تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803612628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخالفت نمايندگان مجلس با انتخاب شهردار توسط کميته حل اختلاف


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ آذر ۱۳۹۳ (۱۸:۵ب.ظ)
رئيس شوراي عالي استان‌ها عنوان کرد: مخالفت نمايندگان مجلس با انتخاب شهردار توسط کميته حل اختلاف رئيس شوراي عالي استان‌ها گفت: در حال حاضر فضاي مجلس به صورتي است که نمايندگان مجلس پذيرفته‌اند که انتخاب شهردار توسط کميته‌اي مانند کميته حل اختلاف نا‌درست است و با اين موضوع مخالفت کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج، چهل و نهمين اجلاس مشورتي شورا‌هاي اسلامي کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌هاي کشور به ميزباني اصفهان برگزار شد.
اين اجلاس با حضور مهدي چمران، رئيس شوراي عالي استان‌ها، تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، شهردار و معاونان شهرداري اصفهان، رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان و اعضاي شورا‌‌هاي اسلامي کلان‌شهر‌هاي اصفهان برگزار شد.
بررسي طرح اصلاح آيين‌نامه انتخابات و وظايف شورا‌هاي اسلامي شهر و روستا، بررسي طرح و لايحه اصلاحيه در راستاي انتخاب شهردار از سوي مجلس و دولت و موارد ديگر از محور‌هاي برگزاري اين جلسه بوده است.
همچنين در اين برنامه تشکيل جلسات کميسيون‌هاي تخصصي با موضوع‌هاي بررسي طرح نظام درآمد پايدار شهرداري‌ها، بررسي نحوه همکاري و اجرايي کردن مفاد تفاهمنامه با وزارت راه، مسکن و شهر‌سازي و بررسي طرح و لايحه اصلاحيه در راستاي انتخاب شهردار از سوي مجلس و دولت صورت مي‌گيرد.
بر اساس اين گزارش، مهدي چمران رييس شوراي عالي استانها در اين اجلاس با بيان اينکه ما در شرايط کنوني بحث شورا‌ها را داريم، اظهار کرد: همچنين در حال حاضر مباحث ديگري نيز در کشور وجود دارد.
وي با اشاره به اينکه برنامه‌ها بايد به صورتي تنظيم شود که شورا‌ها به وظايف خود در راستاي رسيدگي به وضعيت شهر‌ها و رو‌ستا‌ها عمل کنند، اضافه کرد: 117 هزار شورايي در سراسر کشور فعاليت مي‌کنند و پيگيري‌هاي لازم را در راستاي رسيدگي به مطالبات مردم انجام مي‌دهند.
رئيس شوراي عالي استان‌ها با تاکيد بر اينکه وجود اين تعداد عضو شورا در کشور ظرفيت بزرگي براي انجام امور و خدمات محلي است، تصريح کرد: خدمات محلي موارد بسياري را شامل مي‌شود که شورا‌ها رسيدگي به اين خدمات دولتي را براي توسعه شهر‌ها و روستا‌ها دنبال مي‌کنند.
وي با بيان اينکه از زماني که شورا‌ها تشکيل شده‌اند و شهرداران و دهياران مديريت خدمات محلي را به عهده گرفته‌اند، مشکلي از دوش دولت برداشته شده است، ادامه داد: بسياري از شهر‌ها در سطح کشور داراي برنامه و چشم‌انداز 20 ساله و پنج ساله و چشم‌انداز استراتژيک هستند.
چمران با اشاره به اينکه توسعه و آباداني شهر‌ها و روستا‌ها در سايه اقدامات و تلاش‌هاي افراد فعال در شورا‌هاي اسلامي شهر‌ها و روستا‌ها شکل مي‌گيرد، تاکيد کرد: در قانون شورا‌ها، شورا به عنوان يک شغل شناخته نشده است اما اعضاي شورا‌ها بيش از هر شغلي شاغل هستند.
وي با تاکيد بر اينکه ما در شورا‌ها با مشکلات بسياري مواجه هستيم و بار‌ها اين مشکلات را باز‌گو کرده‌ايم، افزود: پيگيري‌هاي بسياري را براي رفع اين مشکلات انجام داده‌ايم و همچنان روي اين موضوع پا‌فشاري مي‌کنيم.
رئيس شوراي عالي استان‌ها با بيان اينکه رفع مشکلات شورا‌ها به نفع شهر‌ها و کشور است، گفت: تمام تلاش‌هاي لازم را براي دست‌يابي به اهداف نظام و توسعه و آباداني شهر‌ها و روستا‌هاي کشور انجام مي‌دهيم.
وي با اشاره به اينکه برخي از دشمنان ما همواره تلاش مي‌کنند که نظام ما را نا‌کار‌آمد جلوه بدهند اما ما با انجام اقدامات مؤثر و لازم کار‌آمدي نظام جمهوري اسلامي ايران را به تمام دنيا نشان مي‌دهيم، اظهار کرد: با وجود مشکلات، کمبود‌ها و کاستي‌هايي که داريم، با برنامه‌ريزي‌هاي درست و منطقي چهره‌هاي شهر‌هاي کشور متحول شده و پيشرفت‌هاي بسياري در کشور حاصل شده است.
چمران با تاکيد بر اينکه در حال حاضر بسياري از شورا‌هاي روستا‌ها در کشور بدون دريافت يک ريال حق جلسه و برخورداري از مکاني براي تشکيل جلسات خود همواره در راستاي توسعه و آباداني روستاي خود تلاش مي‌کنند، اظهار کرد: فعاليت در شورا‌ها يکي از خالصانه‌ترين مشاغلي است که وجود دارد.
وي با بيان اينکه لايحه‌اي در ارتباط با شورا‌ها در دولت در دست بررسي است و اين لايحه را وزير کشور به دولت ارائه داده است، ادامه داد: اين لايحه در کميسيون‌هاي فرعي و تخصصي در حال بررسي بوده و هنوز به کميسيون اصلي نرسيده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن