تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803019751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از کاهش کیفیت خودرو، راهی برای کسب اعتبار


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: انتقاد از کاهش کیفیت خودرو، راهی برای کسب اعتبار
"کیفیت خودروهای داخلی خوب نیست" این جمله در چند سال اخیر به مراتب شنیده شده است . کاهش کیفیت خودروهای داخلی موضوعی اجتناب ناپذیر بوده اما متاسفانه دلایل آن به ندرت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
آفتاب: گروه خودرو؛ بازارخبر - اما هیاهویی که کیفیت خودروها در جامعه به راه انداخت، موجب به شهرت رسیدن بسیاری از افراد شد. در این میان برخی از انجمن‌ها و تشکل‌های دارای مجوز یا بدون مجوز برای مشروعیت بخشیدن به کار خود، از کاهش کیفیت خودرو به‌عنوان نردبان ترقی استفاده کرده و هر از گاهی از پله آن بالا رفتند. به نظر می‌رسد دیواری کوتاه‌تر از دیوار خودروسازان وجود ندارد و هر کس خواهان پای نهادن بر دوش این صنعت  و بالا رفتن خود است. غافل از اینکه اظهارنظر در مورد چنین صنعت پر پیچ‌وخمی آسان نیست و با یک جمله نمی‌توان اساس خودروسازی ایران را زیر سؤال برد.

 انجمن‌های مختلفی با عناوین متفاوت، کیفیت خودرو را همواره زیر سؤال برده درحالی‌که هویت خود آن‌ها جای سؤال دارد. تشخیص کیفیت  یا بی‌کیفیتی خودروها نیازمند وجود کارشناسان خبره است کارشناسانی که در حین انتقاد به ارائه پیشنهاد و راهکارهای عملیاتی بپردازند. در غیر این صورت نمی‌تواند مؤثر واقع شود.

انتقاد از کاهش کیفیت خودرو برای عده‌ای کسب اعتبار است غافل از اینکه تشویش اذهان عمومی نسبت به صنعت خودروی ایران مصادف با تضعیف این صنعت و به دنبال آن افزایش بیکاری خواهد بود. چراکه اشتغال‌زایی خودروسازان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

اخیراً انجمنی تحت عنوان انجمن مدیریت کیفیت ایران که دیدگاهی انتقادی نسبت به صنعت خودرو دارد، ضمن مقایسه خودروسازان ایرانی و خارجی بدون در نظر گرفتن شرایط ویژه اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور از ضعف در مدیریت کیفیت خودرو خبر داده است.

درحالی‌که این انجمن هیچ‌گاه از چرایی وجود مشکلات سخنی نگفته است. همچنین معیار سنجش این اظهارات مشخص نیست.

معلوم نیست با کدام ترازو شرایط صنعت خودروی کشور را می‌سنجند که هر بار نتیجه علیه خودروسازان است.

مقایسه‌های اشتباه این صنعت با صنعت مشابه در کشورهایی همانند کره و ژاپن مقایسه‌ای نابرابر است زیرا محدودیت‌هایی که در ایران گریبان‌گیر خودروسازان است در هیچ‌یک از این کشورها دیده نمی‌شود.

کاهش کیفیت خودرو در ایران نیز ناشی از محدودیت‌های موجود در کشور است.

انتقاد از خدمات پس از فروش خودروسازان نیز اعتقادی بی‌اساس است چراکه در شرایط سخت تحریم و افزایش قیمت مواد اولیه، خدمات پس فروش خودروسازان همواره به ارائه خدمات به مشتریان پرداخته است.

شاید این موضوع با کمی و کاستی‌هایی مواجه بود اما خودروسازان هیچ‌گاه از زیر بار این وظیفه سنگین شانه خالی نکرده و رضایت مشتریان را از مهم‌ترین اهداف خود قرار داده‌اند.

به گزارش بازارخبر، عملکرد قطعه‌سازان نیز یکی دیگر از رویکردهای انتقادی انجمن نام برده است.

قطعه‌سازان ایرانی با وضعیت نامناسبی مواجه هستند و این موضوع هیچ‌گاه توسط منتقدان مطرح نشده است.

گویا فراموش کرده‌اند صنعت قطعه‌سازی ایران چه روزهای آرمانی را پشت سر گذاشته است. پتانسیل قطعه‌سازان ایرانی بسیار بالاست و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. در شرایطی که شرکای خارجی ایران با تحمیل تحریم اختصاصی صنعت خودرو همکاری خود را با خودروسازان قطع کردند، این قطعه‌سازان داخلی بودند که با پشتکار و استفاده از پتانسیل‌های خود توانستند مانع از تعطیلی کارخانه‌ها شوند.

البته نباید از مشکلات و معضلات تولید قطعات نیز غافل بود. افزایش قیمت مواد اولیه، جلوگیری از تبادلات بانکی با خارج از کشور و مهم‌تر از همه  فریز کردن قیمت خودرو، باعث شد رفته‌رفته این صنعت رو به افول رود و در تولید قطعات با مشکل مواجه شود.

اظهارات غیر کارشناسی انجمن مدیریت کیفیت ایران و ورود به بخش‌هایی که در تخصص آن‌ها نیست، نمی‌تواند راهگشای این صنعت باشد.

چراکه به نظر می‌رسد ابزار مناسبی برای سنجش کیفیت خودروهای داخلی نیست. یکی از مهم‌ترین عللی که این موضوع را نشان می‌دهد نیز عدم ارائه اطلاعات کافی است.

دیدن نیمه ‌خالی لیوان کار دشواری نیست و تخصص چندانی نمی‌خواهد بلکه ارائه راهکار منطقی برون‌رفت از مشکلات موجود است که می‌تواند راه گشا باشد، مطمئناً این کار از توان افراد غیرمتخصص خارج است.



تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن