تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803926095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک مقام اروپایی: آینده کشورهای بالکان غربی در اتحادیه اروپا است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک مقام اروپایی: آینده کشورهای بالکان غربی در اتحادیه اروپا است بلگراد- رییس سابق کمیسیون اروپا روز جمعه در همایشی در بلگراد با نام « اتحادیه اروپا و بالکان غربی 2015-2020» ابراز اطمینان کرد که پروسه گسترش اتحادیه اروپا ادامه خواهد یافت و کشورهای بالکان غربی در آینده نه چندان دور به عضویت این اتحادیه درخواهند آمد.


به گزارش ایرنا، ژوزه مانوئل باروزو که میهمان این کنفرانس بود، افزود: دولت جدید صربستان و آلکساندر ووچیچ نخست وزیر این کشور از توانایی و ظرفیت بالایی برای به عضویت رساندن صربستان در اتحادیه اروپا برخوردار هستند.
وی با تاکید بر اینکه راه رسیدن به اتحادیه اروپا بر روی کشورهای بالکان غربی هموار است، گفت: از اینکه به عنوان رییس کمیسیون اروپا در آن زمان مراحل شروع مذاکرات برای عضویت صربستان و مونته نگرو در اتحادیه اروپا را به شورای این اتحادیه پیشنهاد کردم، افتخار می کنم.
باروزو با بیان اینکه به ادامه روند گسترش اعضای اتحادیه اروپا یقین دارد، عنوان کرد که مراحل گسترش اتحادیه اروپا تاکنون موفق آمیز بوده است.
وی همچنین در این راستا اشاره کرد: آمار نشان می دهد که لهستان پس از عضویت در اتحادیه اروپا به لحاظ رفاهی نسبت به اوکراین چهار برابر بیشتر توسعه داشته است.
وی همچنین در جمع خبرنگاران با ابراز اطمینان به اینکه صربستان به اتحادیه اروپا ملحق خواهد شد، تاکید کرد که به رسمیت شناختن استقلال کوزوو برای عضویت در این اتحادیه ضروری نیست.
رییس سابق کمیسیون اروپا نیز عنوان کرد که همکاری جدید بین بلگراد و مسکو به عضویت صربستان در اتحادیه اروپا مربوط نمی شود، بلکه تحقق معیارها و استانداردهای این اتحادیه شرط مهم و اساسی در این روند به شمار می رود.
یادرانکا یوکسیموویچ وزیر مشاور در امور ائتلاف اروپایی در دولت صربستان در این همایش نیز تاکید کرد که صربستان باید بتدریج سیاست خارجی خود را با اتحادیه اروپا تطبیق بدهد.
وی در این رابطه خاطرنشان کرد که حکومت بلگراد هنوز یکی از فصلهای مذاکره با اتحادیه اروپا را شروع نکرده است، بنابراین نمی توان از صربستان انتظار داشت که از هم اکنون سیاست خود را با بروکسل بطور کامل منطبق کند.
وی همچنین با بیان اینکه صربستان تقریبا در همه ماموریتهای صلحبانی و غیرنظامی زیر نظر اتحادیه اروپا به استثنای بوسنی و هرزگوین حضوری فعال دارد و در حفظ امنیت نقش مهمی را ایفا می کند، گفت: برای ما کاملا روشن و واضح است که راه اروپایی مشخص و بدیهی است.
در این کنفرانس که از سوی مؤسسه سیاست عمومی در بلگراد برگزار شد، در کنار رییس سابق کمیسیون اروپا و وزیر مشاور ائتلاف اروپایی در دولت صربستان، سیاستمداران و دیپلماتهای اروپایی، روسای دانشگاه و نمایندگان جامعه دانشگاهی در صربستان، مونته نگرو و بوسنی و هرزگوین حضور داشتند.
رییس سابق کمیسیون اروپا همچنین در طی اقامت خود در بلگراد با آلکساندر ووچیچ نخست وزیر صربستان دیدار و درباره مراحل اصلاحات اقتصادی و روند ائتلاف اروپایی گفت وگو کرد.
صربستان در مراحل الحاق اروپایی که به منظور رفع مشکلات و معضلات مختلف از جمله اقتصادی بیش از ده سال است که در این راه گام بر می دارد، حداقل تا سال 2020 میلادی در راهروی انتظار اتحادیه اروپا خواهد ماند.
وزرای امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا 26در دسامبر سال 2013 در بروکسل موافقت خود را با برگزاری اولین کنفرانس بین دولتی میان اتحادیه اروپا و صربستان برای 21 ژانویه سال 2014 میلادی اعلام کرده بودند.
کنفرانس بین دولتی میان اتحادیه اروپا و صربستان به منزله شروع رسمی مذاکرات بروکسل و بلگراد در مراحل عضویت صربستان در اتحادیه اروپا تلقی می شود که این کنفرانس برگزار شد.
صربستان مراحل الحاق اروپایی را در ژوئن سال 1999 با بازکردن پروسه ثبات و پیوستن که اولین گام در راستای عضویت در اتحادیه اروپا محسوب می شود، آغاز کرد.
اتحادیه اروپا در 19 دسامبر 2009 روادید برای شهروندان صربستان در سفر به کشورهای عضو این اتحادیه را لغو کرد.
صربستان در دوم مارس 2012 موفق شد که موافقت 27عضو اتحادیه اروپا را برای کسب جایگاه نامزدی در این اتحادیه کسب کند که قدمی بزرگ برای این کشور در راستای ائتلاف اروپایی به حساب می آید.
برای پیوستن کشورهای اروپایی به اتحادیه اروپا شرایطی وجود دارد که نسبتأ برای تمامی کشورها یکسان است، از جمله مبارزه با فساد مالی و گروههای جنایی سازمان یافته و اصلاحات در تمامی نهادها به ویژه قوه قضائیه، مبارزه با فساد مالی، مبارزه با گروه های جنایی سازمان یافته و برابری قوانین داخلی کشور با استاندارد های اتحادیه اروپا.
ورود کشورهای بالکان غربی در اتحادیه اروپا پس از فروپاشی یوگسلاوی سابق از نقطه نظرهای مختلف از جمله امنیتی و اقتصادی در صدر اولویتهای سیاسی کشورهای منطقه قرار گرفته است و تاکنون کشورهای کرواسی و اسلوونی توانستند که به خانواده اروپایی که اکنون 28 عضو دارند، ملحق شوند.
کشورهای بالکان غربی از جمله صربستان، کرواسی، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه و مونته نگرو پس از فروپاشی یوگسلاوی سابق و جنگهای دهه نود میلادی در این منطقه دچار زیان های اقتصادی زیادی شده اند.
در مورد صربستان باید به بمباران نظامی این کشور توسط هواپیماهای ناتو در سال 1999 میلادی اشاره کرد که در آن حملات هوایی، ساختارهای زیربنایی و اقتصادی این کشور زیان های زیادی را متحمل شدند.
کشورهای منطقه بالکان غربی به دلایل اشاره شده با معضلات شدید اقتصادی مواجه هستند و اکنون راه نجات خود را بیشتر به خاطر کمکهای مالی در ملحق شدن به اتحادیه اروپا جستجو می کنند.
اروپام**1**436**1370*


14/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن