تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821246188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ریشه کنی سرطان فساد نیازمند اقدامات فوری و قاطع است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ریشه کنی سرطان فساد نیازمند اقدامات فوری و قاطع است
رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اقدام قاطع و اساسی برای مقابله با فساد گفت: وقتی فساد مانند سرطان بر پیکره فرد چنگ انداخته، انجام کارهای میان مدت و بلندمدت برای ریشه کنی آن باید جای خود را به اقدامی فوری و قاطع بدهد.
آفتاب: به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «ناصر سراج» روز سه شنبه در جمع مدیران سازمان بازرسی، خواستار نصب العین قراردادن سخنان رهبر معظم انقلاب شد و بر اقدامات قاطع و اساسی در مقابله با فساد تأکید کرد.

وی با بیان اینکه به روال معمول درباره بازرسی، نقاط قوت و ضعف، فعالیت های همکاران در سازمان باید سخن بگویم، گفت: اما وقوع رخدادی مهم در روزهای اخیر، ذهن مرا بسیار به خود مشغول داشت، طوریکه ساعت ها درباره آن با خود اندیشیدم و با دوستان و همکاران درباره آن سخن گفتم.

سراج ادامه داد: گمان می کنم این موضوع مساله مهمی است که نباید به سادگی از آن گذشت یا آن را چون موجی دانست که می آید و می رود، بلکه باید درباره آن بسیار گفت و از آن مهم تر، دست به اقدامات عملی زد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به برگزاری همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه فساد در هفته گذشته، ادامه داد: آنچه ذهن بنده را بسیار به خود مشغول کرد نه این همایش و نه بحث های مطرح شده در آن، بلکه مرقومه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با برگزاری این نشست بود؛ مرقومه ای که هم جای شادی داشت و هم جای تأسف، هم دلگرم کننده بود و هم حزن آور.

وی افزود: جای شادی داشت که رهبری انقلاب با چشمان تیزبین خویش، مسایل را نه در لایه های سطحی، بلکه در عمق آن نظاره گر هستند و جای تأسف داشت زیرا این چندمین بار در طول سال های اخیر بود که ایشان به زبان ها و الحان مختلف این مسأله را گوشزد کرده و متأسفانه به دلیل ناخشنودی از اوضاع، بار دیگر به تکرار آن اقدام کردند.

به گفته سراج، دلگرم کننده بود، زیرا مردم به طور کلی و دستگاه های نظارتی به طور خاص از وجود یک حامی قدرتمند و تیزبین در مقابله با فساد، احساس خشنودی می کنند، اما حزن آور بود به این دلیل که رهبری معظم انقلاب اسلامی هر از چندی باید مسأله ای را که بارها گوشزد کرده بودند، بار دیگر به رخ مسوولان بکشند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور نقطه محورین مرقومه مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد را در دو گزاره اقدام قاطع و نتیجه ملموس خلاصه کرد و گفت: ایشان از نبود اقدامات قاطعی که در لابه لای بحث ها و گفت و گوها و سمینارها و همایش ها به دست فراموشی سپرده شده بود، گلایه داشتند و البته چنان که معظم له فرمودند، «نفس اهتمام بر امر مبارزه با فساد قابل تحسین است»، اما کار نباید به همین جا ختم شود.

به گفته وی، از گفتار صرف، بررسی تنها و سخنان جذاب و پرشور، هیچ معجزه ای بیرون نخواهد آمد. آنچه منشأ اثر است اقدام و در مورد فساد، البته اقدام قاطع و اساسی است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با استناد به این جمله رهبر معظم انقلاب که این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسوولان سه قوه روشن نیست؟، گفت: این جمله حکایت از آن دارد که دیگر زمان بحث و گفت و گو و گردهمایی و سخنرانی پایان یافته است.

وی ادامه داد: پزشکی که وضعیت بیمار خود را می داند باید دست به اقدام عملی بزند و معاینه کردن دوباره و چندباره بیمار و سخن گفتن از بیماری او، البته کاری بی ثمر است و بیمار را به سوی وضعیت بدتر سوق می دهد.

به گفته سراج، سخن گفتن از اینکه باید با جرم ریشه ای برخورد کرد، ساختارها را بهبود بخشید، وضع اقتصادی را ارتقا داد و مواردی مانند آن که البته مسایل مهمی هستند، نه تنها در وضعیت کنونی، مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه به انجام جرم و به یغما رفتن اموال صاحب خانه منجر می شود.

وی تصریح کرد: جای هیچ شکی نیست که مبارزه با فساد و مقابله با فساد فرایندی میان مدت و بلندمدت و نیازمند بررسی ها و تحقیقات علمی و بحث های فراوان است، اما زمانیکه فساد ریشه های خود را تقویت کرده و در حال پیشروی است و همچون بیماری سرطان بر پیکره فرد چنگ انداخته است، انجام کارهای میان مدت و بلندمدت باید جای خود را به اقدامی فوری، اساسی و قاطع بدهد.

وی افزود: در واقع چنین اقداماتی قاطع و فوری است که نتایج ملموس خود را نشان خواهد داد؛ نتایج ملموسی که دومین بخش از سخنان مقام معظم رهبری را تشکیل می داد.

سراج خواسته رهبری معظم انقلاب در مقطع کنونی را انجام اقدام قاطع و اساسی و بدنبال آن بروز نتایج ملموس عنوان کرد و ادامه داد: این مسأله هیچ منافاتی با انجام کارهای ریشه ای و بنیادین در جامعه ندارد اما چنین کارهایی ریشه ای نیازمند زمان هایی وسیع تر و شرایطی آرام تر است.

وی افزود: بیماری باید با اقدام قاطع و فوری پزشک، مورد مقابله قرار گیرد و زمانیکه حالت آرامش و تثبیت در وضعیت او پیش آمد، نوبت به فعالیت های میان مدت و بلندمدت برای تثبیت بیشتر وضعیت سلامت می رسد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور از روسای این سازمان خواست تا با نصب العین قرار دادن سخنان رهبر معظم انقلاب، با اقداماتی قاطع و اساسی و بدون اغماض و البته با دقت و ریزبینی، به مقابله با فساد و بویژه گلوگاه های آن مبادرت ورزند تا طعم شیرین نتایج ملموس آن، خاطر رهبری و ملت شریف ایران را خشنود سازد.



تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن