تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821001336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یونان در اعتراض به آمریکا در اجلاس ناتو شرکت نکرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یونان در اعتراض به آمریکا در اجلاس ناتو شرکت نکرد آتن - ایرنا - «اونگلوس ونیزلوس» وزیر امورخارجه یونان به آمریکا به خاطر استفاده نام مقدونیه در اجلاس ناتو، اعتراض و در این اجلاس شرکت نکرد.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ازآتن، و به نقل از سامانه خبری وزارت خارجه یونان، "اونگلوس ونیزلوس" وزیر امورخارجه و معاون نخست وزیر یونان که برای شرکت در اجلاس وزیران خارجه کشورهای شرکت کننده در اجلاس بررسی و نحوه مقابله با داعش به بروکسل سفر کرده بود، بعد از اعلام نام کشورهای شرکت کننده در این اجلاس، به نشانه اعتراض به استفاده از نام مقدونیه،از شرکت در این اجلاس خودداری کرد.
یونان معتقد است که هنوز مساله و اختلافات آتن و اسکوپیا برای تعیین نام کشور مقدونیه سابق حل نشده و بنابراین بایستی در اجلاس ناتو، از کلمه " مقدونیه یوگسلاوی سابق" یا ( FYROM) در اجلاس بین المللی و اجلاس ناتو استفاده گردد.
وزارت امور خارجه یونان در این باره اعلام کرد: نام این کشور در حال حاضر بر اساس تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) مقدونیه یوگسلاوی سابق می باشد ، بنابراین در اعلام نام این کشور در این اجلاس، آمریکا و ناتو دچار اشتباه شده و یونان به این اشتباه بشدت معترض است.
آتن و اسکوپیا برسر نام کشور مقدونیه اختلاف نظر دارند و یونان با استفاده کلمه مقدونیه توسط اسکوپیا دارای اختلافاتی جدی است.
وزیر امورخارجه و معاون نخست وزیر یونان در این باره، یادداشت اعتراض آمیز کتبی را به " جان کری" وزیر امورخارجه آمریکا ارسال کرده است.
اجلاس کشورهای شرکت کننده در ائتلاف بر علیه داعش به رهبری آمریکا از روز گذشته در مقر ناتو دربروکسل آغاز شده است.
اروپام**462**1566


13/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن