تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799220068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاری تهران در برگزاری کنکور افغانستان/ بورسیه 500 افغانی در ایران -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
همکاری تهران در برگزاری کنکور افغانستان/ بورسیه 500 افغانی در ایران

دانشجوی افغان


شناسهٔ خبر: 2442049 جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
حوزه و دانشگاه > دانشجویی

در سفر معاون ریاست اجرایی افغانستان به تهران؛ مقرر شد سازمان سنجش ایران در بخش های آزمون سراسری کنکور دانشگاه های افغانستان، با این کشور همکاری کند. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محقق ، معاون  ریاست اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان در رأس هیئت عالی رتبه دولتی ازتاریخ 15 الی 18 آذر جهت دیدار رسمی و ملاقات با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرد.درجریان این سفر محقق و هیئت همراه با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام و همچنین وزیران کشور، علوم، تحقیقات وفنآوری، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.محقق در این سفر در دیدار با  شریعتمداری معاون اجرایی ریاست جمهوری اسلامی ایران که میزبانی وی را بر عهده داشت با توجه به روابط دوستانه دو ملت طرفین برلزوم تقویت همکاری ها جهت تعمیق و گسترش روابط دو جانبه تاکید و در خصوص موضوعات مورد علاقه، از جمله وضعیتاتباع افغانستان مقیم ایران گفتگو کرد.با توجه به پیام کتبی اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و  عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت جمهوری اسلامی افغانستان خطاب به ریاست  جمهوری اسلامی ایران درخصوص تمدید اقامت اتباع افغانستان در ایران و نظر به روابط برادرانه دو کشور، اقامت 450 هزار نفر از افغان های مشمول طرح ساماندهی در جمهوری اسلامی ایران به مدت 6 ماه تمدید شد. متقابلاً دولت افغانستان نیز تعهد کرد، برنامه های خود برای بازگشت این گروه از اتباع افغانستان را ظرف مدت 2 ماه در کمیته مشترکی که در جریان این سفر تشکیل شد ، ارائه کند..همچنین در مذاکرات انجام شده بین هیات افغانی و وزرای ذیربط جمهوری اسلامی ایران، نتایج ذیل حاصل شد:مقرر شد توافق قبلی در خصوص اعطای تعداد 500 بورسیه تحصیلی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران به محصلین افغانی که به دلیل مشکلات فنی به تعویق افتاده بود اجرایی شود. در این ارتباط هیئتی از طرف جمهوری اسلامی ایران به کابل سفر خواهد کرد تا با همکاری وزارت تحصیلات عالی جمهوری اسلامی افغانستان داوطلبان واجد شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی راانتخاب  کنند.
 توافق شد تا سازمان سنجش وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری جمهوری اسلامی ایران در بخش های آزمون سراسری کنکور دانشگاه های افغانستان، با وزارتخانه های معارف و تحصیلات عالی افغانستان همکاری کند.
 مقرر شد تا همکاری های بین وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و وزارت معارف جمهوری اسلامی افغانستان، در خصوص ساخت مدارس ایران – افغان در افغانستان، تهیه وتدوین کتب درسی ، تدوین معیارهای آموزشی برای وزارت معارف افغانستان، انتقال تجارب آموزشی و تأمین سایر نیاز های وزارت معارف افغانستان افزایش یابد.
 وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران اعلام  آمادگی کردد تا در اولین فرصت هیئتی را به افغانستان اعزام می کند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن