تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804488584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وفاق مردم و مسئولان، راهکار زدودن غبار محرومیت از حاشیه شهر مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی؛ وفاق مردم و مسئولان، راهکار زدودن غبار محرومیت از حاشیه شهر مشهد خبرگزاری پانا: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بر وفاق و همدلی مردم و مسئولان برای زدودن غبار محرومیت از حاشیه شهر مشهد تاکید کرد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۶ آذر ساعت 11:04



  به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی منطقه سه شهرداری مشهد، حجت الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی با اشاره به این موضوع اظهار کرد: موضوع حاشیه و حاشیه نشینی این روزها در شهر مشهد بسیار داغ و پررنگ دنبال می شود و ما نیز اتفاقاً‌ از این امر استقبال می کنیم و از بسیاری از مسئولان کشوری خواسته ایم تا سری به این حاشیه معروف بزنند تا بلکه بتوانیم فکری عاجل و درمان کننده برای این زخم عمیق در جوار بارگاه منور رضوی بنماییم.
وی در خصوص روند اقدامات برای موضوع حاشیه شهر نیز تصریح کرد: روند اقدامات جاری مناسب است ولی باید حساس سازی ها با همین قوت ادامه یابد که بخشی از آن را ما به عنوان نمایندگان مجلس انجام می دهیم و بخش دیگر آن نیز با رسانه هاست.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی که در مسجد چهارده معصوم محله گاز مشهد حضور یافته بود، همچنین با تقدیر از تلاش های شهرداری در بهبود سیمای شهری حاشیه شهر، همراهی همه نهادها را در محرومیت زدایی این محدوده خواستار شد و خاطر نشان ساخت: اقدامات شهرداری در این محدوده ها بسیار مطلوب بوده است و پروژه های زیادی را در سالهای اخیر آغاز یا به بهره برداری رسانده است اما قطعاً با این حجم محرومیت نه این امر کافی است و نه شهرداری به تنهایی توان رسیدگی به امور حاشیه شهر را دارد و از این رو همه دستگاهها باید دوشادوش هم به زدودن غبار محرومیت از این محدوده یاری رسانند.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ما نمایندگان مردم در مجلس هستیم و وظیفه اصلی ما شنیدن است اذعان داشت: بهره جستن از آراء شما برای بهبود روند اجرایی حکومت بسیار لازم و ضروری است چراکه حکومت را حاکمان عادل و مردم دار می سازند و از این رو دیدگاههای شما برای پیشبرد این هدف بسیار با اهمیت است.
وی در بخش دیگری از سخنانش  به موضوع قیام عاشورا و نگاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به شیوه حکومت رانی و جامعه ی اسلامی پرداخت و بیان داشت: کشور ما معتقد بر دین‌داری و صالح بودن حاکمان و مردم است و از طرفی نیز بر این اصل استوار است که برای دست‌یابی به آرمان‌های مان، ذره‌ای از مسیر صحیح عدول نکند.
دکتر بحرینی افزود: تلاش حکومت های طاغوتی، گسترش همه جانبه فساد است؛ هویت انسانی، فراموش و هویت جدیدی برای آنها تعریف می شود و آن موجود، در ظاهر انسان است و این، بدترین اهانت به انسان هاست. تیجه مسخ هویت انسانی در چنین حکومت هایی، این است که انسان حاضر می شود تن به هر ذلتی بدهد و تنها به بهای این که چند لقمه نان بخورد، تا چند روز بیشتر نفس بکشد و در ظاهر زنده بماند از این رو حسین(ع) به ما آموخت که نه تنها حسین علیه السلام، بلکه همه حسینیان و همه کسانی که مثل حسین می اندیشند نه تنها با یزید، بلکه با همه یزیدیان و همه کسانی که مثل یزید می اندیشند و رفتار می کنند همراهی نخواهد کرد؛ زیرا با حکومت یزیدی، چیزی از اسلام و ارزش های اسلامی و انسانی آن باقی نمی ماند.
حجت الاسلام دکتر بحرینی در پایان به موضوع عدالت در حکومت اشاره نمود و تصریح کرد: مبنای هر حکومتی در همه ابعاد، باید عدالت باشد در غیر این صورت به سان خانه ای است که بر پایه های لغزان، بنا شده باشد و هرگز، استوار نخواهد ماند. امام حسین علیه السلام بهتر از هر جامعه شناس و سیاست مداری، مبنای اصلی استواری جامعه و ریشه کژی ها و انحرافات را نشان داد و خود به همراهی خاندان و جمعی از یارانش، به اصلاح گری دست زد و همه روشنفکران و عالمان دین را به این راه دعوت نمود. علی یوسف زاده شهردار منطقه سه؛
تلاش شهرداری حاشیه زدایی از شهر است.
در بخش دیگری از این نشست و در پی درخواستهای مطرح شده شهروندان، علی یوسف زاده شهردار منطقه سه پشت تریبون قرار گرفت و درباره روند اقدامات اجرایی منطقه سه گفت: ما باور داریم که شهر را می توان از دریچه نگاه مردم مدیریت کرد و تحقق این موضوع در کاهش هدررفت سرمایه ها و بیت المال بسیار حائز اهمیت است. چراکه شهروندان خود بیش از هر کسی بر مسائل محلی شان وقوف دارند و این می تواند دقت و ریز بینی آنها را در واشکافی نقاط قوت و ضعف ما دوچندان نماید.
وی نیز یکی از دغدغه های مدیریت شهری در منطقه سه را موضوع محدوده های کمتر توسعه یافته عنوان نمود و خاطرنشان ساخت: تلاش های اخیر شهرداری در محدوده منطقه سه بیش از هر چیز بر حاشیه زدایی متمرکز بوده است و به عنوان مثال در آخرین اقدام یکی از پرتکرار ترین خواسته های شهروندان، که در نشست های پرسش و پاسخ مساجد مطرح می شد یعنی راستگرد میدان بار نوغان افتتاح گردید و اعتباری بالغ بر 220 میلیارد ریال را به خود اختصاص داد که در کنار 200میلیارد ریال دیگر برای سایر پروژه های منطقه مانند احداث مسیر و پارک و سالن ورزشی و. .. بیش از 420 میلیارد ریال برای محدوده های کمتر توسعه یافته منطقه اختصاص یافت با این همه همانطور که قبلاً هم گفته ام این رقم قطره ای است برای محرومیت های این محدوده و بایستی عزمی جدی تر برای رفع محرومیت در مناطق حاشیه شهر برداشت.
وی پس از پاسخگویی به برخی پرسش های شهروندان در مورد حوزه کاری اش در پایان جلسه بر عزم مدیریت شهری برای تحقق شهری در خور نام علی ابن موسی الرضا(ع) تاکید ورزید و گفت: با توجه به سیاست کاری این منطقه که مبتنی بر افزایش ارتباط دوسویه با ساکنین برای آگاهی از نظرات آنها و تقویت نظارت اجتماعی شهروندان است، در راستای تحقق این امر، با برگزاری نشستهای پرسش و پاسخ در مساجد سطح محلات منطقه ضمن برقراری ارتباط رودرو با شهروندان از دیدگاهها، پیشنهادات و رهنمودهای آنان در حوزه مدیریت شهری و همچنین نواقص موجود در کارها بهره مند و در جهت رفع و بهبود فضای کاری استفاده می نماید.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن