تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798431012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش برای تنظیم لایحه مجازات اسیدپاشی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تلاش برای تنظیم لایحه مجازات اسیدپاشی
کد خبر: ۴۵۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶ - 03 December 2014


وزیر دادگستری با اشاره به وجود قوانین و دستگاه‌های موازی یا متضاد در مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: در حال حاضر نه نیازمند قانون جدیدی هستیم و نه نیاز به دستگاه جدیدی داریم؛ حتی خواستار عدم تصویب ایجاد سازمان مبارزه با فساد از سوی مجلس بودیم.

به گزارش خانه ملت، حجت‌الاسلام پورمحمدی امروز (چهارشنبه 12 آذر) در حاشیه نشست خبری تشریح همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد که با حضور روسای قوا در سالن اجلاس برگزار شد بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و نظارتی در موضوع مبارزه با فساد اقتصادی و اداری تاکید کرد و گفت: علاوه بر موضوعات فرهنگی متأسفانه در هر نظامی یک عده هنجارشکن وجود دارند که سسیستم‌های حرفه‌ای مبارزه با فساد وظیفه برخورد با این هنجارشکنان را برعهده می‌گیرند ولی متأسفانه سیستم‌های نظارتی امروز کشورمان درگیر پیگیری فسادهای خرد در کشور شده و این موضوع به دلیل وجود تخلف و فساد گسترده در کشور است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه خوشبختانه امروز سطح همکاری بین قوا در بالاترین حد خود قرار دارد و تمام دستگاه‌ها در جلسات ستاد مبارزه با فساد اداری حضور جدی و با انگیزه‌ای دارد، افزود: از این رو همکاری دولت با قوه قضاییه در پرونده‌هایی همچون بابک زنجانی و برگزاری جلسات منظم ستاد نشان از سطح همکاری بسیار خوب قوا در موضوع مبارزه با فساد است.

وی با اشاره به افزایش زمین‌خواری در منطقه شمال کشور، گفت: متأسفانه یکی از مباحث موجود در زمین‌خواری تغییر کاربری است که در استان‌های خوش آب و هوا بیش از دیگر نقاط کشور رواج دارد. همچنین برخی از مراکز نظامی که ده‌ها سال تأسیسات خود را در مناطقی احداث کرده بودند امروز ادعاهای عجیبی را در تملک این زمین‌ها مطرح می‌کنند، علاوه بر این مشاهده می‌شود که برخی دلال‌ها در حاشیه پروژه های ملی با جمع آوری اسناد جعلی و استشهادات جعلی محلی، مدعی تملک زمین‌های حاشیه این پروژه‌ها می‌شوند و متأسفانه توانسته‌اند مبالغ عظیمی را نیز در دادگاه‌ها به نفع خود به اثبات رسانند.

وزیر دادگستری گفت: البته با درخواستی که انجام شده و موافقت رئیس قوه قضاییه در مقطعی بیش از دو هزار پرونده سندسازی و جعل، مشمول ماده 18 شد و در حال حاضر نیز دولت به طور جدی جنگل‌ها، مراتع، منابع آبی، زمین‌ها، باغات و کشتزارها را تحت کنترل خود دارد.

وی با اشاره به وجود قوانین و دستگاه‌های موازی یا متضاد با یکدیگر در مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: در حال حاضر نه نیازمند قانون جدیدی هستیم و نه نیاز به دستگاه جدیدی؛ حتی از مجلس نیز خواستار عدم تصویب ایجاد سازمان مبارزه با فساد نیز بودیم.

پور محمدی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از آسیب‌های مبارزه با فساد، دستگاه‌های متعدد و موازی، ابهام قوانین و قوانین متعدد و گاها متضاد در کشور است، لذا مبارزه با فساد نیازمند عزم جدی است.

وی در ادامه با اشاره به حادثه اسید پاشی و در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان اسیدپاشی را  در حکم محاربه و فساد فی‌الارض دانست یا نه؟ گفت: این موضوع ابهام قانونی دارد و در وزارت دادگستری پیشنهادی برای شفاف و مشخص شدن جرم اسید پاشی تهیه کرده‌ایمٰ.

پورمحمدی با بیان اینکه این طرح را همراه ماده واحده‌ای برای نظر خواهی به رئیس قوه قضاییه داده‌ایم وهمزمان با طرح در دولت تلاش می کنیم به نظر مشترکی رسیده و پس از تبدیل به لایحه، تقدیم مجلس شود؛ افزود: ماده واحده قانون مجازات اسلامی جوابگوی این موضوع نیست و می‌خواهیم با شفاف شدن این موضوع از تفسیرهای مختلف پرهیز شودٰ البته قوانین فعلی را داریم که بر اساس آن اگر اسیدپاشی موجب ترس عمومی شود مشمول فساد فی‌الارض خواهد شدٰ البته در همه موارد اسیدپاشی موجب ترس عمومی نمی‌شود مانند موردی که اخیرا به خاطر انتقام شخصی اتفاق افتاده است.

وزیر دادگستری با اشاره به برنامه دولت در خصوص موضوع حصر، گفت: جایگاه تصمیم گیری برای این موضوع خارج از دولت جایگاه است و دولت تصمیم دارد بر حوزه خود تمرکز کند.

وزیر دادگستری با اشاره به برنامه اراضی سرخه، توضیح داد: کارها انجام و تصمیم‌‌ هایی هم گرفته شده وزارت مسکن و شهرسازی پیگیر این موضوع است و بهتر است در این زمینه از وی سوال شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن