تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820382412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هيات امناي مساجد و خادمان بقاع متبرکه در حفظ موقوفات تلاش کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ آذر ۱۳۹۳ (۱۵:۱۰ب.ظ)
مدير‌ کل اوقاف و امور خيريه لرستان: هيات امناي مساجد و خادمان بقاع متبرکه در حفظ موقوفات تلاش کنند حجت‌الاسلام خاکباز بر لزوم حفظ و پاسداري از موقوفات توسط هيات امناي و خادمان مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه تأکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم آباد، حجت‌الاسلام مرتضي خاکباز، مدير کل اوقاف و امور خيريه لرستان، در همايش ياوران وقف که شنبه، 29 آذر در حسينيه حبيب‌بن مظاهر خرم‌آباد برگزار شد، گفت: اصحاب وقف براي خود گنجينه‌اي ناتمام دارند؛ چرا‌که تا پايان دنيا آثار کار او و ثواب آن به حسابش واريز مي‌شود؛ چرا که اين امر حمايت از سنت پيامبر(ص) است.
وي با اشاره به خطبه 43 نهج‌البلاغه افزود: دراين خطبه امام علي(ع) مي‌فرمايد: من از دو چيز در امتم خيلي بيم دارم و مي‌ترسم امتم به آن گرفتار شوند.
خاکباز بيان کرد: امام علي(ع) فرموده است دو عاملي که از وقوع آن مي‌ترسم نخست پبروي از هواي نفس است که سبب مي‌شود انسان از کار خير و ذکر و ياد خدا و آخرت غافل شود وسبب چشم‌پوشي از اعمال نيک ديگران مي‌شود.
مدير‌ کل اوقاف و امور خيريه لرستان عنوان کرد: ديگر عامل آن آرزوهاي عريض و طويل است که مبادا شيعيان من با آرزوهاي بلند راه خيرات را بر خود ببندند؛ چرا که آرزوهاي طويل انسان را از کار خير باز مي‌دارد.
وي با بيان اين‌که تحريم‌ها هيچ تأثيري بر اوقاف ندارد، تصريح کرد: امروزه تحريم‌ها فشار زيادي را به مملکت وارد مي‌کنند، اما؛ در کار اوقاف و مجالس عزاي امام حسين(ع) تأثيري ندارد و دليل آن اعتقاد معنوي مردم است که در امامزاده‌ها نذورات خود را براي کار خير واريز مي‌کنند.
حجت‌الاسلام خاکباز اظهار کرد: در دوران قبل از انقلاب شاه اجازه برگزاري مراسم عزاي امام حسين(ع) و ترويج دين پيامبر را نمي‌داد اما مردم آشکارا نذورات خود را در امامزاده‌ها مي‌بردند.
مدير‌ کل اوقاف و امور خيريه لرستان بيان کرد: اگر انسان با آرزو زندگي کند تمام دغدغه او دنيا است و نمي‌تواند به‌دنبال آخرت باشد و به آن فکر کند، اميد خوب است، اما؛ آرزوي طويل جلوي کار خير را مي‌گيرد.
وي عنوان کرد: اصحاب وقف براي خود گنجينه‌اي ناتمام دارند؛ چراکه تا زمان پايان دنيا آثار کار او و ثواب آن به حسابش واريز مي‌شود.
خاکباز اظهار کرد: هيئات امنا و متوليان با حفظ موقوفه و مسجد و حسينه کاري بسيار مهم و با اهميت انجام مي‌دهند چرا که زندگي‌شان در احياي موقوفه و حمايت از زريه حضرت زهرا(س) باشيد چرا که بايد هيات امنا و متولي وقف باشيد تا از اين مهم پاسداري کنيد و ثوابي که به شما مي‌رسد کمتر از واقف نيست.
مدير کل اوقاف و امور خيريه لرستان بيان کرد: اين بهترين توشه آخرت است چراکه ثانيه به ثانيه آن اعمالي است که براي شما مي‌ماند و هواي نفس نيز بر اين کار خير تاثيرگذار است.
وي عنوان کرد: شما به‌عنوان ياوران وقف بايد دست به دست هم دهيد که موقوفات را احيا کنيم؛ چرا که متولي بنا نيست به نرخ قديم موقوفه‌ها را اجاره دهيم بايد به نرخ روز اجاره داده شوند و تمام دست‌اندرکاران اين امر براي تبديل به نرخ روز اجاره بهاي موقوفات تلاش کنند، وظيفه ما احياي موقوفات است.
خاکباز با بيان اين‌که سالانه بيش از دو ميليون بار زائر در ايام نوروز از امامزادگان لرستان را زيارت مي‌کنند، خاطر نشان کرد: خدمت به امامزادگان خدمت به زريه حضرت زهرا است و هيات امنا و خادم امامزاده‌ها نتها در خدمت امامزاده، بلکه در خدمت زائر آن باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن