تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803863602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موزه آرمیتاژ روسیه 250 ساله شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: موزه آرمیتاژ روسیه 250 ساله شد مسکو-ایرنا- موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ معروف ترین موزه روسیه و از بزرگترین موزه های جهان 250 سالگی خود را جشن می گیرد.


به گزارش ایرنا، جشن های دویست و پنجاهمین سالروز تاسیس آرمیتاژ از روز شنبه در این موزه آغاز شد و امروز و فردا (دوشنبه) جریان دارد.
به این مناسبت عصر شنبه در یک برنامه نورپردازی لیزری که بر دیوار ساختمان موزه آرمیتاژ انجام گرفت، گذری بر تاریخ این موزه از بدو تاسیس و دوره های مختلف تزاری و شوروی سابق تا عصر انجام گرفت.
در این برنامه هنری صدها نفر در محوطه کاخ زمستانی که در حال حاضر ساختمان اصلی موزه آرمیتاژ را در ساحل رودخانه "نوا" تشکیل می دهد، شرکت کردند.
موزه آرمیتاژ با 3 میلیون اثر هنری (که به طور همزمان نمایش داده نمی شوند)، یکی از بزرگترین موزه های جهان و از قدیمی ترین گالری های هنری و موزه های تاریخ و فرهنگ بشری در جهان است.
مجموعه عظیم آرمیتاژ در 6بنا به نمایش گذاشته شده و بنای اصلی آن کاخ زمستانی نام دارد و در گذشته محل سکونت رسمی تزارهای روسیه بوده است.
موزه آرمیتاژ شعبه هایی بین المللی در آمستردام، لندن و لاس وگاس نیز دارد و از هنرمندانی که آثارشان نقاط قوت مجموعه هنر غرب در موزه آرمیتاژ است به میکل آنژ، لئوناردو داوینچی، روبنس، ون دایک، رامبراند، رودن، مونه، سزان، ون گوگ، گوگن و پیکاسو اشاره کرد.
این موزه مجموعه آثار متعددی دارد که از جمله آنها می توان به نشان ها، البسه و جواهرات سلطنتی، مجموعه متنوعی از جواهرات ساخته فابرژه و بزرگترین کلکسیون موجود در جهان از طلای باستانی متعلق به اروپای شرقی و آسیای غربی اشاره کرد.
تاسیس موزه آرمیتاژ به سال 1764 بازمی گردد که کاترین کبیر امپراتریس روس با خرید بیش از 200 نقاشی در اروپا، جمع آوری این مجموعه مشهور را آغاز کرد.
به دستور کاترین کبیر سفرای روس در پایتخت های بیگانه مامور یافتن بهترین مجموعه های هنری ارایه شده برای فروش مانند مجموعه های برول سیاستمدار آلمانی، کروزا کلکسیونر فرانسوی و گالری والپول در انگلستان بودند.
به تدریج کلکسیون های سلطنتی با آثار باستانی و فرهنگی یونان و سیت که در طی حفاری های انجام شده در پرشچپینا، پازیریک و دیگر مقابر باستانی که در جنوب روسیه یافته شده بود، غنی تر شد.
همچنان که تزارهای روس به توسعه مجموعه هنری خود مشغول بودند، آثار متعددی از داوینچی، یان ون ایک و رافائل در ایتالیا خریداری شدند و این آثار در آرمیتاژ نگهداری می شود و این موزه بزرگ روسیه همچنین محل نگهداری بزرگترین مجموعه آثار رامبراند در جهان است.
در دوره شوروی سابق موزه سلطنتی آرمیتاژ جزو اموال خصوصی اعلام شد. پس از ملی شدن مجموعه های هنری عمومی ملی، دامنه آثار موجود در موزه وسعت بیشتری یافت.
اما در دوره استالین بخشی از آثار باارزش موزه آرمیتاژ به بهانه این که به طبقه منحط بورژوا تعلق داشته در خارج از کشور فروخته شد.
در دو دهه اخیر روسیه معاصر موزه آرمیتاژ توسعه فراوان یافته و ساختمان عمارت سابق ستاد فرماندهی نیز به موزه پیوسته است.
آرمیتاژ به انجام پروژه های بزرگی در خارج از کشور نیز پرداخته است که موزه آرمیتاژ گوگنهایم در لاس وگاس، اتاق های ارمیتاژ در عمارت سامرست در لندن و ارمیتاژ آمستردام در هلند از آن جمله به شمار می رود.
بخش مهمی از موزه آرمیتاژ را گنجینه ایرانی تشکیل می دهد که در آن اشیا بسیار گرانبهای ایرانی در معرض نمایش قرار گرفته اند.
بر اساس اطلاعات منابع خبری، در موزه آرمیتاژ بیش از 700 اثر مفرغی ایرانی با قدمت های متفاوت از قرون هفتم تا بیستم میلادی وجود دارند که پیشرفت یکی از مهم ترین و زیباترین صنایع دستی ایران را نشان می دهند.
علاوه بر آن گفته می شود در این بخش 19 هزار سکه های دوره ساسانی نگهداری می شود.
فرش پازیریک که گفته می شود قدیمی ترین فرش ایرانی است از شاخص ترین اشیای موزه ارمیتاژ و زینت بخش یکی از تالارهای آن است.
این فرش در مرز مغولستان در ناحیه ای که پازیریک خوانده می شد از زیر یخ کشف شد و گفته می شود در زمان مادها یا هخامنشیان به منظور پوشاندن اسب بافته شده است.
بخش نقاشی ایرانی مجموعه ای بالغ بر 400 اثر را از قرون 9 تا 13 هجری قمری در خود جای داده است که تقریبا تمام مراحل پیشرفت نگارگری ایرانی را به نمایش می گذارند.
به گواهی ایرانیان بازدیدکننده از آرمیتاژ، ظروفی که با تصاویر فتحعلیشاه و ولیعهد او عباس میرزا بر روی سینی های طلا قرار دارند هیچ مخاطبی را بی حضور نمی گذارد.
در گنجینه ایرانی همچنین دهها شمشیر و خنجر جواهرنشان اهدایی پادشاهان قاجار به چشم می خورد که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
موزه آرمیتاژ همچنین غنی از آثار دیگر کشورهای اسلامی است و هزاران اثر نفیس همچون البسه، ظروف، اشیای طلایی و جواهرات و اسلحه مربوط به دوره های مختلف در آن نگهداری می شود.
این آثار در کنار گنجینه ایرانی مجموعه هنرهای شرقی و اسلامی آرمیتاژ را تشکیل می دهد که از دیدنی ترین بخش های بزرگترین موزه روسیه محسوب می شود.
اروپام*5*391**1010


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن