تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805134102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گمانه زنی های نشست اضطراری سران حزب کمونیست چین/ ساختارهای اقتصادی اصلاح می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گمانه زنی های نشست اضطراری سران حزب کمونیست چین/ ساختارهای اقتصادی اصلاح می شود پکن - ایرنا - برگزاری نشست اضطراری سران حزب کمونیست چین، گمانه زنی ها در مورد اینکه دولت پهناورترین کشور آسیایی به دنبال اصلاح مجدد ساختارهای اقتصادی است را در محافل مختلف افزایش داده است.


مشکلات اقتصادی دنیا و بررسی چشم انداز اقتصاد چین، سران حزب کمونیست این کشور را به برگزاری جلسه ای اضطراری در پکن ترغیب کرد که در جریان آن سرفصل های اقتصادی پرجمعیت ترین کشور دنیا تبیین شد.
در نشستی که با حضور سران حزب کمونیست چین برگزار شد، شرکت کنندگان بر افزایش رشد اقتصادی این کشور در سال 2015 تاکید و اعلام کردند که در راستای این رشد، حفظ و ثبات سیاسی نیز از اولویت های مهم آنان در سال آینده میلادی خواهد بود.
به گفته «گائو پیانگ» تحلیلگر آکادمی علوم اجتماعی چین، تصمیم گیرندگان اقتصادی چین همیشه خود را با تغییرات اقتصادی دنیا وفق داده اند و نشست اخیر نیز در همین راستا بوده است.
وی با بیان اینکه «تغییر آهنگ رشد اقتصاد کشور از سرعت بالا به سرعت نرمال و سپس قرار گرفتن آن در شیبی ملایم، امری معمول است»، یادآور شد که اتخاذ این سیاست ها جزیی از استراتژی چین است.
تضمین رشد اقتصادی سالم، هماهنگی نرم های اجتماعی، ایجاد برخی اصلاحات اقتصادی، نوآوری و خلاقیت، کنترل ریسک و تضمین معاش مردم از عمده نتایج این اجلاس اعلام شده است.
به گفته «جانگ جان بین» دیگر کارشناسان آکادمی اداری چین، این اجلاس تصمیم جدی و تعهد حزب کمونیسم چین برای تعیین نرم های جدید اقتصادی را نشان می دهد.
روزنامه «چاینا دیلی» معتقد است که چین در سال 2014 با توسل به برخی اصلاحات، به رشد اقتصادی قابل توجهی دست یافته و امید دارد با ادامه این اصلاحات به قدرت نخست اقتصادی جهان تبدیل شود.
مقامات دولتی چین نیز به این باورند که این کشور باید بر سرعت صنعتی شدن خود افزوده و با قدرت بیشتری عصر اطلاعات و مدرنیته را تحت کنترل خود درآورد، اما بر اساس بیانیه این اجلاس، این کشور نیازمند تصحیح و ارتقای بخش های سنتی خود هم هست.
آنگونه که در اجلاس اقتصادی پکن به آن توجه شد، چین به کارآفرینان اقتصادی و صنعتی شدن کشاورزی تاکید بیشتری خواهد داشت، در عین حال تمرکز بیش از پیش بر رشد اقتصادی در مناطق و استان های مختلف و ارتقای طرح ابدایی موسوم به «کمربند و جاده» از دیگر برنامه های پیش روی اقتصاددانان چینی خواهد بود.
همچنین بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این نشست، چین در سال های پیش رو بر رشد ساختار شهری، کاهش مصرف انرژی و حفظ محیط زیست نیز تمرکز می کند.
در عین حال تعادل در میزان واردات و صادرات کالا و جذب سرمایه گذاری خارجی نیز از دیگر اولویت های اقتصادی پرجمعیت ترین کشور دنیا در سال های آینده اعلام شده است.
حزب کمونیست چین همچنین در جریان این اجلاس قول داد تا سطح درآمد مردم و میزان استخدام در بخش های مختلف کشور را ارتقا بخشد.
«شی جین پینگ» رییس جمهوری چین در این نشست به صراحت اعلام کرد که «تسریع اجرای راهبرد منطقه تجارت آزاد، موضوع مهم دوره جدید درهای باز چین است».
او گفت که باید «گرایش جدید جهانی شدن اقتصاد و درخواست های نوین اصلاحات و درهای باز کشور را به طور صحیح مورد شناسایی قرار داد، چرا که اصلاحات و درهای باز، نیروی محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور است».
در سال های اخیر و به رغم رشد چشمگیر اقتصاد چین و تبدیل آن به رقیب اصلی آمریکا در معادلات اقتصاد بین الملل، چشم انداز پیش روی پیشرفت اقتصادی این کشور دارای ابهامات جدی است.
در همین خصوص، بسیاری از کارشناسان با ناگهانی توصیف کردن رشد اقتصادی چین، احتمال بروز رکود یا حداقل توقف رشد کنونی اقتصاد در این کشور را دور از ذهن نمی دانند و وجود چنین گمانه زنی هایی مقامات چینی را به چاره اندیشی و تنظیم عملکردهای اقتصادی پیش رو ترغیب کرده است.
به عقیده کارشناسان، رشد اختلاف طبقاتی، فشار بر اقشار کم درآمد، مساله فساد مقامات و دستگاه های اداری و به طور کلی رشد نامتوازن اقتصادی از جمله مسائلی است که توسعه کشور چین در سال های اخیر به طور جدی با آن مواجه بوده است.
آساق***231**1597**1545


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن