تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820209688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در شرايطي قرار داريم که وضع بانوان مطلوب نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آذر ۱۳۹۳ (۲۲:۵۶ب.ظ)
آيت‌الله اميني: در شرايطي قرار داريم که وضع بانوان مطلوب نيست عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: بايد در واحدهاي دانشگاهي، ‌واحدهايي به دانشجويان ارائه شود که ايشان را براي ازدواج آماده کنيم و اگر اين کار تاکنون صورت نگرفته است بايد بررسي کرد چه کسي در اين زمينه مقصر است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله ابراهيم اميني در ديدار با معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهور با اشاره به اهتمام رئيس جمهور در خصوص برطرف کردن مشکلات مربوط به بانوان بيان کرد: اکنون در شرايطي قرار داريم که وضع بانوان مطلوب نيست و به طبع وضع آقايان هم مطلوب نيست، زيرا در جامعه ما خانم و آقا از يکديگر جدا نيستند.
وي مشکلات جوانان را در جامعه امروزي مورد توجه قرار داد و گفت: بايد ديد چرا چنين وضعيتي گريبانگير جامعه ما شده است و چه کوتاهي رخ داده است که به اين نقطه رسيده‌ايم.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اصل 10 قانون اساسي تصريح کرد: از آنجا که خانواده واحد بنيادين جامعه اسلامي است، همه قوانين و مقررات و برنامه‌ريزي‌هاي مربوط به آن بايد در زمينه آسان کردن تشکيل خانواده، پاسداري از قداست آن و استواري روابط خانوادگي بر پايه حقوق و اخلاق اسلامي باشد.
وي ادامه داد: بر اساس اين اصل در نظام جمهوري اسلامي ايران بايد تمام برنامه‌هاي جامعه براي تشکيل خانواده باشد و همه مقررات با توجه به آن به تصويب برسد زيرا خانواده‌اي که سالم باشد فرزند سالم در آن رشد مي‌کند.
آيت‌الله اميني ‌با تاکيد بر اينکه بايد مسائلي که امروز درگير آن هستيم به صورت ريشه‌اي مورد بررسي قرار گيرد تصريح کرد: بايد در تدوين رشته‌هاي دانشگاهي دقت شده و رشته‌هايي ارائه شود که به بنيان خانواده به صورت موثر کمک مي‌کند و از تدوين رشته‌هايي که براي خانم‌ها مناسب نيست پرهيز شود.
وي اضافه کرد: بايد در واحدهاي دانشگاهي، ‌واحدهايي به دانشجويان ارائه شود که ايشان را براي ازدواج آماده کنيم و اگر اين کار تاکنون صورت نگرفته است بايد بررسي کرد چه کسي در اين زمينه مقصر است و برنامه‌هايي تدوين کنيم که جوانان ما در سن ازدواج هستند و بايد به سربازي بروند بتوانند هر دو امر را انجام دهند.
استاد حوزه علميه ادامه داد: کسي مخالف تحصيل بانوان نيست ولي همه رشته‌هاي تحصيلي نيز مناسب بانوان نيست و مي‌توانيم علل بالا رفتن سن ازدواج را از همين برنامه‌ها بدانيم.
وي اضافه کرد: در حال حاضر شمار فراواني دختر مجرد در کشور هستند و برخي از آنان از سن ازدواج فاصله گرفته و مجبور هستند مجرد زندگي کنند و بسياري از پسران نيز که اکنون به ازدواج نيازمند هستند زير بار ازدواج نمي‌روند و جامعه ما در حال تبديل شدن به يک جامعه پير است و هر روز که مي‌گذرد خانواده‌ها زير بار بچه‌دار شدن نمي‌روند.
آيت‌الله اميني با اشاره به روي آوردن دختران و پسران جوان به اعتياد بيان کرد: بايد علت اينگونه رخدادها را در جامعه مورد بررسي قرار داد که چرا با وجود توصيه‌ها و هشدارهاي فراوان به نتيجه مطلوب دست نمي‌يابيم.
وي ضمن قدرداني از تلاش دولت براي برطرف کردن مشکلات جوانان متذکر شد: با انجام کارهاي ظاهري به نتيجه نمي‌رسيم و بايد براي برطرف کردن مشکلات جوانان کارهاي عميقي انجام دارد تا از گسترش اين مشکلات جلوگيري شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: بايد گروهي تشکيل داد که به مسائل خانواده آشنا باشند و به دور از تشريفات تصميمات مناسبي اتخاذ کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن