تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819111349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ستاد تاليف قلوب ايده اي جديد به منظور سازش و در جهت عفو متهمين بوجود آمده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۱۵ب.ظ)
رئيس کل دادگستري استان کرمانشاه: ستاد" تاليف قلوب " ايده اي جديد به منظور سازش و در جهت عفو متهمين بوجود آمده است ستاد " تأليف قلوب " ايده رئيس کل دادگستري استان کرمانشاه به منظور رفع اختلافات و در جهت عفو متهمين به قتل اقدام مي نمايد.
به گزارش خبرگزاري موج از کرمانشاه، اين ستاد معتقد است علي رغم حقي که خداوند به اوليا دم براي قصاص عنايت فرموده است و آنها را تحت عنوان صاحبان خون، عزت و سلطنت بخشيده است اما در کنار قصاص، عفو و گذشت را با ثواب بيشتري توصيه نموده است. بنابراين هدف از تشکيل اين ستاد ، ايجاد صلح و سازش و رفع اختلافات در استان است.
به همين منظور همايش يک روزه ستاد " تاليف قلوب " به همت دادگستري کل استان کرمانشاه و با حضور مسئولين تراز اول استان و اولياء دم مقتولين ، در دستگاه قضائي استان برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم معنوي پس از قرائت قرآن توسط سه تن از قاريان برجسته استان، رئيس کل دادگستري استان ضمن خير مقدم به همه مسئولين خصوصا استاندار کرمانشاه، فرماندهان نظامي و انتظامي، روحانيت معزز، اعضا شوراي قضائي و شوراي معاونين و به ويژه اولياء دم مقتولين و همچنين تسليت فرا رسيدن اربعين حسيني خاطر نشان کرد: همه اينجا جمع شده ايم که بتوانيم قدمي در راه رضايت حق تعالي در جهت الفت بين قلوب برداريم و قلب ها را از کينه ها پاک نمائيم. همه جمع شده ايم که زاد و توشه اي براي آخرت خويش ذخيره نمائيم. و اميد داريم که خداوند دلهايمان را به هم نزديک نمايد که اگر خداوند نخواهد اقدامات و تلاش هاي همه ما بي نتيجه خواهد بود که اوست مقلب القلوب و ما همه بنده ي اوئيم.

گذشت سخت و در عين حال بسيار ارزشمند است
عدالت خواه، گذشت را کاري سخت و در عين حال بسيار ارزشمند دانست و تصريح کرد: وقتي در اين راه از حق خود مي گذريم در واقع بر کساني گذشت مي نمائيم که عزيزان ما را از ما گرفته اند و لذا حضرت علي (ع) مي فرمايند: جابجا کردن و کندن کوههاي محکم از هم از ارتباط دادن بين دو دلي که از هم کينه گرفته اند آسان تر است. (إزالةُ الرّواسي أسهلُ مِن تأليفِ القلوب المُتنافِرة) بنابراين کار بسيار سنگيني است و از خداوند متعال مي خواهيم اين صعب مستصعب را ممکن سازد.
وي خطاب به جمع حاضر گفت : بيش از 50 روز است که همه دستگاه قضائي استان عزم خود را بر اين مهم جزم کرده است که با دعوت از مسئولين تراز اول استان اين فرصت استثنائي را مهيا سازيم که فرجي حاصل شود تا بلکه گذشت نماييد و خير عظيم را صاحب شويد. که البته در اين راه اگر لطف خداوند نباشد تلاش ما راه به جايي نخواهد برد چنانکه خداوند به پيامبر (ص) مي فرمايند : اگر لطف خداوند نبود تو هم نمي توانستي بين افراد الفت برقرار کني.
رئيس دستگاه قضائي استان در ادامه با اشاره به آيه ي قصاص آن را دو وجهي دانست و يادآور شد: آيه ي نوراني قصاص ، آيه ي محکم قرآن است که در آن صاحب خون سلطنت و قدرت دارد. بنابراين افرادي که مرتکب قتل شده اند اکنون در زندان منتظر اراده ي شما اوليا دم هستند که يا قصاص نماييد و يا ببخشيد. بنابراين وجه دوم اين آيه گذشت است کسي که بماند به آن توجه شود.
وي در پايان ابراز اميدواري نمود: آنچه خروجي و نتيجه جلسه امروز مي باشد مرضي خداي متعال باشد .

استاندار کرمانشاه: ثواب گذشت را فقط خداي متعال مي تواند عنايت نمايد و لاغير
در ادامه اين مراسم استاندار کرمانشاه ضمن تشکر از دستگاه قضائي استان خصوصا رئيس کل دادگستري آغاز اين حرکت را مباک دانست و از همه مسئولين اجرايي خواست در اين راه گام بردارند.
وي گفت: در جمع بزرگاني که عزيز خود را از دست داده اند سخن گفتن بسيار سخت و سنگين است و به تبع آن خير اين کار نيز بزرگ خواهد بود و مي شود گفت جزاي اين کار بزرگ را فقط خداي بزرگ مي تواند عنايت فرمايد. بنابراين جا دارد از همه شما که علي رغم اينکه عزيزان خود را از دست داده ايد و در اين محفل حضور پيدا کرده ايد تشکر نمايم . و هدف اين است که در صورت امکان ، گذشت نماييد که خير کثير به همراه دارد و البته قصاص حق اولي و مسلم شماست.
رضايي ادامه داد: بنابراين از شما خاضعانه و خاشعانه تقاضا داريم علي رغم اين مصيبت بزرگ ، به توصيه و تاکيد خداوند سبحان مبني بر گذشت از حق مسلم خود بگذريد و روح مرحوم و عزيز خود را با اين کار بزرک تسلي بخشيد.
استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به روحيه پهلواني و گذشت در نزد مردم استان کرمانشاه که زبانزد همه حتي خارج از کشور نيز هست ، بيان داشت: روحيه گذشت و پهلواني خصلت معروف و مشهور کرمانشاه است و امروز جا دارد با اين روحيه به مسئله نگاه شود که يقينا گذشت شما رضايت خدا را نيز در پي خواهد داشت.
اين مقام مسئول در پايان از همه مسئولين استان خواست در اين راه و نزديک کردن قلوب مردم به هم گام بردارند و دستگاه قضايي را در اين امر خداپسندانه ياري نمايند.
سخنران ويژه اين همايش حجت الاسلام و المسلمين حسيني اراکي مدير کل اوقاف و امور خيريه استان بود که با تمسک به آيات و روايات نوراني در رابطه با گذشت و عفو ، گذشت در عين قدرت را جوانمردي دانست و گفت: طبق روايات مشهور گذشت در عين قدرت جوانمردي است لذا پيامبر (ص) در قولي مشهور مي فرمايند : اگر بخواهيد شما را از بهترين مردمان آگاه سازم آنها کساني هستند که گذشت دارند نسبت به کساني که به آنها ظلم کرده اند.
وي در ادامه با اشاره به روايتي ديگر از حضرت رسول (ص) که به حضرت امير (ع) در خصوص تمناي حضرت جبريل بر اينکه آرزو مي کند از بني آدم باشد بخاطر هفت خصلت نيکو ، گذشت را مورد تاکيد قرار داد و گفت: آن چيزي که از اين خصلت هفتگانه مورد تاکيد است گذشت و ايثار است و اينکه بني آدم علي رغم صبر بر مصيبتي که بر آنها گذشته است ، گذشت و عفو نيز مي نمايند که ثواب اين عمل بزرگ را خود خداوند به آنها وعده و بشارت داده است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه استان با بيان تاريخي موضوع و الهام از داستان حضرت ايوب نبي (ع) عفو و گذشت را وسيله و ره توشه آخرت دانست و خاطر نشان نمود در روايات متععد داريم که هرچه در اين دنيا گذشت داشته باشيم خداوند در آخرت نيز از گناهان ما مي گذرد و چه ثوابي بالاتر از گذشت در عالم وجود دارد.
حسيني اراکي قهرمان جهان را صاحب گذشت دانست و اين گذشت را بخاطر رضايت خداوند بيان کرد و ابراز اميدواري کرد که اشتباهات ديگران را بخاطر خدا ببخشايند و ادامه داد: هيچ گاه و هيچ وقت خون را با خون نمي شويند و اگر شما يتيم شده ايد شاهد و سبب يتيم شدن ديگران نباشيد.
وي عفو و گذشت را عبادت دو سويه دانست و تصريح کرد: در گذشت، هم روح عزيزاني که متوفي شده اند شاد مي شود و هم کساني مرتکب قتل شده اند از عفو شما شاد خواهند شد و در اين صورت يقينا روح شما نيز تسکين خواهد يافت و بدانيد پس از انتقام و قصاص روح شما آزرده خواهد شد و آرامشي که گذشت براي شما به همراه مي آورد بسيار بيشتر از انتقام خواهد بود. مطمئنا مرتکبين قتل از کرده خود نادم و پشيمانند.
در ادامه اين مراسم کار در کارگروههاي دهگانه ادامه پيدا کرد و با حضورهر يک از اوليا دم و برخي از مسئولين در اين کارگروه ها تلاش در جهت حصول نتيجه ادامه پيدا کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن