تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803120433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه مورد نياز شرکت برق و آبفاي تهران به مجلس و دولت پيشنهاد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۸ب.ظ)
با اکثريت آراي اعضاي شوراي شهر تهران؛ بودجه مورد نياز شرکت برق و آبفاي تهران به مجلس و دولت پيشنهاد شد در يکصد و پانزدهمين جلسه علني چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران در دو طرح دو فوريتي جداگانه بودجه مورد نياز شرکت برق و آبفاي تهران به مجلس و دولت پيشنهاد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در ابتداي اين جلسه عليرضا دبير، رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران، در خصوص ضرورت دو فوريت اين طرح ها بيان داشت:‌ از آن جايي که دولت لايحه بودجه اش را ۱۵ آذر ماه به مجلس شوراي اسلامي ارائه مي کند؛ ضروري است اين پيشنهاد هر چه سريعتر به دولت و مجلس تقديم شود.
وي ادامه داد: ما اميدواريم از طريق کارگروه هايي که سال گذشته با حضور نمايندگان شورا و مجلس تشکيل شد اين پيشنهاد در مجلس پيگيري شود تا کميسيون هاي تخصصي مجلس توجه ويژه اي به اين امر داشته باشند.
رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص پيشنهاد بودجه شرکت توزيع برق منطقه اي گفت:‌ در طرح پيشنهادي بودجه لازم براي جمع آوري خطوط هوايي فشار برق قوي در سه منطقه يک، چهار و پنج شهر تهران ارائه شده است.
عليرضا دبير با اشاره به اين که اين طرح بر اساس تکاليف برنامه ۵ ساله بر عهده شرکت برق گذاشته شده، يادآور شد: جمع آوري خطوط هواي فشار برق قوي براي سلامتي مردم ضروري است و ما بودجه دو هزار ميليارد ريالي را براي اجراي اين طرح ها به دولت و مجلس پيشنهاد مي دهيم.
در ادامه اين جلسه هاشمي مدير توزيع برق منطقه اي شهر تهران با اشاره به اينکه شرکت توزيع برق تهران بزرگ، بزرگترين شرکت در نوع خود در کشور و خاورميانه است، اظهار داشت: حجم تأسيسات اين شرکت تقريبا معادل يک سوم تأسيسات زميني کل کشور در تهران است.
وي تأکيد کرد: ۱۰ الي ۱۱ درصد پست هاي فوق توزيع در تهران است و مشترکين ما ۱۵ درصد مشترکين کشور هستند. پيک بار برق در تهران ۱۰ درصد کل کشور است به اين معني که اگر فقط پيک برق ۵۴ روز را در نظر بگيريم تنها براي چهار ساعت برق در روز در طول دو ماه به ۱۵۰۰ ميليارد تومان سرمايه گذاري نياز داريم.
هاشمي افزود: ما مي توانيم در پيک روز که ساعت ۱۱ الي ۳ عصر است از انرژي هاي خورشيدي استفاده کنيم و با طرح هايي که شوراي شهر براي مجوز ساختمان صادر مي کند، انرژي مجاني را توليد کنيم تا از پيک روز عبور کنيم.
وي همچنين توضيحاتي را درباره مشکلات شرکت برق در تهران ارائه داد و گفت:‌ ما براي هر انشعاب ۳۲ آمپري در تهران يک ميليون و ۶۰۰ هزار تومان پول مي گيريم و يک سوم آن را به برق منطقه اي مي دهيم و به طور متوسط ۳ ميليون و ۴۰۰ هزار تومان براي يک انشعاب بايد هزينه کنيم. بر همين اساس براي رعايت معماري شهري و حفط زيبايي شهر بايد شبکه هاي سيمي و پايه هاي سيماني را به شبکه هاي زيرزميني منتقل کنيم.
هاشمي با اشاره به فرسودگي شبکه هاي بازار که چهره شهر تهران را زشت کرده خاطر نشان کرد: مبلغ ۴۳۳ ميليارد تومان براي نوسازي اين شبکه نياز داريم که ۳۷۰ ميليارد تومان براي شبکه ها و ۵۰ ميليارد تومان براي نصب سلول هاي خورشديدي و ۹۳ ميليارد تومان کاهش تلفات است.
وي همچنين توضيحاتي را در خصوص ضرورت الزام نصب سلول هاي خورشيدي براي ساختمان هاي دولتي و مجتمع ها و برج ها در هنگام صدور پروانه ارائه کرد و گفت:‌ ضروري است براي آغاز فرايند فروش انشعاب برق همزمان با صدور پروانه ساختماني قوانيني تصويب شود. همچنين شهرداري تهران مي تواند از فضاهاي در اختيار خود براي نصب سلول هاي خورشيدي به اين شرکت کمک کند تا امکان استفاده از انرژي هاي نو در تهران افزايش يابد.
هاشمي در پايان احداث روشنايي معابر همزمان با ساخت اتوبان هاي جديد؛ پرداخت هزينه جت فن هاي تونل هاي شهري؛ پرداخت هزينه جا به جايي تأسيسات برق هنگام تعريض معابر؛ توسعه و احداث نيروگاه هاي توليد برق از پسماندهاي شهري با سرمايه گذاري شهرداري و جانمايي تأسيسات برق در طرح هاي شهري را ضروري دانست.
حکيمي پور از هيأت رئيسه شورا خواست آيين نامه را رعايت کنند. وي گفت: اين دو فوريت امروز جمع شده در حالي که از قبل در دستور کار جلسه قرار گرفته است.
سالاري نيز به عنوان مخالف دو فوريت اين طرح گفت:‌ ضمن تشکر از مهندس هاشمي که در حوزه برق خدمات ارزشمندي را در استان هاي مختلف ارائه داده اند؛ به جا بود که مهندس هاشمي اين گزارش را مبسوط تر ارائه مي کردند و ما نيز در راستاي مديديت يکپارچه شهري بايد از اين پيشنهادات استقبال کنيم.
رئيس کميسيون شهرسازي و معماري ادامه داد: اين جدول مسيرهايي را پيشنهاد داده که بايد ميزان مزاحمت اين مسيرها از نظر سيما و منظر شهري و يا مزاحمت براي ساختمان ها در کميسيون معماري بررسي شود. از اين رو از شوراي شهر مي خواهم براي بررسي اين مسيرها حداقل يک هفته زمان بدهيد.
مهندس چمران، رئيس شورا، نيز در پاسخ به سالاري اظهار داشت:‌ اين مسيرها در برنامه ۵ ساله ديده شده و از برنامه استخراج شده، بنابراين نيازي به بررسي نيست.
پس از تصويب دو فوريت اين طرح احمد دنيامالي عنوان کرد: انتظار ما و کميسيون عمران اين است که به انرژي هاي نو توجه بيشتري شود. اين موضوع که منطقه پنج را در سامانه انرژي خوردشيدي آورده ايد کار خوبي است، اما؛ مي توانيم از سامانه انرژي زمين گرمايي و انرژي باد؛ خصوصا در منطقه ۲۲ که باد بسيار خوبي دارد حداقل براي پايلوت استفاده کنيد.
اقبال شاکري نيز تذکر داد: موضوع جمع آوري خطوط هوايي با کانال تأسيسات مشترک شهري همپوشاني دارد و بايد اين دو موضوع يکپارچه ديده شوند.
دوستي نيز بيان داشت: کمک شهرداري و شورا مسبوق به سابقه است. در جلسه اي که با آقاي دبير و دوستان در اداره برق داشتيم تصميم گرفتيم اين کار انجام شود، بنابراين در جواب آقاي حکيمي پور بايد بگويم اين کار امروز و ديروز نيست.
وي تأکيد کرد: ما تابستان سختي داشتيم و شرکت هاي آب و برق تهران زحمت زيادي کشديدند ما رسما بايد از اين دو نهاد تشکر کنيم. همه نيروهاي اين دو نهاد زحمت کشيدند و مردم هم از اين دو نهاد راضي هستند.
چمران نيز با تأييد سخنان دوستي اظهار داشت:‌ ما بايد از مردم هم صميمانه تشکر کنيم. اگر اعضا هم موافق هستند اين تشکر به صورت کتبي انجام شود.
حقاني به عنوان مخالف اين طرح گفت: دولت پول قانوني توسعه مترو را به ما پرداخت نمي کند ما چطوري مي توانيم دولت را راضي کنيم بودجه بيشتري به اين شرکت ها بدهد؟
وي اضافه کرد:‌ ما بايد ببينيم شهرداري چه کاري مي تواند براي موضوع مديريت واحد شهري انجام دهد. ما هر روز تلفن مي زنيم تا اجازه حفاري بگيريم. اين شرکت ها از شهرداري طلب هايي دارند و اجازه جفاري نمي دهند.
چمران نيز در پاسخ به حقاني گفت: بر اساس تجربه سال هاي گذشته امسال هم اين پيشنهادات را ارائه مي کنيم. در گذشته ما توانستيم بودجه فاضلاب را در يک سال از ۸۰۰ ميليون تومان تا ۵۰ ميليارد تومان افزايش دهيم و اين تجربه موفقيت آميز بوده است.
سرخو با اشاره به اينکه اين متن بودجه اي است و درباره برق لازم است اصلاحات قانوني داشته باشيم، گفت: در موضوع انرژي هاي نو اگر مي خواهيم رايج شود لازم است ساز و کار قانوني براي استفاده از باتري هاي خورشديدي داشته باشيم تا مازاد آن را به شبکه بدهند و زماني که برق کم دارند آن را از شبکه بگيرند.
دبير نيز در پاسخ به سرخو و دنيامالي پيشنهاد کرد از کلمه انرژي هاي نو در متن پيشنهاد استفاده شود.
معصومه آباد نيز تذکراتي را در خصوص رويکرد سلامت و محيط زيستي اين طرح ارائه کرد و از رياست شورا سؤال کرد:‌ با توجه به ارزش افزوده اي که زمين هاي آزاد شده خواهد داشت و با توجه به آسيب هاي اجتماعي که ساکنين منطقه حکيميه دارند آيا لازم نيست در اين متن درباره موضوعات سلامت و پيوست هاي اجتماعي هم مطالبي را ذکر کني
در پايان اين پيشنهاد به تصويب رسيد و عليرضا دبير طرح دو فوريتي دوم مبني بر پيشنهاد به دولت و مجلس براي تأمين اعتبار مورد نياز شرکت فاضلاب در سال ۹۴ را قرائت کرد و گفت: با توجه به شرايط کم آبي که در سال هاي گذشته داشتيم ضروري است به اين شرکت کمک هايي براي حل بحران کم آبي انجام شود.
رئيس کميسيون برنامه و بودجه با اشاره به کمک هايي که در تبصره بودجه به اين شرکت انجام شده، بيان داشت: بعضي از پروژه هايي که دوستان براي سال ۹۴ ديده اند در برنامه هاي دولت ديده نشده است. اين پروژه ها در برانمه ۵ ساله دوم شهرداري نيز مورد تأکيد قرار دارند و ما بايد بودجه لازم براي اجراي آن را به دولت و مجلس پيشنهاد دهيم.
سالاري در ادامه اين بحث با اشاره به تذکر آيين نامه اي حکيمي پور گفت: شأن شورا بايد رعايت شود. در اينکه اين موضوع اولويت مردم تهران است شکي نيست. اما اينکه در دستور جلسه گذاشته مي شود، ولي؛ امضا در صحن گرفته مي شود خوب نيست. ما نمي توانيم يک هفته وقت بگذاريم و اين طرح را بخوانيم؟ اگر اشکالي داشت نمايندگان مجلس نمي گويند ۳۱ عضو شورا چرا اين اشکال را نديده اند؟
دوستي در پاسخ به سالاري گفت: دولت در حال تنظيم لايجه بودجه است و ما اگر دير کنيم فرصت را از دست داده ايم. ما يک پيشنهاد مي دهيم و دغدغه شهر تهران را به دولت و مجلس اعلام مي کنيم. نمايندگان مجلس به خصوص نمايندگان تهران و خود دولت در تهران زندگي مي کنند و هزينه زندگي در شهر تهران را به ما نمي دهند؛ حالا ما طرحي را پيشنهاد مي دهيم که آنها به فکر آب و برق تهران باشند.
در ادامه پس از توضيح چمران مبني بر اينکه دو فوريت را مي توان در همان جلسه مطرح و رأي گيري کرد؛ اين طرح دو فوريتي نيز به تصويب رسيد.
در ادامه پرورش رييس شرکت آبفاي تهران توضيحاتي را در خصوص مشکلات مالي اين شرکت در صحن علني شورا ارائه کرد و گفت:‌ بر اساس برنامه ۵ ساله ما بايد ۱۲ هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان هزينه کنيم تا به اهداف تعيين شده برسيم. بر اين اساس در سال ۹۴ پيش بيني ۲۵۰۰ ميليارد را داشتيم که هزار ميليارد آن در بخش آب و هزار و پانصد ميليارد در بخش فاضلاب هزينه مي شود.
وي اضافه کرد:‌ در بخش فاضلاب منابع جديدي مثل تبصره سه ايجاد شده و پيش بيني مي شود در سال آينده ۸۰۰ ميليارد از فروش انشعاب و تبصره ها تأمين شود. با احتساب همه منابع دريافتي ما در بخش آب؛‌براي سال آينده حدود ۸۰۰ ميليارد در بخش آب و ۳۵۰ ميليارد در بخش فاضلاب کسري بودجه داريم.
پرورش با اظهار اميدواري براي پوشش اعتبارات لازم توسط دولت از اعضاي شورا خواست در جلسه اي جداگانه مشکلات پروژه هايي که براي آب رساني به شهر تهران اهمين زيادي دارند بررسي شود.
وي در پايان تأکيد کرد: در حوزه آب و برق اگر مشکلي پيش بيايد اگر ده هزار ميليارد تومان هم پول بدهيد ديگر قابل استفاده نيست؛ چراکه ما بايد زيرسازي شبکه ها را در طول زمان انجام دهيم.
پرورش درباره پروژه سد ماملو يادآور شد: در سال جاري از بعد از عيد پروژه تصفيه خانه ماملو را آغاز کرديم و تلاش کرديم اين خط را قبل از تابستان به بعثت متصل کنيم در نهايت در ۱۵ مهرماه اين کار را انجام داديم، اما؛ هنوز به طور رسمي افتتاح پروژه را اعلام نکرده ايم.
رئيس شرکت آبفاي تهران خاطر نشان کرد:‌ اين آب براي شهر تهران ماهيت کيفي دارد. همانطور که مي دانيد آب سدهاي مختلفي وارد تهران مي شود، اما؛ آب اين سد براي جنوب شهر تهران است و آبي است که کيفيت آب رساني جنوب تهران را افزايش مي دهد.
پرورش همچنين توضيحاتي را در خصوص کيفيت آب شهر تهران ارائه کرد و گفت:‌ وظيفه اعضاي شوراي شهر که توسط مردم انتخاب مي شوند اين است که بي دليل مردم را نگران نکنند. من از دوستاني که درباره آلودگي آب تهران اظهار نظر کرده اند درخواست کردم از آزمايشگاه ما بازديد کنند.
وي اضافه کرد:‌ طبق قانون سيستم آب تهران ۴۲ آزمايشگاه دارد و ما در ماه ۱۲۰۰ ميليارد تومان براي نظارت هزينه مي کنيم. ما روي مدل و کيفيت سيستم نظارت آب ادعا داريم و با بيش از ۵ ميليون مشترک کيفيت آب قابل قبولي را ارائه مي کنيم.
پرورش ادامه داد: دستگاه نظارتي ما وزارت بهداشت است و آقاي وزير هم کيفيت آب تهران را تأييد کرده اند. من رسما اعلام مي کنم آب تهران هيچ مشکل کيفي ندارد و از اعضاي شورا درخواست مي کنم کارگروهي را ايجاد کنند تا کل فعاليت آب رساني تهران را بررسي کنند و اطلاعات صحيح در اختيار مردم قرار دهند.
عليرضا دبير، رئيس کميسيون برنامه و بودجه شورا، نيز با اشاره به کمبود ۸۴۳ ميليارد توماني اين شرکت در حوزه آب؛ اسامي طرح هايي که در سال آينده توسط اين شرکت در حوزه آب اجرا مي شود را قرائت کرد و گفت:‌ از آنجايي که بودجه شرکت آبفا در وزارت نيرو بسته شده و در اختيار دولت قرار گرفته است ما اميدواريم که با گارگروه هاي يک سال گذشته در مجلس ايجاد شده اين بودجه در بودجه دولت گنجانده شود
انصاري در دفاع از اين طرح گفت:‌ با توجه به اينکه بودجه در دولت بسته مي شود و دولت محدوديت هاي درامدي دارد و تمام نياز دستگاه هاي اجرايي را نمي تواند تأمين کند من از همکارانم در شورا استدعا دارم با توجه به مشکلات جدي آب و فاضلاب از ارتباطات خودشان در مجلس و دولت استفاده کنند تا سهم بيشتري به تهران داده شود.
اين عضو کميسيون برنامه و بودجه همچنين بر ضرورت استفاده از منابع خارجي براي اجراي طرح هاي اين دو شرکت تأکيد کرد و گفت: الان شرايط خوبي به وجود آمده و من از دولت مي خواهم سهم فاينانس بخش آب و برق را بيشتر کنند و در حوزه برق فضاي لازم براي مشارکت بخش خصوصي براي ايجاد نيروگاه هاي انرژي هاي نو را ايجاد کنند.
دنيامالي نيز در ادامه با اشاره به اينکه در حال حاضر کمتر از ۲۵ درصد مردم تهران به شبکه فاضلاب دسترسي دارند گفت: از ۹ هزار کيلومتري که در برنامه ديده شده ۵ هزاز و ۳۰۰کيلومتر اجرا شده و انشعاب شبکه فاضلاب به درب خانه ها رسيده است، اما؛ تنها ۴۰ درصد آن به شبکه متصل شده است.
رئيس کميسيون عمران با اشاره به اينکه هر چقدر اين زمان طولاني تر شود آلودگي سفره هاي زيرزميني بيشتر مي شود؛ کفت:‌ در برنامه ششم قرار اين بود که در انتهاي اين برنامه شبکه فاضلاب تهران به اتمام برسد پيش بيني آقايان براي ۸۰۰ کيليومتر عمليات سالانه است، اما؛ الان دوستان ۵۲۷ کيلومتر در سال را پيش بيني کرده اند. شايد با توجه به منابع اين پيش بيني را دارند، اما؛ اگر با سالي ۵۰۰ کيلومتر جلو برويم در طي ده سال هم شبکه کامل نمي شود.
وي بزرگترين مشکل شهر تهران را تصفيه فاضلاب دانست و گفت: ما يک ميليارد و ۷۰ ميليون متر مکعب در سال آب در شهر تهران استفاده مي کنيم علاوه بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ ميليون متر مکعب نزولات آسماني و آب شدن برف ها بايد در حوزه پسماند برنامه اي براي برگرداندن فاضلاب به چرخه آب مصرفي داشته باشيم.
دنيامالي پديده فرونشست زمين را خطري جدي براي شهر تهران دانست و گفت: ما با پديده فرونشست در تهران مواجه شديم بعضي جاها ۱۲ سانت و بعضي جاها ۳۶ سانت فرونشست داريم. مردم بايد بدانند هر چقدر از آب سفره هاي زيرزميني برداشت کنيم مشکلات بيشتري براي شهر تهران ايجاد خواهد شد.
وي از مدير عامل شرکت آبفا سؤال کرد: آيا شما براي تأمين آب از حوزه شيرين سازي آب درياي خزر برنامه اي داريد؟
چمران نيز در ادامه گفت: ما مشکلات زيادي در حوزه آب داريم، اما؛ الان نمي خواهيم درباره اين مشکلات صحبت کنيم. الان بايد اين بودجه را تصويب کنيم و حتما در جلسه اي ديگر در خدمات دوستان خواهيم بود و اين مباحث را دنبال خواهيم کرد. البته اين بحث هاي تخصصي بيشتر بايد در کميسيون ها مطرح و نتيجه آن در صحن ارائه شود.
حکيمي پور مجددا تذکر آيين نامه اي داد و گفت:‌ طبق آيين نامه بايد تبصره به تبصره رأي گيري شود. من تذکر مي دهم اداره شورا سليقه اي نيست. شما قبلا هم تبصره ها را يکجا رأي گيري کرده ايد. لطفا اين اشتباه را تکرار نکنيد.
در پايان اين طرح نيز با اکثريت آرا به تصويب رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن