تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803247508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ترکیه: برای توسعه همه جانبه روابط تهران - آنکارا تلاش می کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سفیر ترکیه: برای توسعه همه جانبه روابط تهران - آنکارا تلاش می کنیم تهران-ایرنا- "حاکان تکین" سفیر ترکیه در ایران امروز (چهارشنبه) در حاشیه دهمین نشست وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: برای توسعه روابط تهران - آنکارا در همه زمینه های ممکن به شدت تلاش می کنیم.


"حاکان تکین"، که از شش هفته قبل ماموریت خود را به عنوان سفیر جدید ترکیه در به گفته خود "شهر بزرگ و زیبای تهران" آغاز کرده است، در مورد برنامه هایش برای تقویت روابط تهران- آنکارا به خبرنگار ایرنا گفت: ترکیه و ایران روابط قوی و ریشه ای دارند، در همه زمینه ها از جمله تجارت، اقتصاد، آموزش و فرهنگ روابط ریشه ای و مستحکم بوده است. وظیفه من به عنوان سفیر در ایران این است که همه تلاشم را برای ارتقای روابط در همه زمینه های ممکن به کار بندم.
وی ادامه داد: متاسفانه روابط در دو سال گذشته کمی تیره شده است؛ اما مطمئن هستیم این وضع موقت است و همانطور که روسای جمهوری دو کشور سقف رسیدن به تبادل تجاری 30 میلیارد دلار را برای سال 2015 تعیین کرده اند، امیدوارم به این هدف برسیم حتی اگر تا سال 2015 این هدف محقق نشود کمی بعد از آن باید به این رقم برسیم و این به نفع هر دو کشور است که روابط فعال تری داشته باشند.
سفیر ترکیه در تهران و رییس هیات این کشور حاضر در نشست در مورد تاثیر اجلاس در نزدیکی کشورهای اسلامی نیز گفت: این نشست بسیار مهمی است، اول از این جهت که رسانه ها نقش مهمی در دنیای امروز دارند و نقش آنها هر روز بیشتر می شود.
حاکان تکین یادآور شد: با توسعه دامنه فعالیت رسانه ها به دلیل ظهور رسانه های اجتماعی هر روزه نقش رسانه ها حتی از قبل هم مهم تر خواهد شد. اما موضوع این است که باید به شیوه کارآمدی از رسانه استفاده کنیم زیرا متاسفانه اخیرا شاهد استفاده از رسانه ها به ویژه رسانه های اجتماعی توسط گروه های خشن و افراطی بوده ایم که هم با استفاده از این رسانه ها نیروهای جدید را جذب می کنند و هم می خواهند در میان جوامع هدف خود ترس و ارعاب پدید آورند.
تکین افزود: ما باید با همکاری یکدیگر مانع از این نوع استفاده شویم. این نشست هم از جهت مقابله با افراط گرایی و هم از بابت حفظ چهره واقعی اسلام مهم است زیرا آنها با این اقدامات خود چهره واقعی اسلام را مخدوش می کنند.
سفیر آنکارا در تهران ادامه داد: متاسفانه گروه های مشخصی در سراسر جهان وجود دارند که از تمام فرصت ها برای بدنام کردن اسلام استفاده می کنند. این گروه ها افراط گرایان را نماینده اسلام معرفی می کنند و می خواهند بگویند اسلام دین افراط گرایی است که یقینا این درست نیست.
وی گفت: اسلام دین صلح است و این نشست باید همه تلاش خود را برای شکست این گروه ها انجام دهد. ما به عنوان کشورهای اسلامی با تمام ظرفیت های ملی و نشست های چندجانبه خود باید همه تلاش مان را به کار بگیریم تا آنها را شکست دهیم.
حاکان تکین در مورد بزرگ ترین مشکلات جامعه اسلامی یادآور شد: مهم ترین مشکل اسلام این است که اکنون از گروه های بی نام و نشان به عنوان دین خشونت معرفی شده است اما افرادی که این اقدامات شیطانی را مرتکب می شوند نماینده اسلام و مسلمانان نیستند و تنها اقلیتی جزئی در کل جهان هستند اما متاسفانه صدای خود را به جهان می رسانند. صداهای میانه رو و معتدل در جهان اسلام باید بیشتر و قوی تر شنیده شوند.
تاکنون 9 اجلاس وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی برگزار شده است. از اجلاس نخست که در سال 67 در شهر جده عربستان سعودی برگزار شد جهان اسلام شاهد تحولات بسیاری بوده است. در آخرین اجلاس وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی که در لیبرویل - جمهوری گابن برگزار شد تحولات رسانه ای و اطلاع رسانی کشورهای عضو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اجلاس تهران فرصتی برای بررسی ضرورت های اطلاع رسانی توسعه صلح پایدار در منطقه است. ظهور داعش و گروه های مشابه در منطقه می تواند نتیجه خلاء اطلاع رسانی درست و بموقع در این زمینه باشد از این رو کشورهای اسلامی برای رفع این دغدغه باید نسبت به تدوین نقشه جامع اطلاع رسانی منطقه ای همت گمارند.
دهمین اجلاس وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی دهم تا سیزدهم آذرماه جاری در هتل آزادی تهران برگزار می شود. نشست وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی امروز (چهارشنبه/12 آذر) در تهران آغاز به کار کرد، نشست کارشناسان ارشد نیز 10 و 11 آذر(اول و دوم دسامبر) برگزار شد.
9157** 1337


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن