تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821019945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه های افزایش درآمد بانک ها بررسی شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: راه های افزایش درآمد بانک ها بررسی شد
نشست اعضای کمیسیون هماهنگی بانک های استان بوشهر با حضور مجمع نمایندگان استان در بانک ملی شعبه گلشن بوشهر با موضوع بررسی راه های افزایش درآمد بانک ها درحالی برگزار شد که نماینده اصلاح طلب استان در این نشست حضور نداشت.
نشست اعضای کمیسیون هماهنگی بانک های استان بوشهر با حضور مجمع نمایندگان استان در بانک ملی شعبه گلشن بوشهر با موضوع بررسی راه های افزایش درآمد بانک ها برگزار شد. نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در این نشست با تسلیت اربعین حسینی، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جلسات موجب حل مسائل و مشکلات مردم شود. عبدالکریم جمیری بخش عمده ای از گرفتاری ها و مشکلات موجود را ناشی از شرایط خاص اقتصادی کشور عنوان کرد، و اظهار داشت: در یک نظام اقتصادی که از زیر ساخت های لازم برخوردار نبوده یا به دلایلی این زیرساخت ها حاصل نشده است قطعاً مشکلاتی هم وجود خواهد داشت. وی افزود: باید مشکلات اقتصادی را طوری تنظیم کرد که سود، بهره، افزایش ثروت و سرمایه ناشی از تولید و کار باشد تا در این شرایط متوازن و متعادل بانک بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و سود واقعی خود را در این میدان ببرند و نیز در برابر مخاطبین خود فعالیتی اقتصادی و مفید حضور جدی داشته باشند.

اگر قصد موفقیت در عرصه اقتصاد را داریم باید به سمت تولید حرکت کنیم وی با بیان اینکه متاسفانه در شرایطی روبرو هستیم که رویکردی به سمت تولید دیده نمی شود، عنوان داشت اگر خواسته باشیم در عرصه اقتصاد حرفی برای گفتن داشته، و نیز در پی اهداف خود از یک قدرت جدی برخوردار باشیم، باید به سمت تولید برویم و همه همت خود را به سمت تولید معطوف کنیم. عضو مجمع نمایندگان استان گفت: صادرات و تجارت مفید است اما نه صادرات مواد اولیه که از ارزش افزوده آن را دیگران بهره ببرند و یا صادرات کالاهای تولیدی و تبدیلی که ما از ارزش افزوده آن بهره مند شده باشیم و به عنوان کالای مصرفی به دیگران تحویل دهیم و ارز وارد کنیم. وی افزود: اگر بتوانیم از منابع خدادادی که کم نداریم به گونه ای بهره برداری کنیم که از ارزش افزوده آن برخوردار باشیم یعنی افزایش ثروت، سرمایه و بهره ما منطبق با میزان ارزش افزوده ما در عرصه تولید اشتغال محور باشد، آنوقت توازن و تعادلی به وجود می آید و موجب تحقق اهداف نظام و مملکت خواهد شد.

جمیری با بیان اینکه در عرصه ملی دچار آسیب های جدی هستیم، گفت: باید هم افزایی صورت گیرد که با توجه به داشته ها و منابع و پتانسیل بوشهر بتوان راهکارهایی را برای حل مسائل و مشکلات پیدا کرد. نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این آمادگی در بین نمایندگان استان جهت حل مشکلات وجود دارد، گفت: پیشنهادات خود را به مجمع نمایندگان منتقل کنید تا بتوانیم پیگیری های خود را در جهت رفع مسائل با مسئولان کشوری داشته باشیم. تلاش بسیار زیادی داشته‌ایم تا از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد نیز در این نشست گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی برای توسعه و پیشرفت است که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود. وی به ظرفیت‌های نفت، گاز، پتروشیمی، شیلات، دریا، نیروگاه، کشاورزی و . . . در استان اشاره کرد و ادامه داد: اگر این ظرفیت‌ها وجود نداشت که باید برای ایجاد این ظرفیت‌ها تلاش می‌کردیم ولی اکنون این ظرفیت‌ها را داریم و باید برای استفاده بیشتر از این ظرفیت‌ها تلاش کنیم. رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تلاش بسیار زیادی داشته‌ایم تا از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم که باید از سوی صندوق توسعه ملی نیز حمایت مناسبی صورت بگیرد تا شاهد رشد و توسعه و اجرای طرح‌های مختلف باشیم و اشتغال ایجاد شود.

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پیچ و خم اداری استان بوشهر گیر می‌کنند وی با انتقاد از وجود برخی بروکراسی‌ها در راه حضور سرمایه‌گذاران، بیان داشت: بسیاری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هنگام حضور در استان در پیچ و خم اداری و دریافت تسهیلات گیر می‌کنند و یا از سرمایه‌گذاری منصرف می‌شوند و یا به استان دیگری می‌روند. موسوی‌نژاد با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید مسیر را برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باز کنند، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم مشکلات و نیازهای بانک‌ها را نیز بررسی و برای رفع آنها تلاش کنیم. وی افزود: استان بوشهر درهفته های آینده سه فرصت را پیش روی دارد که یکی از آنها سفر رئیس جمهور به استان است که باید راهکارهای مناسب را برای توسعه استان برنامه‌ریزی کرده و از رئیس جمهور مطالبه کنیم. رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه بودجه 94 نیز فرصت دیگری است که باید موضوعاتی که استان از ان منتفع می‌شود را حمایت کرده و همچنین در صورت نیاز برخی مواد این لایحه را تغییر دهیم.

مشکلات وام مسکن مددجویان شهرستان دشتستان وی همچنین به تدوین برنامه ششم توسعه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: باید تلاش کنیم تا استان بوشهر در این برنامه توسعه به خوبی دیده شود و احکامی برای توسعه استان تصویب شود که همه مسئولان باید در این زمینه راهکار ارائه دهند. موسوی‌نژاد به برخی از مشکلات وام مسکن مددجویان شهرستان دشتستان اشاره کرد و افزود: برخی از افراد مددجو که برای ساخت مسکن تخریب شده بر اثر زلزله تسهیلاتی را دریافت کرده‌اند، توان بازپرداخت آن را ندارند که باید راهکارهای اساسی در این زمینه اتخاذ شود. وی خواستار همکاری مناسب بانک‌ها برای توسعه مناطقه محروم شد و اضافه کرد: باید اولویت پرداخت تسهیلات، مناطق محروم باشند. در ابتدای این نشست نیز مدیران شعب بانک های دولتی استان به بیان مسائل و مشکلات پرداخته و پیشنهادات خود را جهت برطرف کردن آنها به مجمع نمایندگان مطرح کردند.

 




تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن