تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804389690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قلعه نویی: عشق و معرفت در فوتبال جایی ندارد/ فریاد شیران: نزول فوتبال به دلیل مدیریت غلط است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در آستانه مسابقات جام ملت‌های آسیا؛
قلعه نویی: عشق و معرفت در فوتبال جایی ندارد/ فریاد شیران: نزول فوتبال به دلیل مدیریت غلط است
رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و نتیجه گیری فوتبال ایران بهانه‌ای شد تا نظر کارشناسان را در این زمینه جویا شویم.
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی فوتبال ایران راهی آفریقای جنوبی شد تا چند دیدار دوستانه در این کشور برگزار کند و طبق گفته کارلوس کی روش قرار است 7 دی ماه تیم ملی ایران به مصاف تیم فوتبال فلسطین برود و همچنین ایران در اردوی آفریقای جنوبی با تیم‌های تانزانیا، گواتمالا و آفریقای جنوبی دیدار دوستانه‌ای برگزار خواهد کرد.

همچنین تیم ملی ایران در آستانه برگزاری جام ملت‌های آسیا در استرالیا 14 دی ماه برابر عراق به میدان خواهد رفت تا خودشان را برای بازی با بحرین، اولین حریفشان آماده کنند. ایران 25 و 29 دی نیز در دومین و سومین مسابقه خود در جام ملت‌های آسیا باشیم با تیم‌های قطر و امارات متحده عربی دیدار خواهد کرد.

ایران در حالی خودش را برای کسب چهارمین قهرمانی در جام ملت های آسیا آماده می‌کند که با تیم‌های بحرین، امارات و قطر همگروه است و در آن سو نیز برخی از هواداران فوتبالی به نتایج و عملکرد تیم ملی خوش بین نیستند و این مسأله باعث نارضایتی‌هایی بین آنها شده است.

روند ناکامی‌ها در فوتبال ایران تا جایی پیش رفته است که نه تنها بازی‌های داخلی مردم را خوشحال نمی‌کند بلکه بازی‌های برون مرزی در سطح باشگاه‌های آسیا نیز نمی‌تواند برای مردم جذابیت خاصی داشته باشد و باعث خوشحالی آنها شود. نتیجه نگرفتن در جام باشگاه‌ها باعث شده که مردم نسبت به تماشای بازی‌های فوتبال بی میل باشند و هیچ ذوقی باری تماشای بازی‌های آسیایی نداشته باشند چرا که ما از رقابت‌های تیم ملی در جام جهانی نیز نتوانستیم نتایج قابل قبولی را نظاره گر باشیم. از همین رو نظر برخی از سرمربیان و پیشکسوتان را درباره این موضوع در آستانه بازی‌های جام ملت‌های آسیا جویا شدیم.

**قلعه نویی: عشق، علاقه و معرفت در فوتبالمان جایگاهی ندارد

قلعه نویی درباره ناامیدی مردم از فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: این یک واقعیت است که هواداران عزیز در حال حاضر نسبت به نتیجه گرفتن فوتبال کشورمان ناامید هستند چرا که در حال حاضر فوتبالمان بدون برنامه ریزی است و احترام و عشق و علاقه در فوتبال جایگاهی ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بازیکنان دو نفر را بیشتر نمی‌شناسند یکی آن شخصی که به آنها پول می‌دهد و دیگری فردی که به آنها بازی می‌دهد و این مسئله باعث شده که احترام افراد بزرگتر در فوتبال نادیده گرفته شود.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در فوتبال کشورمان نظاره گر پیشرفت باشیم باید به یک سری از مسائل توجه بیشتری داشته باشیم یکی از مسائل مهم این است که به زیرساخت‌های فوتبال اهمیت بدهیم، تیم‌های پایه را مورد بررسی قرار داده و همانند تیم بزرگسالان رسیدگی کنیم و باید با یک برنامه ریزی مناسب کارها را پیش ببریم و در آن سو نیز مدیرانی در راس کار قرار بگیرند که اهل فن بوده و ثبات مدیریتی را دارا باشند.

قلعه نویی افزود: بهتر است که در فوتبال همان طور که نظاره گر هستیم مواظب رفتارهای خودمان باشیم، احترام در حال حاضر در فوتبال وجود ندارد و به طور مثال اگر به یک بازیکن،‌بازی بدهی فرد محبوبی می‌شود ولی اگر به آن بازیکن اجازه بازی کردن ندهی به هر دلیل یک حرف پشت سر می‌زنند که این نوع رفتارها در فوتبال کشورمان درست نیست.

سرمربی آبی پوشان عنوان کرد: چند سال پیش نیز گفته بودم که زمین‌های فوتبالی ما خراب است و ما به غیر از استادیوم آزادی و یکی، دو زمین دیگر مکان مناسبی را نداریم و این مسأله بهتر بود که هرچه سریعتر رسیدگی می‌شود چرا که نیاز فوتبال یک کشور زمین‌های مناسب است و بهتر است که یک تحولی را بوجود بیاوریم که فوتبالمان به جایگاه اصلی برگردد و عشق و علاقه را در فوتبال کشورمان نظاره گر باشیم.

قلعه نویی درباره اینکه چرا سرمربیان به تیم‌های پایه اهمیت نمی‌دهند افزود: مطمئن باشید که قلعه نویی و افرادی مثل من به تیم‌های پایه اهمیت می‌دهیم ولی ما اهل تبلیغ نیستیم و به همین خاطر شاید زیاد به چشم نمی‌آییم ولی من خودم شخصا سردار آزمون را چند سال پیش به تمرینات سپاهان آوردم و اجازه دادیم که وی در کنار تیم بزرگسالان به تمرین بپردازد و نه تنها آزمون بلکه بازیکنان جوان دیگر نیز مثل مجید حسینی در حال حاضر با بزرگسالان آبی پوش تمرین می‌کنند و مطمئن باشید که قلعه نویی تمام بازیکنان جوان را در هر تیمی که باشد به تیم خودش می‌آورد و اجازه تمرین به آنها می‌دهد و از این طریق جوانان را در شرایط ایده آل به تیم وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: همیشه بازیکنان جوان در تمرینات تیم من شرکت می کنند و ما اهمیت لازم را به آنها می‌دهیم ولی بحث زیرساخت‌ها باید اصولی مورد بررسی قرار بگیرد و در حال حاضر در باشگاه استقلال مدیر عامل و اعضای هیات مدیره نگاه ویژه‌ای به تیم‌های پایه آبی پوش دارند.






وی افزود: زمانی که 7 بازیکن از تیم استقلال به تیم ملی دعوت می‌شود آیا این بازیکنان در آینده تمام توانایی‌هایشان را برای باشگاه می‌گذارند؟ و همان طور که نظاره گر هستیم بازیکنان من تحت هر شرایطی به تیم ملی دعوت می‌شوند که این موضوع اصلا درست نیست چرا که بازیکن به تیم ملی می‌رود و دیگر انگیزه خودش در بازی‌های لیگ برتری را از دست می‌دهد. زیرساخت‌های ما در فوتبال مشکل دارد که باید آنها در ابتدا برطرف شود.

*** شاهرخی: دل مردم برای فوتبال می‌سوزد/ دست از فوتبال تجارتی برداریم 

همایون شاهرخی درباره اینکه چرا  مردم به موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بدبین هستند افزود: به اعتقاد من ناراحتی مردم برمی‌گردد به سلسله مراتبی که فوتبال را می‌سازد یعنی اگر بخواهیم فوتبال را بسازیم باید اصولی را مدنظر قرار دهیم.

وی بیان کرد: فوتبال باید یک مدیریت قاطع، کادر فنی با تجربه و بازیکنان جوان و تجربه دار را داشته باشد و حمایت رسانه‌ها و امکانات لازم در کنار هم می‌تواند یک فوتبال مورد قبول را به نمایش بگذارد که این مسأله باعث می‌شود که مردم ناراحتی‌شان از تیم ملی ایران برطرف شود.

وی افزود: خوشبختانه مردم عزیز نسبت به فوتبال علاقه بسیار زیادی نشان می‌دهند و این مساله نشانگر آن است که دل هواداران برای این فوتبال می‌سوزد.

وی درباره عملکرد ضعیف دروازه بان و بازیکنان اظهار کرد: متاسفانه ما در ایران باشگاه نداریم فقط تیم هایی داریم که به روز حرکت می‌کنند و من شاهد هستم وقتی مسابقات لیگ شروع می‌شود هر16 تیم همه مدعی قهرمانی هستند و مدیران باشگاه‌ها با پول‌هایی که از بیت‌المال در اختیار دارند به فکر خرج‌های آن چنانی هستند و نمی‌دانند که این پول‌ها از درآمد مردم به فوتبال تزریق شده است و این فوتبالی که ما در حال حاضر نظاره گر هستیم فوتبال نیست، فوتبال تجاری است و این مسأله می‌تواند در تیم ملی اثر منفی داشته باشد.

شاهرخی عنوان کرد: زمانی که به فوتبال نگاه می‌کنیم می‌بینیم که فوتبالیست‌ها قبل از اینکه به فکر پیروزی باشند به فکر ساق‌هایشان هستند چرا که فقط به گرفتن پول‌های میلیاردی و میلیونی می‌اندیشند و همین مساله باعث می‌شود که آنها درتیم‌ها انگیزه‌شان بالا برود و به فکر رفته به تیم‌های اروپایی بیافتند.

وی بیان کرد: توقع بازیکنان تیم ملی در حال حاضر بالا رفته و اکثر ‌آنها دوست دارند که در تیم‌های اروپایی بروند تا بازی خودشان را در آن تیم‌ها به نمایش بگذارند ولی همان طور که نظاره گر هستیم قوچان نژاد و دژاگه درتیم‌های قطری مشغول به بازی هستند و این مسأله می‌تواند چراغ قرمز و خطری باشد برای جوانان علاقمند در فوتبال کشورمان که چرا نوع بازی آنها باید به صورتی باشد که در تیم‌های اروپایی جایی ندارند.

پیشکسوت فوتبال اظهار کرد: کسانی که در داخل فوتبال باشند درد این ورزش را می‌دانند ولی اگر افرادی دور فوتبال قدم بزنند همان اندازه دور فوتبال متوجه واقعیت‌های فوتبال می‌شوند.

به طور مثال باشگاهی مثل پاس که معدن مربی و بازیکن سازی بود از دست رفت و این مساله نشان می‌دهد که فوتبال ما آینده سازی ندارد و در ابتدا باید به تیم‌های پایه اهمیت بدهیم چرا که تیم پایه و جوان است که می‌تواند تیم ملی را تشکیل بدهد و در حال حاضر نظاره گر هستیم که از ته مانده‌ها استفاده می‌کنیم و به جام ملت‌های آسیا می‌رویم.

وی عنوان کرد: در جام ملت‌های آسیا 2 اتفاق بیشتر نمی‌افتد:  
1-    تیم ملی موفق نمی‌شود و کی روش پول خود را می‌گیرد ولی کفاشیان همچنان بر سر جایش قرار می‌گیرد.
2-    تیم ملی موفق می‌شود و کی روش با انگیزه بالا جام جهانی بعدی را نیز در دست می‌گیرد پس در هر دو صورت فوتبال بازنده است و نفرات دیگر برنده هستند.

*** فریاد شیران: نزول فوتبال به دلیل مدیریت غلط است

ناصر فریاد شیران درباره ناامیدی مردم از فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: تمام نتایج ضعیفی که از فوتبال کشورمان نظاره گر هستیم همه به خاطر بی‌توجهی باشگاه‌ها و مدیران باشگاه‌ها است. یک زمانی تهران باشگاه‌هایی داشت که معدن ساختن بازیکنان و مربی بودند ولی در حال حاضر باشگاه‌ها این کار را انجام نمی‌دهند و شواهد نشان می‌دهد به طور مثال در تیم استقلال چند بازیکن تهرانی وجود دارد؟






در زمان‌های قدیم تیم‌هایی از جمله پاس، راه‌آهن، دارایی، هما، شاهین و ... بودند که بازیکن می‌ساختند و در اختیار دیگر تیم‌ها می‌گذاشتند ولی در حال حاضر اخلاق از فوتبال کشورمان رفته و پول جای آن را گرفته است و فوتبالیست‌ها زحمت زیادی در فوتبال نمی‌کشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در تیم‌های پایه مربی و سرمربی کمترین پول را دریافت می‌کنند ولی تدارکات تیم‌های بزرگسال مبلغی دریافتی شان از آنها بیشتر است چرا باید این اختلافات در فوتبال ما دیده شود براساس فیفا نیز یک مبلغی باید به تیم‌های پایه اختصاص داده شود و همان طور که نظاره گر هستیم به غیر از تیم‌های سپاهان، ذوب آهن، فولاد هیچ تصمیم دیگری به تیم‌های پایه‌اش اهمیت نمی‌دهد.

فریاد شیران عنوان کرد: چرا باید در حال حاضر رسانه‌ها به مدل موی بازیکنان و ماشین گران قیمت فوتبالیست‌ها اهمیت بدهد؟ چرا تیم های پایه که در بدترین شرایط بازی می‌کنند دیده نمی‌شوند این مسئله نشان دهنده ضعف در فوتبال کشورمان است.

وی عنوان کرد: زمانی آینده نگری به وجود می‌آید که فنداسیون تیم‌های پایه را درست کنیم ولی در حال حاضر مدیران فرصت نمی‌کنند به تیم‌های پایه نگاهی داشته باشند.

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: چرا باید فوتبال کشورمان به مربیان خارجی اجازه بدهد که در باشگاه‌های ما به فعالیت بپردازند و چرا نباید این امکانات و شرایط برای مربیان ایرانی فراهم شود چرا که آنها می‌توانند کمک زیادی به فوتبال کشورمان کنند.

وی عنوان کرد: از بین بردن تیمی همچون پاس خیانتی بود که در فوتبال کشورمان صورت گرفت چرا که این تیم تنها باشگاهی بود که بازیکن ساخته شده را در اختیار تیم‌های دیگر قرار می‌داد.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن