تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819479413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون رئیس جمهور ترکمنستان: خط‌آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان عامل پیوند ژئوپلتیکی منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون رئیس جمهور ترکمنستان:
خط‌آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان عامل پیوند ژئوپلتیکی منطقه است
معاون رئیس جمهور ترکمنستان گفت: خط آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان نه تنها یک طرح با صرفه اقتصادی بلکه عامل جدی و پیونددهنده ژئوپلتیکی منطقه و فرامنطقه است.

خبرگزاری فارس: خط‌آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان عامل پیوند ژئوپلتیکی منطقه است



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏‌آباد، «ساتلیک ساتلیک‏‌اف» معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور حمل و نقل و ارتباطات، طی سخنرانی خود در مراسم گرامیداشت روز ملی قزاقستان بر اهمیت منطقه‌‏ای و فرا منطقه‏‌ای خط آهن بین‏‌المللی ایران-ترکمنستان-قزاقستان تاکید کرد. وی با اشاره به اهمیت آغاز به کار این خط آهن گفت: ایجاد این کریدور بین‏‌المللی حمل و نقل و ترانزیت در واقع تجلی سیاست صلح آمیز سران کشورهای ذینفع در آن می‏‌باشد. این مقام عالی رتبه دولت ترکمنستان افزود: خط آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان نه تنها یک طرح با توجیه اقتصادی و تجاری بوده بلکه، عاملی مهم در پیوستگی ژئوپلتیکی نیز به حساب می‌آید که قادر به تاثیرگذاری مثبت بر اوضاع عمومی منطقه و فرا منطقه خواهد بود. وی تصریح کرد: این خط آهن بین‏‌المللی در واقع عامل مهم ثبات و امنیت و قرار است به توازن سیستم کلی روابط سیاسی و منطقه‌ای بیافزاید. معاون رئیس جمهور ترکمنستان ضمن تبریک به مناسبت سالگرد استقلال قزاقستان گفت: مناسبات میان ترکمنستان و قزاقستان براساس اصول دوستی، برادری و احترام متقابل و حسن همجواری استوار می باشد و اطمینان داریم که مناسبات میان 2 کشور دوست و همسایه در آینده نیز بیش از پیش توسعه و گسترش خواهد یافت. «اورمان نوربایوف» سفیر قزاقستان در عشق‌‏آباد  نیز طی سخنانی در مراسم مذکور گفت: قزاقستان و ترکمنستان از اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و سنتی دیرینی برخوردار هستند و پس از فروپاشی شوروی سابق، فصل جدیدی در مناسبات میان 2 کشور همسایه ایجاد شد. سفیر قزاقستان در عشق‏‌آباد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت خط راه‌آهن تاکید کرد: بدون شک این خط آهن بین‌‏المللی به پتانسیل حمل و نقل و ترانزیت کشورهای ذینفع در آن افزایش خواهد شد. وی افزود: با راه‌اندازی این خط آهن فاصله حمل و نقل کالا از حوزه دریای خزر تا خاورمیانه و آسیای شرقی بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت. سفیر قزاقستان در ترکمنستان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور گفت: حجم مبادلات بازرگانی میان 2 کشور در سال 2013 میلادی بالغ بر 400 میلیون دلار برآورد شده‌‏ است که این میزان در سال جاری میلادی (2014) بالغ بر 410 میلیون دلار رسید.



انتهای پیام/

93/09/26 - 13:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن