تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804603524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ميثاق اصلاحات – اعتدال شكننده‌تر شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ميثاق اصلاحات – اعتدال شكننده‌تر شد
نویسنده : سعيد همتي 
 «تقابل تجديدنظرطلبان با روحاني وارد فاز علني شد» اين تيتر مطلب روز گذشته روزنامه جوان بود كه روزنامه آفتاب يزد با درج گزارشي درستي و صحت آن را تأييد كرد.
اين رسانه كه بايد آن را يكي از حلقه‌هاي زنجيره‌اي روزنامه‌هاي طيف دوم خرداد دانست به رغم آنكه طي ماه‌هاي گذشته تلاش داشته خود را يكي از حاميان سرسخت و متعصب دولت نشان دهد اما روز سه‌شنبه با اختصاص تيتر نخست خود به «روز تناقض» به گزارشي پيرامون اظهارات و مواضع دوگانه مسئولان دولتي در قبال مسائلي مانند افزايش قيمت نان و موضوع جوانان پرداخت.
در صفحه 5 اين روزنامه با روتيتر «اظهارات متناقض در مورد مسائل جوانان» تيتر جهت‌دار «وزارت جوانان منكر ازدواج سفيد شد!» برجسته شده كه در بخش‌هايي از آن به رويكرد دولتمردان در اين باب به شدت واكنش نشان داده: ... اما در حالي كه با شدت گرفتن اظهار نظرها و هشدارها درباره رواج ازدواج سفيد همه به نوعي منتظر اقدامات عملي، برنامه‌ريزي‌ها و تصميم‌گيري وزارت ورزش و جوانان به عنوان سازمان متولي امور جوانان درباره اين آسيب اجتماعي بودند به ناگاه معاون اين سازمان اظهار مي‌كند: معتقد هستم كه در جامعه ما اصلاً ازدواج سفيد وجود ندارد. اظهارنظري كه بي‌شك هدفي ندارد جز شانه خالي كردن از بار مسئوليت، موضوع زماني جالب‌تر مي‌شود كه محمود گلزاري رسانه‌ها را مقصر دامن زدن به اين مسئله معرفي مي‌كند...
اين روزنامه همچنين در صفحه 13 خود به گونه ديگري دولت روحاني را هدف تخريب قرار داده و صريح و بي‌پرده‌تر از گذشته به تقابل با اين دولت پرداخته است آن هم در شرايطي كه ديگر حلقه‌هاي اين زنجيره هر چند روز در ميان به تخطئه روحاني و همكارانش مي‌پردازند البته نه به اين شدت و تندي.
در صفحه 13 آفتاب يزد با درج گفت‌وگو و يادداشت‌هايي اين خروجي را تلاش مي‌كند به دست آورد كه دولت در مواجهه با مردم صادق نيست و به بسياري از شعارهاي خود پايبند نمانده و اين يعني سقوط دولت يازدهم در افكار عمومي؛ در بخشي از مطالب اين صفحه آمده است: ... به خود مي‌بالند دولت راستگويان تشكيل داده‌اند، اما نحوه گران كردن نان در تناقض با اين شعار است... گران كنيد اما توهين نكنيد... اين دولت با دولت قبل فرقي ندارد و درب بر همان پاشنه مي‌چرخد... .
اين ادبيات بي‌سابقه عليه روحاني و دولتش در حالي از سوي يكي از رسانه‌هاي طيف تجديدنظرطلب استفاده مي‌شود كه برخي از شخصيت‌هاي وابسته به اين جريان همچنان تأكيد دارند اختلافات ميان اصلاحات- اعتدال نبايد برجسته شود چراكه تجديدنظرطلبان براي موفقيت در انتخابات مجلس دهم و آوردگاه‌هاي انتخاباتي پيش رو نياز مبرم و فراواني به امكانات و تسهيلات دولتمردان دارد و از سوي ديگر ايجاد شكاف ميان هواخواهان ليبراليسم با دولت يعني شكست آنها و پيروزي جريان رقيب يعني اصولگرايان.
رهبران فكري اصلاحات در حالي تلاش مي‌كنند تقابل ميان خود و دولت را به سطح رسانه‌ها نكشانند كه اقداماتي شبيه آنچه روز گذشته آفتاب يزد انجام داد رشته‌هاي به هم بافته شده پدران معنوي اين جريان را پنبه مي‌كنند و تعامل شكننده اصلاحات- اعتدال را شكننده‌تر از ديروز و حدس‌هاي مبني بر «تقابل علني دوم خرداد با دولت» را به يقيني غير قابل انكار تبديل مي‌كند.
البته قبل از رويكرد تخريبي آفتاب يزد هم سايت عصر ايران به شكلي مشابه و با تيتر «افزايش 30 درصدي قيمت نان؛ اين بود شيب ملايم؟!» به تخريب اقدام دولت در اين باره پرداخته بود: قرار بود به جز بنزين كه حكايت خاص خود را دارد، افزايش قيمت‌ها با «شيب ملايم» صورت بگيرد. دولت توضيح دهد كه اگر افزايش 30 درصدي قيمت نان در يك شب، شيب آرام است، پس شيب تند چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟... مردم به رئيس‌جمهوري با ادبياتي جديد رأي ندادند كه همان روند استمرار يابد... . افزايش 30 درصدي در يك شب و آن هم در كالايي مانند نان، خلاف خواسته و انتظار مردم و خلاف تدبير و اميدي است كه مردم بدان رأي داده‌اند.
به هر حال شكاف بين جريان دوم خرداد و رئيس‌جمهور دولت تدبير و اميد در حال عميق‌تر شدن است به گونه‌اي كه با بررسي مواضع شخصيت‌هاي اثر‌گذار و خط مشي رسانه‌هاي اين جريان در طول يك سال گذشته مي‌توان گفت كه «‌شيب انتقادات تجديدنظرطلبان از روحاني شكل تندتري به خود گرفته» و پيش‌بيني مي‌شود در آستانه انتخابات دهم مجلس به اوج خود برسد. حتي به اين منتهي شود كه پدرخوانده‌هاي اين جريان در دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري دست از حمايت روحاني برداشته و به سمت نامزد اختصاصي بروند تا اهداف بالادستي خود را به شكلي بهتر پياده‌سازي كنند.
هر چند – همانطور كه اشاره شد - پدرخوانده‌هاي جريان دوم خرداد در كنار رسانه‌هاي پرشمارشان تلاش دارند تا اجازه ندهند شكاف اعتقادي- مبنايي آنها با دولت روحاني بيش از پيش رسانه‌اي شود- چراكه بازگشت رسمي آنها به قدرت بيش از هرچيزي با استمرار پيوند اصلاح‌طلبان با دولت روحاني امكانپذير است- اما با بازخواني برخي از مواضع چالش‌برانگيز هواخواهان ليبراليسم نسبت به دولت يازدهم و شخص روحاني مي‌توان چشم‌اندازي مناسب براي آينده روابط «تجديدنظرطلبان با دولت اعتدال» ترسيم كرد، به گونه‌اي كه بسياري از مجهولات عرصه سياسي در ماه‌هاي اخير پاسخ داده شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن