محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826457121
بنیاد ملی بازیهای رایانهای، هولوگرامهای حمایتی را جمعآوری میکند -
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای:
بنیاد ملی بازیهای رایانهای، هولوگرامهای حمایتی را جمعآوری میکند
شناسهٔ خبر: 2434148 سهشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
فرهنگ > صنایع فرهنگی
قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای از وجود 4 میلیون هولوگرام در دست ناشران خبر داد و افزود: یکی از وظایف بنیاد برای تطهیر بازار از بازیهای غیرمجاز، گردآوری هولوگرامهای حمایتی است. به گزارش خبرنگار مهر، دومین هماندیشی تولیدکنندگان بازی رایانهای عصر دیروز دهم آذر ماه در بنیاد ملی بازیهای رایانهای برگزار شد و بازیسازان به مشکلات خود اشاره کردند. یکی از مهمترین دغدغههای بازیسازان، مساله تبلیغات بود. آنها اشاره کردند که هزینه کافی برای تبلیغات کارهای خود را ندارند و بنیاد ملی بازیهای رایانهای با تعاملی که با سازمانهای مرتبط مانند وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما، شهرداریها و ... برگزار میکند، میتواند به تبلیغ و معرفی بازیهای رایانهای جدید بپردازد.ایجاد بسترهای مناسب برای بومی کردن بازیهای رایانهای و صنعتی شدن بازیسازی از دیگر مواردی بود که در دومین هماندیشی بازیسازان به آن اشاره شد. کاهش ممیزی فرهنگی از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانهای هم یکی دیگر از مواردی بود که مورد توجه عده کمی از حاضران در جلسه قرار گرفت.کپیرایت، گره ناگشودنی بازیسازهایکی دیگر از مشکلاتی که از سوی بازیسازان به آن اشاره شد، مساله کپیرایت بود. با توجه به اینکه ایران، قانون جهانی کپیرایت را نپذیرفته، بازیهای ایرانی به سرعت و به صورت غیرمجاز دانلود میشود. همچنین بازیهای خارجی با کیفیت خوب نیز دانلود شده و به قیمت بسیار ارزان در اختیار مخاطب قرار میگیرد و هیچ نظارتی بر فروش و ارائه بازیهای غیرمجاز وجود ندارد. از این رو بنیاد ملی بازیهای رایانهای میتواند بازار را کنترل کند و مشکل بازیسازان در زمینه کپیرایت را تا اندازهای کمرنگ کند.قیمت بازی خارجی با کیفیت با دیویدی خام برابر استورود بازیهای خارجی به بازار و قیمت ارزان آن، یکی دیگر از مشکلاتی بود که بازیسازها به آن توجه کردند. وقتی بازی خارجی با کیفیت بالا و به قیمت 600 تومان در اختیار ناشر قرار میگیرد و ناشر آن را به قیمت 2000 تومان به مخاطب خود میدهد، بازیسازهای داخلی چگونه میتوانند به فروش کارهای خود امیدوار باشند؟ 600 تومان قیمت دی وی دی خام است. بنابراین بنیاد ملی بازیهای رایانهای باید ترتیبی را در نظر بگیرد که قیمت بازیهای خارجی به قیمت واقعی نزدیک شود. برای مثال امروز فیلمهای سینمایی به قیمت 3000 تومان در سوپرمارکتها ارائه میشود و مردم برای خرید این فیلمها، هزینه میکنند. اما هنوز یک راهکار جدی برای ارائه بازیهای ایرانی در نظر گرفته نشده است.بازی سازی شغل بهشمار نمیآید و بازیساز بیمه نداردبیمه یکی دیگر از مشکلات بازیسازها بود. بازیسازها از بنیاد ملی بازیهای رایانهای خواستند تا ترتیبی برای بیمه آنها در نظر گرفته شود آن هم در شرایطی که نه وزارت کار و نه فرهنگ و ارشاد، بازیسازی را شغل به حساب نمیآورند. مشکلات موجود در سیستم پخش بازیها نیز یکی دیگر از مواردی بود که به آن اشاره شد. چون راهکاری برای پخش و ارائه بازیهایی که تولید میشود، وجود ندارد.اختصاص بودجهای مستقل به صنعت بازییکی دیگر از مواردی که به آن پرداخته شد، اختصاص بودجهای مستقل به بازیهای رایانهای از سرفصل بودجه فرهنگی کل کشور بود. پیشنهاد برخی از بازی سازان اختصاص بخشی از این مبلغ به تولید بازیهای رایانهای بود که به نظر میرسد لازمه این کار در نظر گرفتن صندوقی به نام صندوق حمایت از تولیدکنندگان بازیهای رایانهای و وجود ساز و کاری منظم و هدفمند برای آن است.ضرورت تغییر در فرهنگ فروش پرداختن به فرهنگ فروش یکی دیگر از مسائلی بود که بازیسازان به آن توجه کردند. به این معنی که به جای تمرکز بر روش سنتی توزیع، میتوان فرهنگ فروش را تغییر داد. توجه به بازار و توجه به تبلیغات در کنار تولید بازیهای خوب، یکی دیگر از مسائل مهمی بود که از سوی بازیسازها مطرح شد. چرا که تولید، تبلیغات و بازار سه ضلع یک مثلث هستند.هولوگرام، دردی را درمان نمیکندهولوگرام از دیگر مواردی بود که در هماندیشی بازیسازها به آن توجه شد. قرار است هولوگرام امکان پخش بازیهای غیرمجاز را به حداقل برساند اما به گفته بازیسازها، این امکان محقق نمیشود تا زمانی که ایران به کنوانسیون برن نپیوندد و قانون جهانی کپیرایت را نپذیرد.ضرورت وجود فروشگاههای تخصصیاینکه ما صنعت بازیسازی نداریم، یکی دیگر از مواردی بود که به آن پرداخته شد. بعضی بازیسازهای حاضر در این جلسه بر این باور بودند که در ایران صنعتی به نام صنعت گیم وجود ندارد. از سوی دیگر فروشگاهی به طور تخصصی به بازیهای رایانهای اختصاص پیدا نکرده و فروشنده بازی معنی ندارد چون سودی برای بازیهای ایرانی وجود ندارد. با بازی موبایل، صنعت جریانسازی شکل نمیگیرد. آنچه اهمیت دارد ساخت بازیهای PC است.توجه به بازار داخلیتوجه به بازار داخلی یکی دیگر از مواردی بود که به آن پرداخته شد. تا آنجا که بازیسازها مطرح کردند، اگر میخواهیم صنعت بازی داشته باشیم، باید به بازار داخلی توجه کنیم. اگر بازی «گرشاسب» ساخته میشود و فروش بالایی دارد، به خاطر این است که ایرانیها علاقه دارند درباره فرهنگ و تاریخ سرزمین خود بدانند. اما یک غیرایرانی علاقه چندانی به شناخت «گرشاسب» در این بازی ندارد.دانستن تفاوتهای بازار ایران و خارج از ایران یکی دیگر از مواردی بود که بازیسازها به آن پرداختند. چرا که شناخت بازار از اهمیت ویژهای برخوردار است و مخاطب یک وجه اصلی است که تولیدکنندگان باید به آن توجه کنند. شناخت مخاطب و شناخت بازار به آنها امکان تولید بازیهای بهتر را میدهد.یکی از مواردی که بازیسازها به بحث درباره آنها پرداختند، مساله چگونگی فروش و ارائه بازیهای رایانهای بود. بعضی معتقد بودند چه اشکالی دارد بازی ایرانی در سوپرمارکتها ارائه شود. آنچه مهم است، مساله فروش و درآمدزایی بیشتر بازی است. اما برخی عقیده داشتند که شان بازی و بازیساز ایرانی نیست که ساختهاش در سوپرمارکت و در کنار تخممرغها فروش برود.4 میلیون هولوگرام در دست ناشرانحسن کریمی قدوسی، قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای در این نشست در تشریح اقدامات این بنیاد با اشاره به اینکه بنیاد مسئول فروش بازیها نیست، گفت: ما طرح دو ضربتی برای فروش بازیها در نظر گرفتیم؛ یعنی به ناشران گفتیم که به شما مجوز فلان بازی خارجی را میدهیم، به شرط اینکه یک بازی ایرانی را تولید کنید و به فروش برسانید.او به مساله هولوگرام اشاره و بیان کرد: برای اصلاح بازار باید آمار درستی از آن در اختیار داشته باشیم. هولوگرام قرار بود آمار بازیهای داخلی و خارجی را به ما بدهد اما ناشران هولوگرام حمایتی دریافت میکنند و ما آمار دقیقی از بازار فروش بازیهای رایانهای نداریم و بنیاد نمیداند چه تعداد بازی فروخته شده است.کریمی قدوسی با اشاره به اینکه قیمتگذاری باید بر اساس بهای تمام شده بازی رایانهای باشد نه قیمت تجاری آن، گفت: امروز چهار میلیون هولوگرام در دست ناشران است. ما باید همه این هولوگرامهای حمایتی حذف کنیم، بر الصاق هولوگرام نظارت داشته باشیم، بازار بازیهای خارجی را کنترل و از تکثیر و توزیع بازیهای ایرانی حمایت کنیم.قوانین گزندهای برای تطهیر بازار وجود نداردبه گفته قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای، قوانین گزندهای برای تطهیر بازار از بازیهای غیرمجاز و حتی مستهجن وجود ندارد. باید مصوبات جدی چه از سوی هیات دولت چه از سوی مجلس به عنوان قانونگذاران اصلی وجود داشته باشد تا وقتی جرایم معلوم نشود، هیچ چیز به سامان نمیشود و ما نمیتوانیم فروشگاههای تهران را از بازیهای غیرمجاز پاک کنیم.دریافت وجه برای صدور مجوز بازیهای خارجی
قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای تصریح کرد: در سال 94 قیمت هولوگرام را از 100 تومان به 200 تومان افزایش خواهیم داد که البته قیمت 200 تومان در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده است.
وی افزود: دریافت وجه برای دریافت صدور مجوز بازیهای خارجی، قانونی شدن صندوق حمایت از بازیهای رایانهای ایرانی، انحصاری کردن بازیهای خارجی از دیگر فعالیتهایمان به شمار میرود. بازیهای خارجی را به مزایده خواهیم گذاشت و هر ناشری که بهای بیشتری پرداخت کند، مجوز آن را خواهیم داد و بهای آن را در صندوق حمایتی قرار خواهیم داد.تغییرمدیریتی خللی در اجرای قوانین ایجاد نمیکند
کریمیقدوسی اظهار کرد: زمانی که مصوبات را از شورای عالی فضای مجازی دریافت میکنیم یعنی حتی بنده هم از این قوانین تخطی کنم، زیرسؤال خواهم رفت. بنابراین بعد از بنده هر تیمی که وارد بنیاد ملی بازیهای رایانهای شوند ملزم به اجرای این قوانینی است که درصدد تصویب آن در شورای عالی فضای مجازی هستیم.وی بیان کرد: تلاشمان این است که بنیاد ملی بازیهای رایانهای از بازیهای موبایلی حمایتی نکند چراکه سرنوشت بازیهای موبایلی همچون بازیهای PC خواهد شد. بازیهای موبایلی از کافه بازار و دیگر مسیرها راه خود را پیدا میکند.قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای تصریح کرد: هر شش ماه یکبار نگاهی بر کل پروژههای بازیهای رایانهای ایرانی خواهیم داشت و در نهایت سه بازی را انتخاب خواهیم کرد و به تبلیغات آن خواهیم پرداخت.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]
صفحات پیشنهادی
تغيير در فرايند حمايتي بنياد ملي بازيهاي رايانهاي
۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۰ ۵۹ق ظ تغيير در فرايند حمايتي بنياد ملي بازيهاي رايانهاي مدير واحد توليد بنياد ملي بازيهاي رايانهاي به تغيير فرايند حمايتي اين بنياد در سال جاري اشاره کرد و گفت بازيهاي رايانهاي باغ وحش من و آريو از پروژههاي مشارکتي باقي مانده از سال گذشته بودند که مورد حتغییردر فرایند حمایتی بنیاد ملی بازیهای رایانهای
˝باغ وحش من˝ و ˝آریو˝ آخرین تولیدات شراکتی بنیاد تغییردر فرایند حمایتی بنیاد ملی بازیهای رایانهای خبرگزاری پانا مدیر واحد تولید بنیاد ملی بازیهای رایانهای به تغییر فرایند حمایتی این بنیاد در سالجاری اشاره کرد و گفت بازیهای رایانهای ˝باغ وحش من˝ و ˝آریو˝ از پروژههای مشارشیوه حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانهای تغییر میکند -
شیوه حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانهای تغییر میکند مدیر واحد تولید بنیاد ملی بازیهای رایانهای به تغییر فرایند حمایتی این بنیاد در سالجاری اشاره کرد و گفت بازیهای رایانهای باغ وحش من و آریو از پروژههای مشارکتی باقی مانده از سال گذشته بودند که مورد حمایت بنیاد قرار مینظارت بر بازار بازیهای رایانهای به بنیاد ملی بازیها سپرده شد
نظارت بر بازار بازیهای رایانهای به بنیاد ملی بازیها سپرده شد نظارت بر بازار بازیهای رایانهای با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بنیاد ملی بازیهایرایانهای واگذار شد آفتاب هادی کافی سخنگوی بنیاد ملی بازیهای رایانهای در گفتگو با مهر ضمن اعلام این خبر گفت پیش از ایتجربه موفق بنیاد بازیهای رایانهای، در بخش اسباببازی قابل تکرار است -
دبیر شورای نظارت بر اسباببازی تجربه موفق بنیاد بازیهای رایانهای در بخش اسباببازی قابل تکرار است شناسه خبر 2432260 تاریخ مخابره شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶ ۵۷ فرهنگ > صنایع فرهنگی دبیر شورای نظارت بر اسباببازی گفت مشکل اصلی موجود در صنعت اسباببازی این است که ما تکنولوژی روزنظارت بر بازار بازیها به بنیادملی بازیهای رایانهای برگشت
نظارت بر بازار بازیها به بنیادملی بازیهای رایانهای برگشت فناوری اطلاعات > بازی - بنیاد ملی بازی های رایانه ای از امروزشنبه 8 آذر در حکمی از وزیر ارشاد فرهنگ واسلامی به طور رسمی کار نظارت بربازار بازیهای رایانهای را آغاز کرد به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابطنظارت بر بازار بازیهای رایانهای به بنیاد ملی بازیها سپرده شد -
با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت بر بازار بازیهای رایانهای به بنیاد ملی بازیها سپرده شد شناسهی خبر 2431942 تاریخ مخابره شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۵۵ فرهنگ > صنایع فرهنگی نظارت بر بازار بازیهای رایانهای با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بنیاد ملی بازیهایرایاننظارت بر بازار بازیها به بنیادملی بازیهای رایانهای بازگشت
با ابلاغ از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت بر بازار بازیها به بنیادملی بازیهای رایانهای بازگشت بنیاد ملی بازیهای رایانهای از امروزشنبه 8 آذر در حکمی از وزیر ارشاد فرهنگ واسلامی به طور رسمی کار نظارت بربازار بازیهای رایانهای را آغاز میکند به گزارش گروه فرهنگی باشگاهنظارت بر بازار بازيها به بنيادملي بازيهاي رايانهاي برگشت
۸ آذر ۱۳۹۳ ۱۶ ۵۰ب ظ با ابلاغ از سوي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نظارت بر بازار بازيها به بنيادملي بازيهاي رايانهاي برگشت بنياد ملي بازي هاي رايانه اي از امروز شنبه 8 آذر در حکمي از وزير ارشاد فرهنگ و اسلامي به طور رسمي کار نظارت بر بازار بازيهاي رايانهاي را آغاز مي کند بهبازیهای ساحلی 2014 - تایلند تیم ملی فوتبال ساحلی مقابل عمان شکست خورد
بازیهای ساحلی 2014 - تایلندتیم ملی فوتبال ساحلی مقابل عمان شکست خوردتیم ملی فوتبال ساحلی ایران در چهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی مغلوب عمان شد به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان که در بازی نخست به راحتی از سد سوریه گذشته بنایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: بانکیمون در مأموریت خود مستقل و بیطرف عمل نمیکند
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بانکیمون در مأموریت خود مستقل و بیطرف عمل نمیکندنایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت دبیرکل سازمان ملل مستقل و شایسته عمل نکرده و نتوانسته مأموریت این سازمان را به نمایش بگذارد منصور حقیقتپور در گفتوگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرداستیلی با وجود عدم مالکیت در بخش پایه هزینه میکند کلهر: بیشترین بازیکن ملی را در تیم ملی امید داریم/ امیدوارم
استیلی با وجود عدم مالکیت در بخش پایه هزینه میکندکلهر بیشترین بازیکن ملی را در تیم ملی امید داریم امیدوارم وضعیت مالکیت راهآهن مشخص شودمدیر آکادمی باشگاه راهآهن گفت با وجود تمامی مشکلات در بخش پایه عملکرد خوبی داریم و بیشترین بازیکن در تیم ملی امید برای باشگاه راهآهن استبررسی اساسنامه «بنیاد ملی علم و فناوری ایران»
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰ ۲۴ پنجاه و پنجمین جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور فردا در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل میشود به گزارش سرویس علمی ایسنا دو دستور این جلسه که به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار میشود در حوسرپرست بنیاد شهید کرمانشاه خبر داد از پیشرفت 70 درصدی ساماندهی مزار شهدا تا جمعآوری خاطرات ایثارگران کرمانشاه
سرپرست بنیاد شهید کرمانشاه خبر داداز پیشرفت 70 درصدی ساماندهی مزار شهدا تا جمعآوری خاطرات ایثارگران کرمانشاهیسرپرست ادارهکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از پیشرفت 70 درصدی ساماندهی مزار شهدا و جمعآوری خاطرات ایثارگران کرمانشاهی خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس ازسند ملی گیاهان دارویی «چتر حمایتی» توسعه تولیدات و صادرات این حوزه است
سند ملی گیاهان دارویی چتر حمایتی توسعه تولیدات و صادرات این حوزه است در هفتاد و چهارمین نشست ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راهکارهای تحقق مصوبات سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی مورد بررسی قرار گرفت به گزارش خبرنگار علمی باشبنیاد رودکی دوره آموزشی «شناخت ریتم» را برگزار میکند -
بنیاد رودکی دوره آموزشی شناخت ریتم را برگزار میکند شناسهٔ خبر 2433739 دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴ ۳۱ هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی اولین دوره آموزشی شناخت ریتم برای کودکان و نوجوانان 7 تا 15 سال به سرپرستی فرهاد بادپا در مرکز آموزشهای هنری بنیاد رودگی برگزار میشود به گزارش خاسپانسرینگ تیم ملی به صورت یک کنسرسیوم فعالیت میکند/شرکت هواپیمایی به صورت مقطعی اسپانسر تیم ملی بود
ترابیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اسپانسرینگ تیم ملی به صورت یک کنسرسیوم فعالیت میکند شرکت هواپیمایی به صورت مقطعی اسپانسر تیم ملی بود دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت اسپانسرینگ تیم ملی گفت تیم ملی اسپانسر خاصی ندارد بلکه اسپانسرینگ تیم ملی به صورت یک کنس-
گوناگون
پربازدیدترینها