تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819440939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصادي کردن اشتغال صيادان از مهم‌ترين اهداف طرح جامع صيد و صيادي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ آذر ۱۳۹۳ (۹:۳۷ق.ظ)
مدير کل دفتر امور صيد و صيادي سازمان شيلات ايران: اقتصادي کردن اشتغال صيادان از مهم‌ترين اهداف طرح جامع صيد و صيادي است مدير کل دفتر امور صيد و صيادي سازمان شيلات ايران گفت: اقتصادي کردن اشتغال صيادان از مهم‌ترين اهداف طرح جامع صيد و صيادي در کشور است.
به گزارش خبرگزاري موج، مختار آخوندي در سومين نشست شوراي معاونين صيد استان‌هاي شمالي کشور، گفت: جلوگيري از روند نزولي صيد، حفظ و پايداري اشتغال صيادان، بهبود وضعيت ذخاير و زيستگاه‌ها و افزايش توليد و درآمد جامعه ساحل نشين از مهم‌ترين اهداف طرح جامع صيد و صيادي است.
به گفته وي، دستيابي به هماهنگي ملي و منطقه اي، مشارکت بهره برداران در مديريت بهره برداري، حفاظت و بازسازي ذخاير، کاهش صيد غيرمجاز و تقويت توان تکثير طبيعي از طريق بهسازي رودخانه‌ها از ديگر اهداف اجراي اين طرح هست.
به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، آخوندي با اشاره به مشکلات صيادان، گفت: فعاليت صيادان غيرمجاز در محدود صيدگاه‌هاي تحت پوشش، بهره برداري بي رويه از ذخاير، گسترش آلودگي رودخانه‌ها و درياي خزر برخي از مشکلات صيد در کشور است.
وي با بيان اينکه کمبود اعتبارات ملي و استاني براي پيشبرد اهداف مديريت ماهيگيري از ديگر چالش‌هاي بخش صيد و صيادي است، تصريح کرد: کمبود امکانات لازم براي حفاظت، وابستگي شديد برخي از گونه‌ها به تکثير مصنوعي و بحران بدهي‌هاي جامعه صيادان به بانک‌ها از ديگر مشکلات اين بخش است.
در ادامه محسن يحيايي، معاون صيد و صيادي شيلات گلستان، با بيان وضعيت صيد در استان، گفت: از 21 شرکت تعاوني صيد پره تعداد 15 تعاوني در حال حاضر در استان فعال هستند.
به گفته وي، در فصل صيد سال گذشته به ميزان 434 هزار و 296 کيلوگرم انواع ماهيان استخواني توسط صيادان پره استان صيد شده است.
معاون صيد و صيادي شيلات گلستان با بيان اينکه از تعداد يک هزار و 420 صياد پره استان در حال حاضر 996 نفر فعال هستند، گفت: درآمد حاصل از فروش ماهي توسط شرکت تعاوني‌هاي صيد پره استان در سال 92 به ميزان 53 ميليارد و 147 ميليون ريال است.
وي در ادامه گفت: اصلاح و بهينه سازي نظام مديريت ماهيگيري با هدف کارآمدي بيشتر، تقويت مشارکت بهره برداران و تسهيل در بازاريابي و ارزآوري و افزايش ارزش افزوده محصولات شيلاتي نقش بسزايي در افزايش بهره وري صيادان دارد.
گفتني است سومين نشست شوراي معاونين صيد استان‌هاي شمالي کشور با حضور مدير کل دفتر امور صيد و صيادي سازمان شيلات ايران، مديرکل شيلات گلستان، معاونين صيد بنادر ماهيگيري استان‌هاي شمالي و فرمانده يگان حفاظت از آبزيان سازمان شيلات ايران و فرماندهان يگان حفاظت از آبزيان شيلات استان‌هاي شمالي برگزار شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن