تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798364268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار گزارش شکنجه سیا چیزی را حل نمی‎کند/ شکنجه‌های سیا لکه ننگی دائم بر کارنامه حقوق بشر آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نشنال اینترست :‌
انتشار گزارش شکنجه سیا چیزی را حل نمی‎کند/ شکنجه‌های سیا لکه ننگی دائم بر کارنامه حقوق بشر آمریکا
نشنال اینترست گزارش داد چه اعتقاد داشته باشیم شکنجه‌های سیا لکه ننگی دائم بر کارنامه حقوق بشر آمریکاست یا برنامه ای برای حفظ جان(!) آمریکایی ها ،‌یک مسئله به قوت خود باقیست: با وجود انتشار این گزارش هنوز هم چیزی تغییر نکرده است و شاید در آینده نیز تغییر نکند .


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه  اینترنتی نشنال اینترست در گزارشی تحت عنوان "انتشار گزارش شکنجه سیا چیزی را حل نمی‌کند" نوشت : سرانجام گزارش طولانی کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا درباره  شکنجه سازمان جاسوسی سیا که فقط خلاصه آن بالغ بر 500 صفحه بر‌اورد می شود،  با تلاش های "دایان فین اشتاین "رئیس این کمیته و نیز همقطاران دموکرات وی  منتشر شد . این گزارش در گامهای نخست پروژه ای مشترک از سوی مقامات هر دو حزب به منظور بازنگری جامع در تکنیک های بازجویی سیا به شمار می‌رفت که پس از شش سال در قالب گزارشی با طرح این پرسش تاریخی منتشر شد :  آیا نظام شکنجه در آمریکا به منظور گردآوری اطلاعات در نهایت به نجات جان آمریکایی ها و محافظت از آمریکا می انجامد یا خیر؟‌ 


متاسفانه به رغم تهیه گزارشی که در مجموع 6700 صفحه دارد و هزینه ای دست کم 40 میلیون دلار برای تهیه آن صرف شده است، آمریکایی ها هرگز پاسخ روشنی برای این پرسش پیدا نکرده اند .  با وجود جامعیت این گزارش در تفصیل جزییات و سازمان دهی ، هنوز هستند اقشاری در جامعه آمریکا و نیز بخش هایی در دولت این کشور که با نتیجه گیری های متعددی که در این سند فهرست شده است ، به شدت مخالفند . 


سناتور فین اشتاین بدون شک در سخنرانی خود در سنا برای بسیاری از آمریکایی ها توضیح داد که برنامه بازجویی های سیا با اصول اخلاقی ، حقوقی و دولتی همخوانی ندارد و خیلی بیشتر از آنچه که ملت آمریکا فکر می کنند ،‌ بیرحمانه و شقاوت آمیز بوده ولی هنوز بسیاری از مقامات سیا که خود در اجرای این برنامه مشارکت داشتند و خیلی دیگر از مقامات آمریکایی هنوز هم اجرای این برنامه را برای نجات جان آمریکایی ها مهم می دانند.  


"جرج تنت "،‌ "پورتر گاس" و "مایکل هایدن" مدیران سابق سیا به همراه خوزه رودریگز معمار سابق این برنامه نظرات متفاوتی را بیان کرده اند . درست همان روزی که فین اشتاین گزارش خود را در صحن علنی اعلام می کرد ،  این سه با انتشار بیانیه ای در وال استریت ژورنال این ادعاها را که کادر مدیریتی سیا عمدا در این موارد به کاخ سفید و کنگره درباره دامنه و کارآیی برنامه خود دروغ گرفته است ،‌ تکذیب کردند. رودریگز از حامیان سرسخت این برنامه در کتابی تحت عنوان "تدابیر دشوار"  از این برنامه به عنوان راه حلی ضروری در دوران سخت پس از حملات یازده سپتامبر یاد کرده است . 


نکته قابل توجه در این میان این است که قطع نظر از مفاد گزارش کمیته اطلاعاتی سنا و نتیجه گیری های آن ،‌ هنوز هم بخش قابل توجهی از پیکره دولت آمریکا شامل قانونگذاران جمهوری خواه اعتقاد دارند توسل به شیوه های شکنجه  مانند غرق  مصنوعی ،‌ بازجویی های بیست و چهار ساعته ، محروم کردن از خواب و ماهها بازداشت انفرادی ، تاکتیک های مهم و حیاتی در جلوگیری از  تکرار فاجعه ای  به سبک حملات 11 سپتامبر هستند . 


چه اعتقاد داشته باشیم شکنجه های سیا لکه ننگی دائم بر کارنامه حقوق بشر آمریکاست یا برنامه ای برای حفظ جان آمریکایی ها ،‌یک مسئله به قوت خود باقیست: با وجود انتشار این گزارش هنوز هم چیزی تغییر نکرده است و شاید در آینده نیز تغییر نکند .  




انتهای پیام./.







تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن