تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801768511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنر پیشه ها و بازیگران هم کارت معافیت جعلی گرفته اند! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هنر پیشه ها و بازیگران هم کارت معافیت جعلی گرفته اند!
هر روز که می گذرد بر ابعاد باند جعل کارت های معافیت از سربازی یا پایان خدمت اضافه می شد. در روزهای اخیر تصور بر این بود که فقط فوتبالیست ها بوده اند که چنین تخلفاتی داشته اند.در حالی که خبرهای رسیده حاکی از این است که هنر پیشه ها و بازکنان فوتبال هم سهمی از این تخلف بر عهده داشته اند.
کد خبر: ۴۵۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵ - 17 December 2014


بیش از یک سال است که پرونده فساد در فوتبال در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در حال پی گیری است، تا کنون ابعاد گوناگونی از هجم فساد های روی داده در این بخش عنوان شده است، اما با نزدیک شدن به مراحل نهایی ابعد جدیدی از این پرنده روشن شده است.

به گزارش تابناک، تا کنون در این پرونده به اتهامات زیادی رسیدگی شده است و برخی زوایای آن اعلام شده از جمله برخی اتفاقات روی داده در خصوص تبانی تیمها و یا شرط بندی هایی که صورت گرفته است، همچنین مشخص شد که برخی از بازیکنان کارتهای پایان خدمت جعلی داشته اند و یا برخی از آنها درگیر پرونده فرار مالیاتی هستند، اما کنون مشخص شده است که به غیر از بازیکنان کسان دیگری نیز از کارت پایان خدمت جعلی استفاده کرده اند.

حمید رسایی، نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و مسئول رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال در گفت‌و‌گو با تابناک با اشاره به موارد فوق اظهار داشت: بر اساس گزارشاتی که از سازمان مالیاتی دریافت کرده ایم تاکنون 270 نفر از اهالی فوتبال شامل بازیکنان، مربیان و کادر فنی به دلیل عدم پرداخت مالیات و فرار مالیاتی ممنوع الخروج شده اند.

رسایی گفت: بیش از 130 میلیارد تومان مبلغ بدهی باشگاه ها و بازیکنان و کادر به سازمان مالیاتی می باشد که بخشی از این مبالغ از سال 80 تاکنون پرداخت نشده است و این در حالی است که همواره از اقشار مختلف جامعه مالیات قانونی کسر می گردد آن هم در شرایطی که مردم می بینند بسیاری از این بازکنان فوتبال با قراردادهای میلیاردی سوار خودروهای میلیاردی مانور تجمل می دهند.

وی با اشاره به عملکرد سازمان مالیاتی گفت: این سازمان از سال 89 به بعد عملکرد خوبی در پیگیری امور مالیاتی در این حوزه داشته است اما قبل از آن به دلیل دوگانگی در برخورد با ورزشکاران حرفه ای سبب شده تا عده ای از این وضعیت سوء استفاده کنند.

مسئول رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال کمیسیون اصل 90 گفت: در میان بازیکنان بدهکار کسانی را داریم که روزگاری در تیم داخلی بوده بعد به تیم های اروپایی رفته و از آنجا به امارات آمده و الان به ایران برگشته و با فوتبال هم خداحافظی کرده ولی خنوز مالیاتش را نپرداخته یا مربی ای که امپراطوری می کرده و سال هاست از ایران خارج شده در حالی که بیش از یک میلیارد بدهی مالیاتی دارد.

رسایی در پاسخ به این سئوال که اگر این تعداد ممنوع الخروج در فوتبال داریم پس چطور اکثر آنها از کشور خارج می شوند گفت: سازمان مالیاتی دلیل این روند را تعهد مکرر فدراسیون فوتبال و باشگاه های کشور در قبال خروج این افراد اعلام می کند که البته در جلسه کمیسیون تاکید کردیم این روند نباید ادامه پیدا کند و قانون باید اعمال شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 در خصوص وضعیت بازیکنانی که با مدارک جعلی پایان خدمت یا کفالت و بیماری موفق به اخذ معافیت شده اند گفت: البته این فقط بازیکنان فوتبال نبوده اند بلکه در میان هنرپیشه ها، بازیکنان والیبال یا افراد دیگری هم بوده اند که از طریق این باند توانسته اند با مدارک جعلی معافیت و کارت پایان خدمت بگیرند ولی چون اهالی فوتبال تعداد بالایی بودند و رسانه های زیادی به آن پرداختند موضوع برجسته شد.

رسایی گفت: نظام وظیفه و ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص برخورد با این موضوع و ابطال کارت های معافیت این افراد وبرخورد با عواملی که در این فساد نقش داشتند به خوبی عمل کرد اما در باره این که این بازیکنانی که سرباز شده اند عده ای تلاش می کردند تا دوره سربازی آنها را در تیم های نظامی قرار دهند اما در جلساتی که با مسئولان مربوطه در این خصوص برگزار شد، پذیرفتند که این اقدام بر خلاف عدالت و به نوعی تشویق تخلف و تقلب است که افکار عمومی آن را نمی پذیرد برای همین همه بازیکنانی که کارت های فاقد اصالت آنها باطل شده و سرباز شده اند باید به سربازی بروند  و نمی توانند دوره سربازی را هم با فوتبال بگذرانند.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 در خصوص همکاری مسئولان فدراسیون فوتبال در پیگیری پرونده فساد در فوتبال گفت: متأسفانه تمام تلاش مسئولان  این فدراسیون در طول رسیدگی به این پرونده یا معطل کردن و یا فرار از پاسخگویی بوده است که البته طبق قانون چنین رفتاری در برخورد با مکاتبات اصل 90 خودش جرم است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن