تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820216761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت و طراحی پشتی طبی مخصوص مسافران هواپیما‌یی توسط مبتکر مرندی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تبریز؛
ساخت و طراحی پشتی طبی مخصوص مسافران هواپیما‌یی توسط مبتکر مرندی
حسن اکبری لایق محقق پارک علم و فناوری و عضو بسیج مهندسان شهرستان مرند پشتی طبی مخصوص صندلی هواپیماها طراحی کرد که مسافران می‌توانند در طول سفر از آن استفاده کنند.



به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، حسین اکبری لایق اظهار کرد: صندلی‌های هواپیماها که در حد اعلای خود شیک هم باشند طبی نیستند و در سفرهای بیش از یک ساعت باعث کمر دردهایی برای افراد مسن و پا درد برای افراد جوان می‌شوند از این رو این پشتی طبی طراحی شده، در طول سفر این عوارض را از بین برده و مسافران باکمترین خستگی به سفرخود ادامه می‌دهند. این مبتکر بسیجی تصریح کرد: این پشتی قابل حمل و قابل شارژ بوده و به صورتی اساندارد متناسب با هر گودی کمر عمل می‌کند و تمام گودی کمر را پوشش داده و از کمر دردهای طول سفر جلوگیری می‌کند. وی افزود: در سفرهای کوتاه مدت نیازی به شارژ این پشتی‌ها برای گرما دهی لازم نیست، در سفرهای طولانی پشتی‌ها را در قسمت انتهای هواپیما توسط مهماندارها شارژشده و قابل استفاده است که لزوما با ایجاد محیطی گرم و قرار دادن این پشتی‌ها در این محفظه نیازی به شارژ نیست و می‌توان استفاده کرد. اکبری‌لایق گفت: طول عمر زیاد و هزینه تولید کم و وزن کم و قابل حمل بودن و بومی بودن دانش فنی این پشتی‌ها از ویژگی‌های این طرح است که به عنوان محصول دانش بنیان که نتیجه دو سال تحقیق و نمونه‌سازی‌های متفاوت است در پارک علم و فناوری استان اذربایجان‌شرقی مورد تایید است. حسین اکبری‌لایق، محقق و مخترع اهل شهرستان مرند که دارای مدال‌های جهانی و کشوری در عرصه اختراعات است؛ مدال جهانی خود را به سردار قاسم سلیمانی اهدا کرد.
انتهای پیام/ب






تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن