تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821144833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرص برنج هيچ پادزهري ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ آذر ۱۳۹۳ (۱۶:۱۵ب.ظ)
قرص برنج هيچ پادزهري ندارد مسؤول آموزش آزمايشگاه‌هاي‌ سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: با توجه به اينکه تاکنون مکانيسم دقيق بروز اثرات سمي فسفيد آلومينيوم در انسان شناخته نشده است، هيچ پادزهر اختصاصي در درمان مسموميت حاد با آن وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاري موج، سلطاني با بيان اين مطلب تصريح کرد: اقدامات درماني تنها شامل اقدامات حمايتي ـ علامتي است. از لحاظ زمان بروز علائم و نشانه هاي باليني نيز بعد از 15-10 دقيقه از مصرف خوراکي قرص فسفيد آلومينيوم، علائم و نشانه هاي مسموميت ظاهر مي شوند و مرگ در مدت کمتر از 6 ساعت ممکن است رخ دهد.
وي با اشاره به نحوه ورود قرص برنج در كشاورزي افزود: در كشور ما، استفاده از قرص هاي برنج حاوي فسفيد آلومينيوم در كشاورزي به دليل كارآيي بالاي اين فرآورده براي از بين بردن آفات، قيمت ارزان، سهولت استفاده، عدم وجود باقي مانده در محصول و در دسترس بودن با استقبال زياد از سوي كشاورزان همراه بوده است.
متأسفانه به دليل عواملي مانند سميت بالا و ميزان كشندگي زياد اين ماده و سهولت دسترسي به اين سم، در ساليان اخير با آمار نسبتاً بالاي مسموميت هاي ناشي از اين عامل در کشور به ويژه در برخي استان ها مانند تهران، گيلان، مازندران، گلستان و لرستان مواجه بوده ايم.
عضو هيأت علمي سازمان پزشکي قانوني کشور گفت: در سال هاي اخير، موارد زيادي از مسموميت با ميزان مرگ و مير بالا در اثر مصرف فسفيدهاي آلومينيم، روي و کلسيم گزارش شده است که به جز موارد نادري از آن ها که به صورت تصادفي بوده، عمده آن ها به قصد خودکشي بوده است.
به گفته سلطاني نژاد مسموميت هاي حاد کشنده ناشي از فسفيدهاي فلزي بيشتر در کشورهاي هند، سريلانکا، ايران، عراق و اردن گزارش شده و بروز اين گونه مسموميت ها در ساير کشورها به ويژه کشورهاي اروپايي و آمريکايي کمتر است. اين امر خود مي تواند ناشي از مصرف اين عوامل به علت ارزان و در دسترس بودن در کشورهاي مذکور باشد، به طوري که در کشور هند در بين سال هاي 1990- 1980 ميلادي اپيدمي ناشي از مسموميت هاي تصادفي و عمدي با فسفيدهاي فلزي گزارش شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن