تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821241455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرسپوليس قرباني سياسي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آذر ۱۳۹۳ (۱۷:۱۹ب.ظ)
پرسپوليس قرباني سياسي گروه ورزش
اين روزها ورزش ما و به خصوص فوتبال همچون ديگر عرصه هاي اقتصادي کشورمان با رکودي چشمگير مواجه شده است. رکود نبود ستاره آن هم در شرايطي که هريک از بازيکنان خودشان را ستاره هاي بي بديل دنياي مستطيل سبز دانسته که فوتبال ايران براي خود کوچک و گويا تحقيرآميز مي پندارند.
رکود هم در مديران ورزشي فهيم داريم که حال و روز اين جسم بيمار را درک نکرده و به خاطر منافع زخمي ديگر بر اين نحيف وارد مي کنند. رکود آنان موجب مي شود که بي پروا اقدام به بي آبرو کردن يک نفر برخلاف رسالت دين اسلام و تمام تذکرهاي مربوطه حتي درباره غيرمسلمانان کرده و همچون ريختن آب ليوان بر زمين، آبرويي فردي مثل کرانچار را مي برند.
همه گويا کمر به قتل اندک دلخوشي باقي مانده بسته اند و چشم ديدن اين شادي و شور را ندارند. طرح و اجراي قانوني که خودشان به آن پاي بند نيستند و هر روز و هرجا به ميل آن ها تفسير مي شود. جايي که قانون کاملا رنگ عوض کرده و به خدمت منافع درآمده است.
نمونه بارز اين ماجراها حال و روز باشگاهي همچون پرسپوليس است. نامي که روزگاري به قولي با پشتوانه مردمي 30 ميليوني، تريلي هم نمي توانست آن را جابه جا کند اما حالا... به لطف دوستان اين نام در سراشيبي سقوط است. سقوط در دره اي که آوردن آن از قعر به بيرون شايد به عمر دولت تدبير و اميد هم نکشد و با تمديد آن همچون مذاکرات فرسايشي و خسته کننده با کشورهاي 1+5، براي باز شدن اين گره که هر روز کورتر مي شود، اميدي دست ندهد.
تيم نايب قهرمان سال گذشته حالا از ابتداي ليگ چهاردهم گويا با يک برنامه از پيش تعيين شده که شروع آن با قرارداد سنگين علي دايي زده شد به مشکل خورد. آن جا که به جاي اتخاذ يک تدبير درست در اين ماجرا وقتي ديدند دايي در مورد قرارداد سفت و محکمي که با رويانيان بسته است کوتاه بيا نيست و تمام و کمال پولش را براي سه سال مي خواهد، روند غلطي را در پيش گرفتند. آن جا که يارگيري پرسپوليس با تمام فشارها به درستي انجام نگرفت و از همان بازي اول ضعف تيم دايي نمايان شد.
فشارها هر روز بيشتر شد و يکي مثل سياسي که با لطف نسئولان ارزان ترين تريبون تبليغ را به دست آورده بود به راحتي علي دايي را بعد از باخت برابر تراکتور برکنار کرد. او که شيوه اي جديد را براي مراسم معرفي سرمربي جديد برگزيد و در حالي که سرمربي قبلي در تمرين حضور داشت، از حميد درخشان به عنوان نفر جديد کادرفني سرخپوشان رونمايي کرد.
نکته جالب سکوت عجيب وزارت ورزش در اين ماجرا بابت رفتارهاي سياسي بود. آنجا که هرباره در زمان رويانيان و فتح ا... زاده بابت هر اقدام اين افراد وزارت ورزش به عنوان متولي اين دو تيم وارد گود مي شد و انتقاد پشت انتقاد را روانه مديران سرخابي مي کرد.
مساله اي که سبب شد سياسي در باد اين حمايت ها اشتباه کند و با تمام تذکرهاي شرکت اسپانسر طرف قرارداد با پرسپوليس منافع شخصي را به تيمي ترجيح و با فسخ يک طرفه روانه زندان شود. اتفاقي که به او و حمايت کنندگانش ثابت کرد همه جا مثل ورزش قانون به واسطه منافع تفسير پذير نيست و شايد به زودي يقه آن ها را نيز بگيرد.
سياسي در زندان است و حالا پرسپوليس در ادامه روند تضعيف شدنش حتي توان ورود به بازار نقل و انتقالات را ندارد. چرا که به خاطر تفکرات خاص شخص سياسي شاکله هيات مديره را عوض شد تا خودش مديرعامل شود حالا افرادي در راس کادر هستند که از ترس زنداني شدن کارهاي او، تهديد به ترک اين عضويت را کرده اند و قدرت يک تغيير کوچک و تغيير مديرعامل را براي پايان دادن به مشکلات ندارند.
همه اين اتفاقات را بگذاريد کنار، آن ادعايي که وزارتخانه ورزش بعد از اخراج علي دايي و رحيمي کرد و با پا پيش نگذاشن اعلام کردند وزير و وزارتخانه به مسائل داخلي باشگاه ها و تصميمات هيات مديره ورود نمي کند اما اکنون هيچ اقدامي صورت نمي گيرد.
به همه اين نگون بختي هاي پرسپوليس اضافه کنيد تضاد گفتاري مسئولان سازمان ليگ در جذب بازيکن ... آن جا که پس از قانون سقف بودجه توسط وزارت ورزش و پيگيري آن توسط سازمان ليگ و شخص تاج که به شدت روي اجراي آن تاکيد داشت، مي بينيم که تيم هاي متخلف سپاهان و استقلال - به زعم ادعاي آنها - به راحتي در حال جذب بازيکن هستند.
وقتي مي بينيم سياه بازي آن ها در قراردادهاي اعلامي به سازمان ليگ حالا با جدايي آندرانيک تيموريان افشا شده و نشان مي دهد که آنها بيش از 15 ميليارد هزينه کرده اند. هزينه اي که حالا حتي با رفتن نوري و آندو و حتي کسر 10 درصد قرارداد بازيکنان اين تيم کاهش نخواهد يافت چون اين تيم در پي جذب بازيکنان جديد است.
همه اين مطالب گفته شد تا چاره اي انديشيده شود. همه اين ها گفته شد تا بگوييم اين پتانسيل بالاي اجتماعي را حداقل اگر به خاطر از دست دادن نظارت مي ترسيم خصوصي اش کنيم آن را به خاطر منافع شخصي و يا نافهمي درست از دنياي ورزش به ورطه نابودي نکشانيم. همه اين ها گفته شد تا اجازه ندهيم با سياسي بازي هاي اين چنيني اين پايگاه محبوب مردمي ورزشي در مسير تباهي و سياهي قرار بگيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن