تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804622036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنترل بيماري ها هنگام بازگشت زائران اربعين به کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۳۹ب.ظ)
کنترل بيماري ها هنگام بازگشت زائران اربعين به کشور مسوول بهداشت محيط و حرفه اي مرکز بهداشت خوزستان گفت: پس از مراسم اربعين و هنگام بازگشت زائران عتبات، کنترل بيماري ها و بيماريابي به دقت توسط مديريت مقابله با بيماري هاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز در مرزهاي استان خوزستان انجام خواهد شد.
مهندس مهران معلم اظهار کرد: با توجه به اينکه هنگام بازگشت زوار به کشور پس از مراسم اربعين از عتبات عاليات در عراق، وسعت کار در مرزها افزايش پيدا مي کند، مديريت بيماري هاي معاونت بهداشتي دانشگاه تدابير خاصي در مرزها در اين خصوص انديشيده است.
وي ادامه داد: در اين بازه زماني، مراقبت سندروميک در مرزها انجام مي شود و تيم هاي بهداشتي ما در اين شرايط، بيماريابي و شناسايي افراد داراي علائم بيماري ها را انجام مي دهند.
وي افزود: در محل استقرار عوامل بهداشت استان، 10 نفر به صورت تمام وقت مشغول فعاليت هستند و همکاري لازم با اورژانس 115 و بهداري سپاه در زمينه کنترل بيماري ها انجام خواهد شد تا زائران به سلامت به استان باز گردند و چنانچه عوامل بيماري در ميان افراد مشاهده شود، به سرعت در زمينه کنترل اقدام خواهيم کرد تا از انتقال بيماري به درون استان جلوگيري شود.
مسوول بهداشت محيط و حرفه اي بهداشت خوزستان افزود: شرايط ازدحام جمعيت و شرايط آب و هوايي عراق، احتمال بروز بيماري تنفسي در ميان زائران را افزايش مي دهد لذا به رعايت نکات بهداشت توسط زائران بسيار تأکيد مي شود.
معلم اظهار کرد: همچنين براي جلوگيري از انتقال بيماري هاي روده اي، کنترل بهداشت سرويس هاي بهداشتي در مرز بسيار مورد توجه قرار گرفته و ضمن استفاده از صابون مايع، عمليات گندزايي و نظافت سرويس هاي بهداشتي به طور مرتب انجام مي شود.
مسوول بهداشت محيط و حرفه اي مرکز بهداشت خوزستان گفت: به منظور ارائه خدمات بهداشتي به زائران که براي شرکت در مراسم اربعين حسيني به مرزهاي استان خوزستان مراجعه کرده اند، از دو هفته پيش تيم هاي بهداشتي و مبارزه با بيماري ها در مرز مستقر شده و تا پس از بازگشت زائران از عتبات خدمات رساني ادامه دارد.
معلم اظهار کرد: با توجه به جمعيت زيادي که در اين مدت از مرزها خارج شده، براي بازگشت اين تعداد زائر نيز بايد آمادگي لازم را داشته باشيم لذا بهداشت محيط و سلامت زائران و کليه امور بهداشت محيط از جمله کنترل آب آشاميدني مورد توجه قرار گرفته است.
وي افزود: در خصوص استفاده از آب آشاميدني بسته بندي شده بسيار تأکيد شده و در صورتي که زائران ناچار به استفاده از تانکرهاي آب مستقر در اين نقاط شدند، پيش از استفاده، کارشناسان ما نمونه برداري از آب اين تانکرها را انجام خواهند داد.
مسوول بهداشت محيط و حرفه اي مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: بهداشت مواد غذايي زائران نيز از جمله موارد حائز اهميت در حوزه بهداشت محيط است و با توجه به تهيه و توزيع گسترده نذري در اين شرايط محل هاي پذيرايي در مسيرهاي حرکت زائران، بهداشت فردي افراد تهيه کننده غذاها و نوشيدني ها و همچنين غذاهاي مورد استفاده در قالب نذري از سوي عوامل بهداشت کنترل و ارزيابي مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن