تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821068023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوره آشنايي با تهديدات امنيتي براي کارگزاران برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۲۵ب.ظ)
دوره آشنايي با تهديدات امنيتي براي کارگزاران برگزار شد دوره آشنايي با تهديدات امنيتي فضاي سايبر و راهکارهاي امن سازي سامانه ها، براي تمامي کارگزاري هاي کشور برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، مرکز کنترل و نظارت بر امنيت اطلاعات بازار سرمايه (مکنا)، در راستاي طرح هاي جامع آموزش و آگاهي رساني امنيتي و به منظور ارتقا سطح دانش فعالان بازار سرمايه در زمينه تهديدات امنيتي فضاي سايبر، اقدام به برگزاري دوره آموزشي نمود. اين دوره طي روزهاي 17 و 18 آذر ماه 1393 به مدت 10 ساعت براي نمايندگان شرکت هاي کارگزاري برگزار گرديد.
در آغاز دوره، احمد سحرخيز، مسئول مرکز مکنا، به معرفي اين مرکز و لزوم تأسيس آن، ضرورت توجه ويژه به امنيت فناوري اطلاعات در بازار سرمايه ايران، نقش اساسي و مسئوليت هاي حقوقي کارگزاري ها و همچنين برنامه‌هاي نظارتي و سياست‌گذاري سازمان بورس و اوراق بهادار در حيطه امنيت اطلاعات، پرداخت. دکتر سحرخيز در رابطه با نقش افراد در امنيت فناوري اطلاعات تصريح نمود: افراد (هم مسئولان سامانه‌ها و هم کاربران آن‌ها) در زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات، به عنوان بخش مهمي از پازل امنيت اطلاعات محسوب مي شوند؛ به طوري که فقدان آگاهي و دانش کافي افراد در اين زمينه، مي تواند امنيت سامانه‌ها و زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات را، حتي اگر تمام اصول فني حفاظتي و امنيتي فناوري اطلاعات رعايت شده باشد، به خطر بياندازد.
در ادامه اين دوره، مطالبي از جمله تهديدات متداول امنيتي در فضاي سايبر، راهکارهاي حفاظتي براي مقابله با آن‌ها، اصول امنيت اطلاعات، مهندسي اجتماعي، نحوه مديريت رمزهاي عبور و امنيت رايانه‌ها ارائه گرديد.
در پايان دوره سرهنگ صبح خيز، نماينده پليس فتا، به تبيين جايگاه و توانمندي‌هاي پليس فتا و همچنين نمونه‌هايي از تهديدات و رخدادهاي امنيتي واقعي در سطح کشور و جهان پرداخت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن