تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818841127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کره شمالی: آمریکا در صدد انجام عملیات نظامی علیه پیونگ یانگ است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کره شمالی: آمریکا در صدد انجام عملیات نظامی علیه پیونگ یانگ است پکن - ایرنا - کره شمالی تلاش آمریکا برای ارجاع رسمی پرونده حقوق بشری این کشور به شورای امنیت سازمان ملل متحد را دخالت آشکار در امور داخلی و بهانه ای برای انجام عملیات نظامی علیه خود دانست.


به گزارش خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه کره شمالی سه شنبه شب با صدور بیانیه ای اقدام آمریکا را بی توجهی به قوانین بین المللی دانست و اعلام کرد که این کشور قصد دارد به بهانه های مختلف از جمله"نقض حقوق بشر" زمینه حمله نظامی علیه پیونگ یانگ را فراهم سازد.
در این بیانیه همچنین از شورای امنیت سازمان ملل به دلیل بی توجهی به یکه تازی های آمریکا انتقاد شده و آمده است: شورای امنیت بهتر است چشم خود را بر روی موارد بی شمار نقض حقوق بشر توسط این کشور در نقاط مختلف دنیا باز کند.
وزات امور خارجه کره شمالی همچنین یادآور شد: رفتارهای ضد بشری سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و گزارش 6 هزار صفحه ای که قرار است به زودی از سوی کمیته اطلاعات مجلس سنا در این رابطه منتشر شود، خود گویای وضعیت حقوق بشر در این کشور است.
اوایل آذرماه 93 قطعنامه ای که از شورای امنیت می خواست تا رهبری کره شمالی را به خاطر اتهامات «جنایات علیه بشریت» به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع دهد، 2 هفته پیش در یکی از کمیته های حقوق بشر مجمع عمومی با 111 رای موافق، 19 رای مخالف و 55 رای ممتنع تصویب شد.
این قطعنامه که توسط ژاپن و اتحادیه اروپا معرفی و از سوی 60 کشور دیگر حمایت شده است، به شدت بر بررسی سازمان ملل که در فوریه سال جاری میلادی به این نتیجه رسید که کره شمالی در جهان معاصر مرتکب نقص های حقوق بشر بی همتایی شده است، تمرکز دارد.
از آن زمان به بعد، کره شمالی بارها این لایحه را به عنوان یک «تقلب سیاسی» محکوم کرده و هشدار داد که این مساله منجر به انجام یک آزمایش اتمی جدید می شود.
آساق**1597**1613


19/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن