تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819953659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت تشکيل کمپين هاي پيشگيري از سرطان با کمک هنرمندان، ورزشکاران و خيرين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آذر ۱۳۹۳ (۲۳:۱۹ب.ظ)
ضرورت تشکيل کمپين هاي پيشگيري از سرطان با کمک هنرمندان، ورزشکاران و خيرين دکتر هاشمي گفت: ضروري است از طريق همه نهادها، براي پيشگيري از سرطان مطالبه عمومي را بالا ببريم تا اين مطالبات تبديل به پاسخ شود.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير بهداشت، در نخستين هم انديشي منتخبين جامعه هنري و ورزشي در خصوص پيشگيري و کنترل سرطان گفت: بايد با همفکري و صحبت در رابطه با دردها و مشکلات مردم، به چاره اي اساسي در زمينه پيشگيري و کنترل بيماري ها دست يابيم.
دکتر هاشمي با اشاره به اين که سرطان يک واقعيت در جامعه ما است، افزود: خيلي از سرطان ها از فاصله تشخيص تا فوت بيمار، زمان بسيار کوتاهي دارند حتي اگر بيمار در بهترين مراکز تشخيصي و درماني روند بيماري خود را دنبال کند.
وزير بهداشت با بيان اين که دنياي امروز با وجود ظاهر مدرن و امکانات رفاهي و آسايشي، عوارضي دارد که همه بشريت را گرفتار کرده، خاطرنشان کرد: در پيشرفته ترين سيستم هاي بهداشتي دنيا سرطان با آمار بالايي ديده مي شود. با اين حال اگرچه آمار اين بيماري در کشور ما چند مرتبه نسبت به کشورهاي ديگر پايين تر است، ولي؛ سير آن با توجه به افزايش اميد به زندگي و بالا رفتن سن و بهبود امکانات بهداشتي رو افزايش خواهد بود.
به گفته وي اگرچه آلودگي هوا، استاندارد نبودن روغن، آلودگي ميوه ها و سبزي ها، دخانيات، اعتياد و علل ديگر در جامعه گسترش يافته و آمار سرطان را افزايش داده است، ولي؛ نبايد خودزني کرده و تصور کنيم که در کشور ما اتفاقاتي مي افتد که در بقيه کشورها ديده نمي شود.
دکتر هاشمي تأکيد کرد: سرطان يک مشکل جهاني است و ما نيز متأثر از آن هستيم.
وي با بيان اين که مردم نيز در ابتلا به سرطان با رفتارها و سبک زندگي غلط خود مقصر هستند، خاطرنشان کرد: ناهنجاري هاي مختلف اجتماعي، از جمله حملات اسيدپاشي اخير که حتي جامعه پزشکي را نيز درگير خود کرد، در حال افزايش هستند و اين ناشي از حل نشدن مشکلات فرهنگي است.
وزير بهداشت با اشاره به اين که همه ما ايراني هستيم و دردمنديم و بايد مشکلات جامعه را با همدلي برطرف کنيم، ادامه داد: بايد سراغ پيشگيري برويم. البته فرهنگ سازي در اين حوزه از طريق تريبون هاي مختلف شايد تأثير چنداني نداشته باشد.
دکتر هاشمي ضمن تشکر از صدا و سيما که در برخي برنامه ها، جسورانه به حوزه پيشگيري از ايدز وارد شد، بيان داشت: رسانه ها، هنرمندان، ورزشکاران، خيرين، اساتيد دانشگاه ها و روحانيون همه بايد در حوزه پيشگيري از بيماري ها کمک کنند.
وزير بهداشت در ادامه با اشاره به اين که در زمينه ابتلا به سرطان نبايد فقط دولت و مسوولان را مقصر بدانيم و همديگر را متهم کنيم، گفت: ضروري است از طريق همه نهادها، براي پيشگيري از سرطان مطالبه عمومي را بالا ببريم تا اين مطالبات تبديل به پاسخ شود.
وي با تأکيد بر اين که در اين راستا نبايد فضا را سياسي کرد، افزود: شخص رياست جمهوري، در اين دوره از همه روساي جمهور سابق بيشتر در مورد سلامت صحبت کرد و در مصاحبه اي اعلام نمود موضوعي که هر روز به آن فکر مي کند، دغدغه محيط زيست است. بنابراين مي بينيم که دولت نسبت به مشکلات مردم بي تفاوت نيست.
دکتر هاشمي با بيان اين که يک سال و نيم پيش وقتي دولت آغاز به فعاليت کرد، دارو در شرايط بحراني به سر مي برد، از خبرهاي خوش در خصوص هزينه بيماري هاي صعب العلاج طي هفته هاي آينده خبر داد و گفت: در اين دولت تا کنون دو هزار ميليارد تومان براي حمايت از بيماران صعب العلاج اختصاص يافته است.
وزير بهداشت با تأکيد بر اين که راه اندازي کمپين هايي براي حمايت از مبتلايان به بيماري هاي خاص و سرطان ها باعث مي شود با چشم بازتري به مردم خدمت رساني کنيم، بيان داشت: در اين راستا حضور هنرمندان غنيمت است و اميدواريم تا 15 بهمن ماه؛ يعني روز جهاني مبارزه با سرطان، کارگروه هايي در مجموعه هنرمندان، ورزشکاران و خيرين در رابطه با اين کمپين ها، تشکيل شود.
دکتر هاشمي در پايان اظهار اميدواري کرد با کمک هنرمندان، وزرشکاران و خيرين، 15 بهمن ماه، روز جهاني سرطان تبديل به يک حرکت ملي در سراسر کشور براي پيشگيري از اين بيماري شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن