تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820359334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغذيه مناسب در کاهش بيماري گرينينگ نقش مهمي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آذر ۱۳۹۳ (۲۰:۴۲ب.ظ)
تغذيه مناسب در کاهش بيماري گرينينگ نقش مهمي دارد عضو هيئت علمي موسسه تحقيقات گياه پزشکي کشور گفت: تغذيه مناسب در در کاهش بيماري گرينينگ نقش بسيار مهمي دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر علي علي زاده علي آبادي در بازديد از باغات مرکبات جنوب کرمان افزود: بيماري گرينينگ از سال 88 گزارش شده و 13 پروژه تحقيقاتي در قالب يک طرح جامع تا کنون انجام شده است.
وي تصريح کرد: در طول سه سال گذشته پراکندگي اين بيماري در سطح باغات جنوب کشور مشخص شده و هم اکنون در جنوب سيستان و بلوچستان به صورت تک درختان آلوده وجود دارد و در جنوب کرمان حدود 2 سال قبل در منطقه تنگه موردان مشاهده شده است.
علي زاده علي آبادي اظهار داشت: در جنوب کرمان نمونه هاي مشکوک وجود دارد اما هنوز نتوانستيم بيماري را اثبات کنيم و درحال حاضرعلائم اين بيماري ديده شده است.
وي با بيان اينکه اين بيماري دردوساري و نراب بيشتر گسترش دارد عنوان کرد:نمونه هايي دراين مناطق جمع آوري شده وجواب آزمايشگاهي اين نمونه ها بزودي بطور قطعي اعلام مي شود.
مجري طرح ملي گرينينگ خاطرنشان کرد: ناقل اين بيماري که پسيل آسيايي مرکبات است درجنوب کرمان مي باشد و احتمال اين آفت در مناطقي که هنوز گسترش پيدا نکرده وجود دارد.
وي يکي از اقدامات پيشگيرانه مبارزه جدي با ناقل اين بيماري دانست و گفت: از آنجايي که ناقل اين بيماري ميزبان پسيل مرکبات ليمو ترش است به دليل جاروک در منطقه ازبين رفته و تراکم پسيل هم کاهش پيدا کرده گسترش اين بيماري با تراکم پايين در منطقه وجود دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن