تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819611100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخالفت جنبش عدم تعهد وچین با اعمال تحریم های یکجانبه علیه کشورها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مخالفت جنبش عدم تعهد وچین با اعمال تحریم های یکجانبه علیه کشورها برلین - ایرنا - گروه کشورهای جنبش عدم تعهد و چین با صدور بیانیه ای اعمال تحریم های یکجانبه علیه کشورهای عضو سازمان منع سلاح های شیمیایی ازجمله ایران را برخلاف مفاد کنوانسیون این سازمان دانست که موجب مخدوش شدن اعتبار آن می شود.


به گزارش ایرنا، بیانیه مشترک جنبش عدم تعهد وچین با هدف تشریح مواضع این گروه درارتباط با مهمترین مسایل و تحولات بین المللی مرتبط با کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی وطرح درنوزدهمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو سازمان منع سلاح های شیمیایی در لاهه هلند صادر شده است.
دراین بیانیه که روزدوشنبه ودرنخستین روز برگزاری این کنفرانس بین المللی توسط نماینده دایم ایران نزد سازمان منع سلاح های شیمیایی قرائت شد، گروه عدم تعهد وچین ضمن اذعان به اینکه سلاح های کشتار جمعی یکی ازمهمترین تهدیدات برای صلح وامنیت بین المللی به شمار می آید، خواستار خلع سلاح کامل و همه جانبه سلاح های کشتارجمعی شدند.
دراین بیانیه، راه رسیدن به این هدف جهانی، اجرای غیرتبعیض آمیز تمام مفاد کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی عنوان شده است.
دربیانیه مشترک کشورهای عضو جنبش عدم تعهد وچین باردیگر از اینکه کشورهای دارنده سلاح های شیمیایی بویژه آمریکا وروسیه نتوانسته اند به تعهدات خود درامحاء کامل ذخایر سلاح های شیمیایی خود تا ضرب الاجل تعیین شده برای این منظور یعنی 29 آوریل 2012 (10 اردیبهشت 1391) عمل کنند، ابراز نگرانی جدی شده وتاکید شده است که عدم پایبندی آمریکا و روسیه به تعهدات خود موجب آسیب رساندن به کنوانسیون خواهد شد.
جنبش عدم تعهد و چین در بیانیه خود همچنین از کشورهای دارنده سلاح های شیمیایی خواسته اند به تعهدات اصولی خود در نابودی کامل این سلاح ها پایبند باشند.
امضا کنندگان این بیانیه درادامه با استقبال از پیشرفت های صورت گرفته در انهدام برنامه سلاح های شیمیایی سوریه، از همکاری این کشور در این ارتباط ابراز خرسندی کردند.
دراین بیانیه همچنین درارتباط با موضوع "جهانشمولی" کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی والحاق هرچه سریع تر غیراعضاء به آن، از دبیرخانه فنی سازمان منع سلاح های شیمیایی وتمام کشورهای عضو خواسته شده است تا تلاش های خود را برای عضویت غیراعضاء افزایش دهند وتاکید شده است که کشورهایی که عضو کنوانسیون نیستند، نباید از منافع مترتب بر کنوانسیون که شامل کشورهای عضو می شود برخوردار باشند.
اجرای کامل، موثر وغیرتبعیض آمیز مفاد کنوانسیون درخصوص تجارت و همکاری بین المللی بین کشورهای عضو و حذف کنترل ها و محدودیت های صادراتی بین اعضاء که از سوی برخی از کشورها با اهداف و انگیزه های سیاسی صورت می گیرد، از دیگر موضوعاتی بوده است که در این بیانیه مشترک ازسوی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد وچین مورد تاکید قرار گرفته است.
دربخشی دیگر ازاین بیانیه، مصوبه سازمان برای تاسیس شبکه بین المللی حمایت از قربانیان سلاح های شیمیایی در سازمان منع سلاح های شیمیایی که توسط ایران پیشنهاد شده است، مورد حمایت کشورهای عضو عدم تعهد و چین قرار گرفت و ازسازمان منع سلاح های شیمیایی خواسته شد تا برای تشکیل کامل این شبکه اقدامات لازم را انجام دهد.
جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه اصلی ترین قربانی سلاحهای شیمیایی می باشد، با بهره گیری از تجارب خود در این زمینه و آگاهی از عواقب و خطرات اینگونه سلاح ها در جریان تدوین، تصویب و لازم الاجرا شدن این کنوانسیون وهمچنین پس از ایجاد سازمان مربوطه همواره نقش فعال و تعیین کننده ای درتحولات و روندهای آن داشته و درحال حاضر نیز یکی از اعضای فعال و تاثیرگذار شورای اجرایی این سازمان است.
درطول سالهای گذشته همواره سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان منع سلاح های شیمیایی به عنوان معاون رئیس کنفرانس ازسوی گروه آسیا انتخاب شده است این انتخاب امسال نیز تکرار شد.
نوزدهمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی با حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه 10 آذر به مدت 5 روز در لاهه هلند آغاز شده است.
اروپام*4*1701**1859


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن