تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804849358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقام از كودكان پيشاور


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: انتقام از كودكان پيشاور
گروه «تحريك طالبان» موسوم به طالبان پاكستان سحرگاه ديروز با حمله به يك مدرسه وابسته به ارتش در شهر پيشاور پاكستان، بيش از 130 نفر را كشت. بيش از 80 نفر از قربانيان اين حادثه خونين كودكاني هستند كه طالبان مي‌گويد در پاسخ به عمليات ارتش در منطقه وزيرستان شمالي آنها را كشته است.


گروه «تحريك طالبان» موسوم به طالبان پاكستان سحرگاه ديروز با حمله به يك مدرسه وابسته به ارتش در شهر پيشاور پاكستان، بيش از 130 نفر را كشت. بيش از 80 نفر از قربانيان اين حادثه خونين كودكاني هستند كه طالبان مي‌گويد در پاسخ به عمليات ارتش در منطقه وزيرستان شمالي آنها را كشته است.

در اولين ساعت‌هاي بامداد ديروز شش شبه نظامي يونيفرم‌پوش وابسته به «تحريك طالبان» وارد يك دبيرستان وابسته به ارتش پاكستان شدند و حدود 500 دانش‌آموز و كادر اين مدرسه را به گلوله بستند.

يك سخنگوي طالبان صبح ديروز در اولين اظهار نظر درباره اين عمليات گفت كه به شش عامل خود دستور داده بوده كه به سمت دانش‌آموزان و نه كودكان تير اندازي كنند ولي دانش‌آموزاني كه از اين حادثه جان به در برده‌اند، گفته‌اند كه مهاجمان وارد كلاس‌ها شده و شروع به تيراندازي مي‌كرده‌اند.

يكي از كودكان نيز كه شاهد عيني اين حادثه بوده در گفت‌و‌گو با بي‌بي سي انگليسي شبه نظاميان مسلح طالبان بعد از كشتن تعداد از دانش‌آموزان، مدرسه را تحت كنترل گرفتند و نيروهاي امنيتي نيز با ساعتي تأخير مدرسه را به محاصره خود در آورده و وارد درگيري با شبه نظاميان شدند.

 در نهايت بعد از چند ساعت درگيري، نيروهاي امنيتي حوالي ساعت 15 عصر ديروز اين مدرسه را تحت كنترل گرفته‌اند. بر اساس آمار اعلام شده، بيش از 130 نفر در جريان درگيري بين نيروهاي امنيتي با اعضاي طالبان كشته شده‌اند كه دستكم 80 نفر آنها دانش‌آموز بوده‌اند. بيش از 120 نفر هم در اين درگيري زخمي شده‌اند.

 به نوشته خبرگزاري روسي «اسپوتنيك»، منابع امنيتي گفته‌اند كه برخي از تروريست‌ها موفق به فرار از محل اين عمليات تروريستي شده‌اند. نواز حادثه تروريستي سحرگاه ديروز كه بعد از حمله خونين سال 2007 به لعل مسجد كم سابقه بود، باعث شد محمد نواز شريف نخست وزير و ژنرال راحيل شريف فرمانده ارتش پاكستان براي نظارت مستقيم بر عمليات نظامي عليه گروگانگيران، به پيشاور بروند. ممنون حسين، رئيس‌جمهوري و نواز شريف، نخست‌وزير پاكستان اين حمله را محكوم كرده‌اند. محمد نواز شريف نخست وزير همچنين در پاكستان سه روز عزاي عمومي اعلام كرد. بعد از پايان اين گروگانگيري، آمبولانس‌ها در محل حضور حضور يافتند و و ده‌ها دانش‌آموز پاكستاني به بيمارستاني در پيشاور منتقل شدند.

  ضربه به ارتش پاكستان
طالبان پاكستان در ساعت‌هاي اول اين اقدام جنايتكارانه، مسئوليت آن را به عهده گرفت، ولي مدعي شد كه اقدامش در واكنش به عمليات‌هاي اخير ارتش در وزيرستان انجام شده است. مدرسه شهر پيشاور يك مدرسه وابسته به ارتش پاكستان بوده كه بيشتر دانش‌آموزان آن فرزندان ارتشي‌ها هستند.

سخنگوي طالبان در بيانيه‌اي اعلام كرد كه اين حمله در پاسخ به عمليات ارتش پاكستان در مناطق قبايلي عليه طالبان انجام شده است. به گفته اين سخنگوي طالبان، هدف از اين حمله آن بوده كه «ارتش رنج ما را درك كند.» نواز شريف نيز در بدو ورود در گفت‌و‌گوي كوتاهي با رسانه‌ها اين را تأييد كرد كه اقدام طالبان عليه مدرسه پيشاور، واكنش به عمليات‌هاي اخير ارتش بوده است.

نواز شريف گفت:« ارتش پاكستان درحال انجام عملياتي سنگين و مؤثر ضرب عضب عليه شبه نظاميان طالبان در مناطق قبايلي پاكستان است و حملات تروريستي نظير حادثه در مدرسه پيشاور، در تلافي حملات مؤثر ارتش عليه شبه نظاميان طالبان صورت گرفته كه تاثيري در عمليات بزرگ ارتش نخواهد داشت.» نواز شريف در عين حال تأكيد كرد كه بدون ترديد عمليات ضرب عضب تا زمان نابودي كامل تروريسم در پاكستان ادامه خواهد يافت و حوادثي مثل حادثه امروز پيشاور نمي‌تواند اين عمليات بزرگ را متوقف كند.

منابع مستقل در پاكستان، اقدام جنايتكارانه طالبان را ضربه‌اي قوي به پرستيژ امنيتي ارتش مي‌دانند. ديلي بست در گزارشي، واكنش ارتش را بسيار ضعيف و دير هنگام توصيف كرده و مي‌گويد كه باعث تاسف است كه خبرنگاران زودتر از نيروهاي امنيتي به محل حادثه رسيدند. ديلي بست نوشت كه اين اقدام نشان داد طالبان هنوز مغلوب ارتش نشده است. به نوشته اين روزنامه، اينكه اين مدرسه وابسته به ارتش بوده نيز حائز پيامي نمادين است.

سامي يوسف زي نويسنده اين گزارش كه خود با رهبران طالبان ملاقات كرده، به نقل از جهاد يار وزير يك فرمانده طالبان نوشت:« جنبش تحريك طالبان آماده جنگي بسيار طولاني مقابل دولت امريكايي پاكستان است.» يار وزير در پاسخ به اين سؤال كه چرا كودكان را در واكنش به عمليات ارتش كشتيد، مي‌گويد:« والدين كودكان اين مدرسه، ارتشي هستند و آنها باعث كشته شدن كودكان و حملات در وزيرستان شمالي و جنوبي هستند. براي ضربه زدن به آرامش آنها، چنين حمله‌اي كاملاً انتقام‌جويانه است.» ولي اين كودكان كه بيگناه هستند؟« پس كودكان ما چطور؟  اينها كودكان ارتش پاكستان هستند كه تحت حمايت امريكا است و آنها بايد والدين خودشان را از حمله به خانواده و كودكان ما بازدارند.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن