تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804624147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از سه برابر ظرفیت اکولوژیک کشور استفاده می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست: بیش از سه برابر ظرفیت اکولوژیک کشور استفاده می شود تهران - ایرنا- مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیش از سه برابر ظرفیت اکولوژیک موجود در کشور استفاده می کنیم این در حالی است که اگر تمام ظرفیت را به کار گیریم فقط برای 25 میلیون جمعیت گنجایش دارد.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، «زهرا جواهریان» در میزگرد بررسی بانکداری الکترونیک و رد پای اکولوژیک گفت: سرانه ظرفیت زیستی کشور ما 0.84 در هکتار جهانی است این در حالی است که میزان رد پای اکولوژیک ما یعنی اندازه مصرف ما از ظرفیت زیستی 2.66 است.
وی ادامه داد: ایران با توجه به وسعتی که دارد از ظرفیت زیستی بالایی برخوردار نیست زیرا کشوری نیمه خشک است و وسعت بیابان در آن بسیار بالا است از این رو از میزان ظرفیت زیستی که استفاده می شود بیشتر از حد توان طبیعی آن است.
وی اضافه کرد: هرچقدر میزان رد پای اکولوژیک ما به ظرفیت زیستی نزدیک تر باشد یعنی دارای پایداری هستیم و زیاد بودن این فاصله به معنای ناپایداری است، آمارها نشان می دهد که ما در شرایط ناپایداری قرار داریم که باید کنترل شود.
جواهریان افزود: میزان بارش سالانه در ایران 220 میلیمتر است در حالی که میانگین جهانی 800 میلیمتر اعلام شده است یعنی ایران یک سوم بارندگی جهان را دارد این در حالی است که مصرف روزانه آب برای هر نفر در ایران 250 لیتر است که استاندارد جهانی آن 130 لیتر است.
به گفته وی روزانه 4 میلیون کیسه پلاستیکی به مدارس می فرستیم که ماندگاری این کیسه ها در طبیعت 300 تا 500 سال است، در صورت سوزاندن آلودگی هوا و در صورت دفن کردن آلودگی آب های زیرزمینی را به همراه خواهند داشت. همچنین مانع نفوذ پذیری خاک و در ادامه کاهش حاصل خیزی خاک می شوند.
جواهریان با اشاره به اینکه الگوی مصرف در کشور ما تغییر کرده است، گفت: در شهری مانند یزد به روش کاملا طبیعی و با استفاده از بادگیر سیستم سرمایشی ایجاد می شد اما امروزه این روش منسوخ شده این در حالی است که در امارات شهری با این سیستم راه اندازی شده و مدعی هستند که شهر سبز و پاک است.
مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست به رابطه بین حفظ محیط زیست و توسعه بانکداری الکترونیک اشاره کرد و گفت: برای یک تن کاغذ 324 هزار لیتر آب و 2400 کیلووات برق مصرف و 17 درخت قطع می شود که توسعه بانکداری الکترونیک قطعا مانع این میزان هدر رفت خواهد شد.
جواهریان گفت:همچنین روزانه هر ایرانی 3 هزار لیتر آب مجازی مصرف می کند، تولید یک همبرگر 2400 لیتر، یک فنجان چای 35 لیتر و یک کیلو گوشت گوساله 15 هزار و 412 لیتر آب مصرف می کند که این میزان برای کشوری مانند ایران که از نظر منابع آبی به تنش آبی رسیده و به بحران نزدیک است بسیار زیاد و خطرناک است.
جواهریان گفت: اگر برای هر ایرانی دو هزار متر مکعب آب در نظر بگیریم وضعیت طبیعی است اگر بین هزار تا دو هزار متر مکعب باشد تنش آبی و اگر زیر هزار متر مکعب باشد یعنی کشور در شرایط بحران آبی قرار دارد که اکنون شرایط ایران در وضعیت بحرانی است و اگر جنگ جهانی صورت گیرد جنگ آب خواهد بود.
وی تاکید کرد: ارزشگذاری اقتصادی بر روی محیط زیست و منابع زیستی تا حد زیادی مانع هدر رفت این منابع محدود می شود که قطعا بانکداری الکترونیک و بانکداری سبز راهی مطمئن برای حفظ محیط زیست خواهد بود.
علمی (3) ** 9014 ** ل.ا**1440


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن