تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803038132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد شدید یک مقام عالی آذربایجان از سیاست های دوگانه آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انتقاد شدید یک مقام عالی آذربایجان از سیاست های دوگانه آمریکا باکو - ایرنا- رییس دفتر ریاست جمهوری آذربایجان در یک گزارش تحلیلی سیاست دوگانه آمریکا علیه کشورهای مختلف از جمله جمهوری آذربایجان را مورد انتقاد شدید قرار داد.


به گزارش ایرنا، "رامیز مهدی اف" در این گزارش بعنوان "نظم جهانی استانداردهای دوگانه و آذربایجان مدرن" که از سوی اغلب رسانه های جمهوری آذربایجان منتشر شد، با تجزیه و تحلیل سیاست های دوگانه آمریکا در نقاط مختلف جهان نوشت: در حال حاضر اغلب کارشناسان سیاسی بر این باورند که انقلاب های رنگین به تهدید جدی امنیتی در جهان تبدیل شده و صرفا هدف برکناری دولت های نامطلوب برای آمریکا و جایگزین رژیم های تحت کنترل واشنگتن را دارد.
در این گزارش آمده است: در قرن بیست و یکم موضع و نگرش غرب نسبت به دیگر کشورهای جهان ظاهرا تغییر یافته و کشورهای غربی از جمله آمریکا با اتخاذ سیاست های دوگانه و استفاده از تز دفاع از حقوق بشر برای اعمال فشار به دولت ها، در امور داخلی اغلب کشورها دخالت می کنند.
رییس دفتر ریاست جمهوری آذربایجان می افزاید: کشورهای غربی از جمله آمریکا برای پیشبرد اهداف خود، در راستای ایجاد ستون پنجم متشکل از تشکل های غیر دولتی در کشورهای مختلف جهان اقدام و از طریق آنها تلاش می کنند تا سیاست داخلی و خارجی این کشورها را طبق منافع خود تعیین کنند.
"هدف از اجرای این سیاست در واقع دفاع از حقوق بشر و آزادی ها نبوده بلکه از طریق تحت فشار قرار دادن کشورها و تامین منافع سیاسی و اقتصادی خاص خود است."
مهدی اف با اشار به توجه خاص آمریکا در مرحله فعلی به فعالیت تشکل های غیر دولتی، سازمانهای جامعه مدنی و مسایل دفاع از حقوق بشر در جهان نوشت: واشگتن با این سیاست در واقع صرفا برای تامین منافع ژئو سیاسی خود تلاش می کند.
وی افزود: آمریکا سعی دارد تا با اجرای این سیاست برای رسیدن گروههای مطیع و اجرا کننده فرامین واشنگتن به قدرت در کشورهای مختلف، تامین منافع اقتصادی خود در این کشورها و اعمال اشکال مدرن استعمار و تصاحب به منابع طبیعی کشورهای دیگر، از بین بردن ارزش های ملی و فرهنگی ملت های مختلف با هدف تامین هر چه بیشتر وابستگی آنها به خود و شکل گیری دموکراسی و فرهنگ مصرفی در این کشورها نایل شود.
"به همین دلیل است که واشنگتن نه با هدف گسترش دموکراسی بلکه با تکیه به منافع ژئوسیاسی خود و با تجهیز با سلاح، از رژیم غیر دموکراتیک صدام در جنگ عراق علیه ایران حمایت کرد."
"با روی کار آمدن باراک اوباما جامعه جهانی امیدهایی به تغییر سیاست خارجی تهاجمی آمریکا داشتند ولی در حال حاضر در سوریه و عراق شاهد گسترش عملیات نظامی علیه داعش تاسیس شده از سوی خود آمریکا هستیم؛ ناآرامی های ناشی از انقلاب های رنگین با حمایت فعال آمریکا در برخی کشورهای عربی همچنان ادامه دارد."
در این گزارش همچنین فعالیت ستون پنجم در جمهوری آذربایجان و کمک های مالی هنگفت اختصاص یافته از سوی نهادهای غربی وابسته به آمریکا مورد اشاره قرار گرفته است.
در این گزارش همچنین سیاست و موضع آمریکا نسبت به مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان مورد انتقاد قرار گرفته و آمده است: آمریکا در رابطه با حوادث اوکراین همواره حمایت از تمامیت ارضی این کشور را بیان کرده و سعی دارد با هر راه ممکن به دولت کی یف کمک کند.
رامیز مهدی با طرح این سووال که آمریکا چرا موضع مشابه را نسبت به جمهوری آذربایجان نشان نمی دهد، از تمامیت ارضی آن بطور آشکار حمایت نمی کند و کشور متجاوز را محکوم نمی کند، نوشت: آمریکا به جای حمایت از آذربایجان کمک های مالی به ارمنستان که بخشی از سرزمین های جمهوری آذربایجان را اشغال کرده، ادامه می دهد؛ کمک هایی که حجم آن از سال 1992 میلادی تا به حال بیش از دو میلیارد دلار بوده است.
در این گزارش حجم کمک های مالی آمریکا از سال 1998 میلادی تا به حال به تجزیه طلبان قره باغ کوهستانی بیش از 83 میلیون دلار اعلام شده است.
"همان طوری که مشاهده می شود آمریکا حتی حمایت خود از سیاست ارمنستان جهت به تاخیر انداختن حل مناقشه قره باغ کوهستانی را پنهان هم نمی کند."
خاورم / /1275


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن