تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803619118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پلنگ سالخورده به پرديسان منتقل شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ دي ۱۳۹۳ (۱۰:۸ق.ظ)
پلنگ سالخورده به پرديسان منتقل شد يک پلنگ سالخورده که در روستاي تازه قلعه در خراسان شمالي زنده گيري شده بودبراي طي مراحل درماني و بهبود شرايط جسماني به کلينيک حيات وحش پارک پرديسان منتقل شد.
به گزارش خبرگزاري موج،سيد اصغر مطهري مديرکل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي در تشريح روند زنده گيري و انتقال اين پلنگ گفت: از مرداد ماه امسال در روستاي تازه قلعه از توابع شهرستان راز و جرگلان در خراسان شمالي پلنگي بارها با حضور در روستا به چندين سگ محله و همچنين اهالي روستا حمله کرده بود که اين امر باعث ايجاد ترس و وحشت در اهالي اين روستا و روستاهاي اطراف شده بود.
وي افزود: با اطلاع موضوع به محيط زيست استان توسط اهالي و با پيگيري و حضور فعالانه محيط بانان خراسان شمالي وهمکاري اهالي بارها اين پلنگ با شليک هوايي و روشن کردن آتش و دود باروت موفق شدند حيوان را از روستا فراري دهند، اما متاسفانه پلنگ دوباره به روستا برمي گشت.
به گفته مطهري، اداره کل محيط زيست خراسان شمالي با هماهنگي ستاد سازمان حفاظت محيط زيست، از گروهي که تجربه موفق زنده گيري و نصب گردن بند ماهواره اي روي پلنگ ه ارا در پارک ملي تندوره داشتند خواست براي زنده گيري اين پلنگ اقدام کنند.
وي افزود: اين گروه زنده گيري با مسئوليت آقاي محمد صادق فرهادي نيا پس از حضور در منطقه و تحقيقات محلي و بررسي‌هاي لازم در سه نقطه تله گذاري کرد که پس از چهار روز کمين اين پلنگ به دام افتاد و ما موفق به زنده گيري آن شديم.
مديرکل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي ادامه داد: با انجام معاينات انجام شده برروي پلنگ توسط گروه دامپزشکي تهران به منطقه به سرپرستي دکتر ايمان معماريان مشخص شد پلنگ بيش از 12 سال سن و 60 کيلو وزن دارد وبخشي از دندان‌هايش را از دست داده و مابقي دندان‌هايش نيز سائيده شده است ولذا مشخص شد علت بازگشت پلنگ به حريم روستا نداشتن دندان مناسب و ناتواني او در شکار بوده است.
به گزارش روابط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست مطهري گفت: محيط زيست خراسان شمالي با هماهنگي ستاد سازمان تصميم گرفتن باتوجه به اينکه امکان رهاسازي اين پلنگ سالخورده در منطقه حفاظت شده ديگري وجود ندارد براي درمان و بهبود شرايط جسماني آن را به کلينيک حيات وحش پارک پرديسان منتقل کنند تا باقي مانده عمر خود را در اسارت بگذراند.
مطهري در پايان از همکاري فرماندار شهرستان، بخشدار، بهيار، بسيج روستا و همکاران خود در محيط زيست خراسان شمالي که در زنده گيري اين پلنگ همکاري و مساعدت نمودند تقدير و تشکر کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن