تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821037254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعال ضد صهیونیست: به رسمیت شناختن فلسطین در غرب فریبی بزرگ است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فعال ضد صهیونیست: به رسمیت شناختن فلسطین در غرب فریبی بزرگ است تهران- ایرنا- "ژاکوب کوئن" نویسنده و فعال ضد صهیونیست، مساله به رسمیت شناختن فلسطین را در کشورهای غربی، آن هم در فقدان اقدامی عملی به سود این کشور، فریبی بزرگ خواند.


کوئن طی مطلبی که در پایگاه اطلاع رسانی "برابری و آشتی" (Egalité et Réconciliation‎) منتشر شد، نوشت: همه و به ویژه افرادی که خود را به مبارزات فلسطین نزدیک می دانند، از به رسمیت شناخته شدن فلسطین توسط کشورهای اروپایی خوشنودند؛ اما این امر برای من چیزی جز یک فریب بزرگ نیست.
وی پرسید: "دولت های غربی از سال 1967 میلادی تاکنون و در حالی که ارتش صهیونیست به سرعت در مناطق اشغالی عرب نشین دست به "پاک سازی" زده تا نخستین شهرک صهیونیستی را در آن بنا کند، چه کردند؟ این دولت ها زمانی که رژیم صهیونیستی بخش فلسطینی بیت المقدس را با نقض همه قطعنامه های بین المللی به تصرفات خود افزود، چه اقدامی صورت دادند؟
" دولت های غربی در مقابل انبوه 650هزار نفری صهیونیست هایی که با تخریب هزاران خانه و روستا در کرانه باختری رود اردن ساکن شدند و هر گونه امکان تحقق راه حل صلح آمیز دو حکومت را که غربی ها فریبکارانه به آن فرا می خواندند به نابودی کشاندند، چه کردند"؟
کوئن اسرائیل را متحد کشورهای غربی خوانده افزود: بررسی رخدادهای دهه های اخیر و اشاره به جزییات حمایت بی قید و شرط غربی ها از رژیم صهیونیستی در زمینه های نظامی، اقتصادی، مالی و دیپلماتیک بی فایده است.
وی راهبرد کشورهای غربی و از جمله فرانسه را کاملا مرتبط به راهبرد رژیم صهیونیستی دانست و با اشاره به 21 سال مذاکره بی ثمر میان فلسطین و این رژیم، نوشت: در همین زمان، متحدان اسرائیل کوشیده اند تا با صرف هزینه ای گزاف مقامات تشکیلات خودگردان را که خود ایجاد دولتی مستقل را باور ندارند به فراموش کردن این رویا وادارند.
کوئن افزود: به باور غربی ها گاهی باید با اقداماتی همچون پذیرش فلسطین در یونسکو و سازمان ملل، توهم پیروزی را برای تشکیلات خودگردان ایجاد کرد. این در حالی است که اروپا برای به دست آوردن زمان بیشتری به نفع اقدامات اشغالگرانه رژیم صهیونیستی بازی تازه به رسمیت شناختن فلسطین را آغاز کرده تا در این مدت طرف فلسطینی واکنش تندی صورت ندهد.
این فعال ضد صهیونیست ادامه داد: اقدام تازه اروپا بدون تحمیل کوچکترین هزینه، پیروزی دروغینی را از آن تشکیلات خودگردان می کند و اجرای راه حل نهایی را به تعویق می اندازد. همانطور که به رسمیت شناخته شدن فلسطین در پارلمان فرانسه هیچ دستاوردی ندارد و تنها وجهه حزب حاکم سوسیالیست را نزد مسلمانان این کشور بهبود می بخشد.
کوئن با بیان اینکه حد اقل کاری که هر کشور می تواند پس از به رسمیت شناختن کشور دیگری صورت دهد، ایجاد سفارتخانه است، افزود: هیچ یک از کشورهای اروپایی جرات نکرده است این گام را برداشته و خشم رژیم صهیونیستی را تحمل کند.
وی با اشاره به اینکه "عصبانیت رژیم صهیونیستی و لابی اسرائیل در این بازی چیزی جز نمایشی مضحک نیست"، اضافه کرد: این اقدامات تنها بدین منظور صورت می گیرد که فلسطینی ها در توهم پیروزی قابل توجه خود برغم مخالفت طرف صهیونیست، باقی بماند و مدتی آرام باشد. در این مدت صهیونیست ها شهرک های دیگری را خواهند ساخت و البته تا آن زمان، فریب دیگری خواهند یافت.
کوئن در پایان نوشت: فراموش نکنید که رژیم صهیونیستی بهترین متحد غرب در منطقه است و به همین دلیل لیاقت دارد تا از کمک سالانه سه تا چهار میلیارد دلاری امپراطوری غرب برخوردار شود.
پس از اینکه دولت سوئد در ماه اکتبر (آبان) کشور فلسطین را به رسمیت شناخت، موج تازه ای در این جهت در اروپا برخاست.
پس از سوئد نیز نمایندگان پارلمان انگلیس، اسپانیا و هفته گذشته نیز فرانسه از دولت های خود خواستند که این اقدام را در دستور کار قرار دهند.
اروپام ** 9053**1485**1479


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن