تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820954295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد سه برابري ميزان بهره برداري حفاري از چاه ها در مقايسه با قبل از انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۴۱ق.ظ)
رشد سه برابري ميزان بهره برداري حفاري از چاه ها در مقايسه با قبل از انقلاب قبل از انقلاب قطعات موردنياز نفتي به صورت روزانه از اروپا به اهواز مي آمد ولي امروز متخصصان داخلي آخرين تکنولوژي هاي روز را در کمترين زمان ساخته و به مرحله بهره برداري مي رسانند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حيدر بهمني، مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران در افتتاحيه نمايشگاه ساخت تجهيزات صنعت نفت خوزستان با اشاره به حفاري ها در قبل از انقلاب گفت: قبل از انقلاب ميزان حفاري هاي چاه هاي نفتي به حدود 1000 حلقه چاه نمي رسيد و اکثرا عمق فعاليت هاي حفاري با آنکه در آن زمان حفاري ها آسان تر بود و قطعات به صورت روزانه از اروپا و آمريکا به اهواز حمل مي شد به بيش از 4000 متر نرسيد.
وي ادامه داد: اما پس انقلاب و با بومي سازي و همچنين اعتماد به توان داخلي ميزان عمق حفاري ها از مرز 6500 متر نيز گذشت و غالبا حفاري ها بدون حادثه هايي نظير حوادث قبل از انقلاب بوده است.
بهمني افزود: پس از انقلاب و در شرايط تحريم به خودمان آمديم و از آنکه بومي سازي در صنعت نفت وجود نداشت امروز 120 دستگاه حفاري بومي در کشور فعال است و بالاي 3500 حلقه چاه نيز به بهره برداري رسيده است.
وي در خصوص حفاري هاي اين شرکت در خارج از کشور نيز گفت: شرکت ملي حفاري ايران علاوه بر آنکه نيازهاي داخلي خود را برطرف کرده امروز در آبهاي عميق درياي شمال، ليبي «قبل از وقوع در اين کشور» مشغول به فعاليت بودند و اين توانمندي و اقتدار مديون تمامي زحمت کشان اين کشور بوده است.
وي در خصوص وابستگي کشور به نفت نيز اشاره اي داشت و گفت: نزديک به 80 درصد از اقتصاد کشور به نفت وابسته است و اگر نيازمند و طالب سازندگي هستيم بايد به مديران مناطق اعتماد کنيم و خروجي هر مدير را براي ارزيابي ملاک خود قرار دهيم.
وي درباره آخرين تکنولوژي هاي روز نيز گفت: آخرين تکنولوژي ها در کمترين زمان توسط متخصصان داخلي ساخته مي شود و اين مديران هستند که بايد با همدلي مسير رشد کشور را به نيروهاي خود نشان دهند تا خروجي مدنظرمان طبق برنامه ها ايجاد شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن