تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821383403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راهنمایی برای ساخت چیزی در مکس -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: راهنمایی برای ساخت چیزی در مکس Dambeldor 14 مهر 1389, 11:34با سلام یه سوال داشتم. فرض کنید سه عدد آبجکت داریم که طوری قرار گرفته اند که مانند یک مثلث متساوی الساقین می باشند. سوال اینجاست که اگر آبجکت واقع در راس این مثلث را جابجا کنیم چگونه دو آبجکت واقع در قاعده این مثلث نیز جابجا میشوند به طوری که اولا حرکت آنها عمود بر حرکت آبجکت اولی باشد و ثانیا اگر آبجکت اول به آنها نزدیک شد این دو آبجکت به هم نزدیک و اگر آبجکت اول از آنها دور شد این دو آبجکت از هم دور شوند. خوشحال میشوم اگر چیزی میدونید اینجا مطرح کنید. با تشکر از شما:rose: m3d 14 مهر 1389, 16:23این عمود بودن حرکت بر آبجکت اول رو متوجه نشدم . ولی میتونی از وایر پارامترز استفاده کنی . در واقع باید با ابزارهای لینک و وایر آشنا باشی Dambeldor 14 مهر 1389, 20:02عمود بودن یعنی این که اگر آبجکت اول به سمت بالا حرکت کرد آبجکت دوم و سودم به سمت راست و چپ حرکت کنند. اگر میشود توضیح بیشتری بفرمایید ممنون میشم. m3d 14 مهر 1389, 21:48متوجه شدم خوب ببین شما روی آبجکت اول راست کلیک کنید بعد به ترتیب گزینه ی Wire parameters > transform > position > y position بعد یه خط چین ظاهر میشه خوب حالا روی آبجکت دوم کلیک کن و مراحل بالا رو تکرار کن ولی اینبار به جای y position باید x position رو بزنی . بسیار خوب تو کادر ظاهر شده الان باید اتصال رو انجام بدی . به این صورت که روی فلش دو طرفه وسط که به شکل <--> هست کلیک کنی وقتی به زنگ زرد دراومد روی connect کلیک کن . تموم شد . برای آبجکت سوم هم مجددا مراحل بالا رو از آبجکت اولت تکرار کن بعد تو کادر ظاهر شده قبل از عبارت Y_Position (قسمت پایینش که قابل تایپ کردن هست) یک منفی ( - ) بزار به این صورت ( Y_Position- ) حالا روی دکمه update کلیک کن . باز مشکلی بود بگو راهنماییت کنم:) Dambeldor 15 مهر 1389, 10:11خیلی ممنون. جواب داد. ولی یه نکته دیگر باقی است. اگر بخواهیم که حرکت آبجکت دوم مثلا 4 برابر حرکت آبجکت اول باشد آن وقت چه باید کرد. با این روش میزان سرعت همه آبجکت ها یکی است که من این را نمی خواهم. خوشحال میشوم اگر باز هم کمک کنید. rereza 15 مهر 1389, 11:17من داشتم تایپکها رو میخوندم متوجه سئوال شما شدم ... فکر میکنم شاید بهتر باشه روش متحرک سازیتو تغییر بدی .یعنی بجای قیدهای معمول از قید موشن کپچر استفاده کنی .. یعنی حرکت هر یک از اشیا رو مقید کنی به یه کلید ..! مثل فلان دکمه کیبورد .. اونوقت اگه میخواید یهدو شئی رو کنترل کنید .. مثلا شئی اول به راست و همزمان شئی دوم به بالا بره ، کافیه واسه این کار محور مثلا X شئی اول و محور z شئی دوم ، هر دو به یه کلید رو کیبورد مقید کنید... خوبی این کار اینه که میتونید مقدار متفاوتی از حرکت رو برای هر کدوم مشخص کنین .. یعنی همون چیزی که مد نظرتون هست ....اگه باز متوجه نشدین ددستور پایین رو دنبال کنین .. 1- شئی اول رو انتخاب و از قسمت Motion و Assign Controller محوری که میخواید مقید بشه رو انتخاب و رو دکمه ای که شکل ؟ داره کلیک کنید . 2-حالا از بین لیست کنترل کننده ا Float Motion Capture را انتخاب کنید . 3- حالا باید یه وسیله کنترل کننده معرفی کنین .. پس روی دکمه Non جلوی Value ( پنجره ای که بعد از اناب کنترلر باز میشه ) کلیک کنید و از اون میون کیبورد رو مثلا انتخاب کنید 4- حالا دیگه کار آسونه .. تو پنجره جدید باید یکی از کلید های کیبورد رو واسه کنترل انتخاب کنید . یعنی دکمه Assinge رو فعال و یه کلید کیبورد رو انتخاب کنین . 5- اگه این پنجره رو کمی به سمت پایین بازتر کنین .. پارامترهایی میبینین که بوسیله اون میتونین مقدار واکنش آبجکت و سرعتش رو کنترل کنین . 6- حالا واسه آزمایش و کنترل باید برید تو قسمت یوتیلیتی و موشن کپچر و اونجا کار رو دنبال کنین .. که اگه لازم شد واستون توضیح میدم .. موفق باشین m3d 15 مهر 1389, 11:47به نظرم راه اصولی همونیه که من پیشنهاد دادم. برای چند برابر شدن حرکتها کافیه یه ضریب عددی برای حرکت تعریف کرد که به راحتی با اضافه کردن یک عدد به ابتدای عبارت حل میشه . مثل همون علامت منفی (-)که اضافه کردی مثلا به جای Y_Position- بنویس 4* Y_Position- . برای تعیین دقیق محل اونها هم میتونی مقدار جابجاییت رو اضافه کنی . کلی بگم مثلا Y_Position رو تبدیل کن به این عبارت : Y_Position *4 + 26 با این کار نسبت حرکت 4 برابر و مقدار جابجایی به اندازه 26 واحد در راستای y میشه . یکم باهاش ور بری دستت میاد . البته موشن کپچر هم خوبه ولی چون با کی بورد انجام میشه ممکنه خیلی دقیق در نیاد . سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن