوانان هم هیچ خبری به گوش نمی‌رسد. وزارت ورزشی که قرار بود با یک هیات مدیره شش‌دانگ و یک اسپانسر دست‌به‌نقد خیال سرخ‌ها را در این فصل راحت کند حالا در خصوص وضعیت بلاتکلیفی محض باشگاه پرسپولیس هیچ موضعی نمی گیرد و هیچ اعلام نظری نمی‌کند.


نتایج ضعیف پرسپولیس در نیم‌فصل اول را خیلی‌ها به یارگیری ضعیف این تیم مربوط می‌دانستند اما این روزها هم که در تعطیلات نیم‌فصل لیگ همه در حال ترمیم هستند پرسپولیس همچنان بلاتکلیف است. تنها خرید این تیم یک بازیکن ۳۲ ساله است که آن هم دو هفته پیش جذب شد و حالا حمید درخشان مانده و تیمی که هر روز ضعیف‌تر از قبل می‌شود. نکته خنده‌دار اما اینجاست که حتی خبر برکناری درخشان هم از دو روز قبل رسانه‌ای شده و حالا یک تیم بلاتکلیف از نظر مدیریتی همين را کم دارد که سرمربی‌اش را هم از دست بدهد.


سهم خواهی اهل قدرت و پیشکستوان پرسپولس در سال‌های گذشته از این تیم حالا پدیده‌ای آفریده که برای اهالی باشگاه چیزی جز مصیبت و حاشیه ندارد و برای خیل بزرگ هوادران این تیم چیزی جز یاس و ناامیدی. نگاهی به سیر نزول پرسپولیس در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که آن‌ها با تصمیم‌های مختلف خود حداقل در پنج سال اخیر بزرگترین ضربه را به خود با از دست دادن سرمایه‌های اجتماعی‌شان زدند. چه کسی فکرش را می‌کرد که روز بازی‌های پرسپولیس با بیست هزار تماشاگر در تهران برگزار شود؟ مرگ مرتضی احمدی بدون دیدن یک بازی خاطره انگیز دیگر از تیم‌اش در آزادی شاید مهر تایید باشد بر اینکه پرسپولیسی‌ها در این سال‌ها با از دست دادن سرمایه‌های اجتماعی خود بزرگترین ضربه را به خودشان زده‌اند.
 
نگاهی به اوضاع و احوال این پرسپولیس به‌خوبی نشان می دهد که در دل برای مرتضی احمدی خوشحال باشیم که آخرین آرزویش برآورده نشد. خوب شد که او این پرسپولیس را ندید. خوب شد که یکی از شاهدان زنده بازی معروف شش تایی که درخشش کلانی و بهزادی و پروین‌ها را در آزادی دیده بود نیامد پرسپولیسی که پیام صادقیان ستاره‌اش است را ببیند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن