تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819040717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک: موانع فرهنگی بیش از فیزیکی معلولان را می آزارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به مناسبت روزجهانی معلولان ، نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک: موانع فرهنگی بیش از فیزیکی معلولان را می آزارد تهران – ایرنا – نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک ایران گفت که نگاه جامعه نسبت به معلولان باید تغییر کند زیرا موانع فرهنگی یا به عبارتی فقر فرهنگی بیش از موانع و مشکلات فیزیکی معلولان را می آزارد.


فاطمه رخشانی روز چهارشنبه به مناسبت فرارسیدن روزجهانی معلولان به خبرنگار ایرنا یادآور شد که وجود موانع فرهنگی مسئله جدیدی برای معلولان نیست که آن را به تازگی طرح کنیم بلکه مدت هاست در این زمینه سخن گفته می شود و واقعا تحمل این نگاه جامعه برای معلولان سخت است.
وی خاطرنشان کرد : معماری و شهرسازی ایران برای تردد معلولان مناسب نیست و در حقیقت باید بگوییم تحمل موانع فیزیکی به مراتب ساده تر از تحمل موانع فرهنگی و دیدگاه غلط جامعه است.
وی ادامه داد: دوسال قبل در آستانه شروع بازیهای المپیک 2012 لندن تمامی رسانه ها به ویژه صدا و سیما به عنوان رسانه ملی حتی دکوری خاص برای برنامه المپیک در نظر گرفتند تا این رقابت ها به شکلی بسیار قوی پوشش داده شود. اما در مورد بازی های پارالمپیک چنین اتفاقی نیفتاد .
وی افزود : این در حالی است که تمامی رسانه ها با تاکید بیشتر صدا و سیما می توانستند در همان فضای ایجاد شده برای المپیک ، رقابت های پارالمپیک را پوشش دهند اما این اتفاق در کمال نا باوری رخ نداد حال آن که تعداد مدال های معلولان در حد قابل توجهی بیش از مدال های ورزشکاران المپیکی بود.
رخشانی خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کنیم که برخی از رسانه ها نیز تصویری که از معلولان نشان می دهند تصویری خوب از توانمندیهای آنان است.
نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک ایران گفت: وضعیت ورزش معلولان در ایران خیلی خوب است به ویژه آنها در سالهای اخیر عملکرد بسیار موفقی داشته است به گونه ای که فیلیپ کرون رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در دومین دوره بازیهای پاراآسیایی در جمع مسئولان پارالمپیک کشورهای آسیایی ضمن قدردانی از تلاش های ایران در توسعه ورزش معلولان ، از مسئولان پارالمپیک ایران خواست تا تجربیات خود را در اختیار سایر کشورهای آسیا قرار دهد.
رخشانی ادامه داد: کمیته ملی پارالمپیک ایران عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته است ظرفیت های معلولان را در زمینه ورزش نشان دهد و درحقیقت بستری مناسب برای ظهور این توانایی ها فراهم کرده است.
به گفته وی ، عملکرد اخیر کاروان ورزشی پاراآسیایی ایران در دومین دوره بازیهای پاراآسیایی اینچئون در مقایسه با کاروان ورزشی آسیایی ایران در هفدهمین دوره این بازیها به خوبی گویای این واقعیت است.
رخشانی گفت : سازمان بهزیستی در حالی که نیازهای معلولان کشور را نشان می دهد باید به شکل قوی تر توانمندیهای این قشر از جامعه را نشان دهد و این باور را ایجاد کند که همه معلولان توانایی هایی دارند.
به گفته وی اگر به توانمندیهای معلولان توجه و زمینه برای بروز این توانایی های فراهم شود ، قطعا با اتکا به این توانمندیها معلولان به استقلال نسبی لازم دست می یابند و توانایی این را دارند که کشور را در مسیر توسعه یاری دهند و در میادین مختلف از جمله ورزش افتخار آفرینی کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: وقتی به عنوان معاون بهداشت وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی به بسیاری از کشورها سفر می کردم ، بارها این را از مسئولان بلند پایه کشورها شنیدم که چرا فضای فرهنگی ایران توسعه یافته است که یک زن معلول به عنوان معاونت بهداشتی یک وزارتخانه مهم و حساس ایفای نقش می کند.
12 آذر ماه یا سوم دسامبر از سال ۱۹۹۲ توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد روزجهانی معلولان نامگذاری شد و هدف از تعیین این روز ارتقای رشد اذهان عمومی درمورد مسایل مربوط به معلولیت های مختلف و افزایش آگاهی هایی در مورد افراد معلول در تمامی زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده است.
ورزشی (4)**1828**1581


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن