تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804323144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فسادهاي اقتصادي، فرزند ناخوانده نبود شفافيت در امور کسب و کار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۳۴ب.ظ)
وقتي رشوه علني شد، انتظارات چيست؛ فسادهاي اقتصادي، فرزند ناخوانده نبود شفافيت در امور کسب و کار عضو هيأت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران و تهران گفت: رشد دريافت رشوه به عنوان پايه و عامل اصلي تمام مفاسد اقتصادي است که در اقتصاد ما همواره براي انجام امور عده اي رشوه دهنده و عده اي هميشه رشوه گيرنده هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، يکي از عللي که همواره در ايجاد فسادهاي اقتصادي، در نظام مالي کشور مشکل زا بوده است، عدم تطابق درآمدها بر هزينه ها است.
از سوي ديگر، دولت ها جزو اولين مقصران ايجاد فسادهاي اقتصادي هستند، دولت ها در زمينه بنگاه داري، شرکت هاي خصولتي و حتي عدم وعده هاي دولتي که اغلب با رنگ و لعابي خاص داده مي شود، زمينه بروز فساد را فراهم مي کنند؛ اغلب دولت ها با شعار از بين بردنفاصله هاي طبقاتي پاي در عرصه مديريت کلان کشور مي گذارند و حداقل در طول اين 12سال اخير، شعارها هيچ گونه واقع گرايانه نبوده است.
حتي در طرح هايي که اصول آن کاهش فاصل طبقاتي بوده است، نظير مسکن مهر، هدفمندي يارانه ها و حتي در دولت هاي گذشته مانند ستاد بازسازي معين نيز شاهد رانت و فسادهاي دولتي بوده ايم که نه تنها فاصله فقير و غني را کم نکرد بلکه شکاف را هم بيشتر کرد.
زماني که دولت بارها اعلام مي کند که تورم بالاتر از 40 درصد است، اما حقوق کارمندان خصوصا در حوزه‌هاي مالي 10 تا 15 درصد افزايش پيدا مي‌کند، خروجي اين وضعيت منجر به فساد مي‌شود.
نکته ديگري که بايد به آن اشاره داشت روزنه هاي قانوني است که تبديل به يک بزرگراه شده است ؛ بسياري از افرادي که همواره رانت در خون اين افراد مي جوشد، به راحتي از منفذ گلوگاه‌هاي اقتصادي عبور کرد، که يکي از عوامل نشات گرفتن و عدم نابودي فساد ناشي از همين عوامل است.
عامل ديگري که متاسفانه امروز در جامعه امروز به وفور يافت مي شود، سست شدن اعتقادات ديني و مذهبي است که سرشاخه بروز فساد است ؛ مقداري از تربيت ديني و مذهبي در حوزه‌هاي آموزشي و فرهنگي در وزارتخانه‌هاي مربوطه کم‌کاري شده است و عامل اين نيز دولت و مجلس هستند.
اغلب دولت ها عنايتي به بودجه‌هاي فرهنگي ندارد و بودجه‌هايي که مي‌تواند از به وجود آمدن هزينه‌هاي بيشتر جلوگيري کند، نهايتا زمينه‌هاي فساد اقتصادي را در کشور ما فراهم مي‌کند.

عدم شفافيت در امور کسب و کار و نبود روان سازي اقتصاد ناچارا منجر به مفاسد مي شود
حميد رضا صالحي عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران و تهران به خبرنگار موج درخصوص بروز فسادهاي متنوع و ميلياردي در کشور گفت: ريشه مفاسد اقتصادي در ايران به فضاي کسب و کار باز مي گردد؛ زماني که رتبه فضاي کسب و کار از بين 185 کشور رتبه 152 را به خود اختصاص داده ايم بنابراين بايد منتظر افزايش مفاسد اقتصادي باشيم.
وي ادامه داد: فعالان اقتصادي زماني که در گره کور مشکلات اداري و اقتصادي قرار مي گيرند ناگزير هستند براي عبور از آن به سمت انجام تخلف پيش بروند.
عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران افزود: عدم شفافيت در امور کسب و کار و نبود روانسازي در عرصه اقتصاد منجر به بروز مفاسد اقتصادي مي شود؛ رشد دريافت رشوه به عنوان پايه و عامل اصلي تمام مفاسد اقتصادي است که در اقتصاد ما همواره عده اي رشوه دهنده و عده اي رشوه گيرنده هستند لذا براي آسيب شناسي اصولي رشد مفاسد اقتصادي بايد زمينه هاي آن را مسدود کرد.
وي تصريح کرد: عدم شفافيت قوانين در بروز فساد اقتصادي نيز دسته کمي از عوامل بروز فساد ندارند و تا زماني که مسيرهاي رشد به روي افراد بسته باشد به ناچار بستر رشد مفاسد اقتصادي مهيا مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن