تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802421413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالان حامی فک خزری در جزیره آشوراده تجلیل شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فعالان حامی فک خزری در جزیره آشوراده تجلیل شدند گرگان - ایرنا - فعالان و ماهیگیران حامی "فک خزری" تنها پستاندار آبزی دریای خزر، در مراسمی در جزیره آشوراده بندرترکمن مورد تجلیل قرار گرفتند.


به گزارش صبح چهارشنبه ایرنا از اداره حفظ محیط زیست بندرترکمن، در این مراسم رئیس مرکز تحقیقات و بازتوانی سگ های آبی کشور هلند، از اقدامات ارزشمند صیادان منطقه در انتقال و رهاسازی فک های گرفتار در دام های ماهیگیری، تقدیر کرد.
دکتر "لنی هارت" گفت: ظرف سه سال گذشته، 54 قلاده فک گرفتار در دام و تور ماهیگران منطقه، پس از تیمارهای اولیه و انجام بیومتری های لازم توسط نمایندگی مرکز تحقیقاتی و درمانی فوک خزری در جزیره آشوراده، به زیستگاه های خود برگردانده شده اند.
وی فعالیت های امداد و نجات و حمایت های ماهیگران ایرانی را در بین کشورهای منطقه شاخص قلمداد و تأکید کرد: فقط همراهی و مشارکت جدی فعالان عرصه ماهیگیری و کارکنان محیط زیست و شیلات می تواند جلوی روند نزولی جمعیت فک خزری را بگیرد.
وی همچنین از برنامه های سازمان محیط زیست در برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی بین کودکان و دانش آموزان تقدیر کرد و با اشاره به حضور روحانیون در کلاس های توجیهی که به منظور حفاظت بهتر گونه های حیات وحش صورت می گیرد، این آموزه ها را تحسن برانگیز خواند.
وی در ادامه از آمادگی مرکز متبوع خود، برای ارتقاء سطح همکاری و نیز تعاملات علمی و کاربردی در حفاظت از گونه باارزش ماهیان خاویاری که از گونه های در معرض خطر انقراض هستند خبر داد.
وی همچنین به پیگیری برقراری تعامل منطقه ای برای حفاظت از گونه در معرض خطر انقراض فک با حضور همه کشورهای حاشیه خزر اشاره کرد.
در این مراسم که با حضور مسئولان در مدیریت ماهیان خاویاری جزیره آشوراده برگزار شد، به رسم یادبود هدایایی بین صیادان و حامیان فک خزری توزیع شد.
گروه امداد و نجات فک خزر، در سال 1389 با کمک مرکز تحقیقاتی و درمانی سگ دریایی در کشور هلند و با همراهی سازمان حفاظت محیط زیست ایران شروع به کار کرد.
این گروه در بدو امر توسط تعدادی از افراد علاقه مند اداره می شد.
افراد این مجموعه زیر نظر مرکزی در کشور هلند و ایران آموزش دیده و آمادگی لازم را برای انجام عملیات امداد و نجات کسب کردند.
رهایی فک های آسیب دیده و گرفتار شده در تورهای صیادی، درمان حیوانات بیمار، ثبت اطلاعات مربوط به فک های یافت شده، نمونه برداری از حیوانات زنده و همچنین کالبدگشایی، جمع آوری نمونه های بافتی از لاشه های کشف شده با هدف کنترل سلامت زیستی اکوسیستم خزر، از دیگر فعالیت های این گروه است.
از سوی دیگر برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی برای اطلاع رسانی به اقشار مخلتف از جمله ماهیگیران، کارشناسان سازمان هایی مانند حفاظت محیط زیست، شیلات و همچنین مردم بومی منطقه و کودکان از اهداف اصلی این مجموعه بوده که در سطح استان های شمالی کشور در حال اجراست.
7467/602


19/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن