تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803315809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شيراز تمام مولفه هاي پايتخت فرهنگي ايران و جهان اسلام را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آذر ۱۳۹۳ (۱۹:۳۴ب.ظ)
رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي : شيراز تمام مولفه هاي پايتخت فرهنگي ايران و جهان اسلام را دارد دکتر سيد رضا صالح اميري مشاور رئيس جمهور و رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي در سفر يک روزه خود به شيراز صبح امروز از آرامگاه لسان الغيب حافظ شيرازي بازديد کرد .
به گزارش خبرگزاري موج، صالح اميري در بازديد خود از اين مجموعه تاريخي ، فرهنگي گفت : شهر شيراز با توجه به داشته ها و آثارغني تاريخي ، فرهنگي و مذهبي که از دوران مختلف تاريخي از عيلامي ، هخامنشي ، ساساني ، و دوران اسلامي دارد و همچنين وجود دو شخصيت برجسته ادبي ايران و جهان حافظ و سعدي و وجود حضرت شاهچراغ (ع) تمام مولفه هاي پايتخت فرهنگي ايران و جهان اسلام را دارد .
مشاور رئيس جمهور افزود : بايد اين موضوع با همت مسئولان استان انجام بگيرد و بايد ستاد پايتخت فرهنگي ايران و جهان اسلام در فارس راه اندازي و ساختماني براي اين ستاد اختصاص يابد .
رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران افزود : هم اکنون ازبکستان پايتخت فرهنگي جهان اسلام شده است در حالي که شيراز تمام مولفه هاي فرهنگي ، تاريخي اين عنوان را دارا ست .
دکتر صالح اميري شيراز را قطب فرهنگي جنوب کشور نيز دانست وخواستار برگزاري همايش پايتخت فرهنگي ايران و جهان اسلام در شيراز شد و گفت : بايد مسئولان استان فارس مدعي کسب اين عنوان براي شهر شيراز شوند .
وي همچنين پروژه باغ موزه مشاهير در شمال آرامگاه حافظ را آبروي شهر شيراز دانست و گفت : اين پروژه به اعتبارات زيادي نياز دارد که پيگيري لازم را از معاونت برنامه ريزي رئيس جمهور در خصوص اختصاص اعتبارات خواهم داشت ضمن اينکه اگر مردم و خيرين مدرسه ساز و مسجد ساز براي شخصيتي چون حافظ گامي برداشته و در ساخت اين پروژه که از ارزشمندترين پروژه هاي فرهنگي کشور مي باشد گامي بردارند قطعاً کمتر از ساخت مدرسه و مسجد نخواهد بود چون براي شخصيتي اين کار را انجام داده اند که لسان الغيب و حافظ قرآن است و در آرامگاه اين عارف بزرگ شيفتگاني مي آيند که معرفت دارند و در فضاي اين مکان مقدس هر لحظه معرفت توليد مي شود ودر اين راستا لازم است همايش حاميان لسان الغيب در شيراز برگزار شود.
مشاور رئيس جمهور همچنين با اشاره به ضرورت حفظ آثار تاريخي فارس به عنوان مقوله معرفتي وسند هويتي و ملي گفت : وظيفه ميراث فرهنگي براي حفظ اين آثار ارزشمند بالا بردن فهم فرهنگي است و اين مقوله نياز به جريان سازي هاي اجتماعي با ايجاد کميته هاي اجتماعي دارد تا آنها زبان گوياي مسئولان ميراث فرهنگي در جامعه باشند و صداي آن ها را به گوش همگان برسانند که اين مقوله بسيار مهم مي باشد .
مدير کل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري فارس نيز در اين ديدار ضمن ارائه توضيحاتي در خصوص توانمندي هاي فرهنگي و تاريخي استان گفت : در استان فارس حدود 3000 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملي داريم که از اين تعداد حدود 400 بناي ارزشمند در بافت تاريخي شيراز در فهرست ملي قرار دارند .
دکتر مصيب اميري افزود : 10 هزار اثر تاريخي در استان فارس شناسايي شده و حدود 150 اثر داراي حريم مصوب مي باشند .
گفتني است، دکترسيد رضا صالح اميري در اين سفر يک روزه به استان فارس که در معيت امين عارف نيا مدير کل حوزه رياست و روابط عمومي و نصيري پور مدير کل حراست سازمان اسناد و کتابخانه ملي ر انجام گرفت با نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز ، توليت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) و استاندار فارس ديدار ودر همايش فرهيختگان ومديران فرهنگي استان نيز حضور يافت .














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن