تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818825100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در دانشگاه باید گفتمان سیاسی علمی مطرح شود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در دانشگاه باید گفتمان سیاسی علمی مطرح شود
کد خبر: ۴۵۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ - 01 December 2014


نماینده پیشین مجلس گفت: از وزیر علوم انتظار می‌رود در عزل و نصب‌ها براساس شایسته‌سالاری و نگاه نخبه‌پروری عمل کند و به فضای علمی احترام بگذارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایسنا؛فاطمه آجرلو با اشاره به اهمیت جایگاه وزرا و انتخاب آقای فرهادی برای وزارت علوم اظهار کرد: موضوع توجه به فضای سیاسی در دانشگاه‌ها از مطالبات مقام معظم رهبری است و همیشه رهبری تاکید داشتند فعالیت واقعی سیاسی در دانشگاه‌ها تعطیل نشود و البته فضای دانشگاهی در اختیار بازی‌های سیاسی و جناحی قرار نگیرد بلکه کار سیاسی و فعالیت سیاسی مطلوب و واقعی اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها افزود: انتظاری که از وزیر علوم وجود دارد این است که توقعات رهبری را در دانشگاه‌ها محقق کنند و فضای علمی دانشگاه به نحوی باشد که گفتمان‌های سیاسی در آن به دور از جناح‌بازی سیاسی مطرح شود.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه باید در دانشگاه‌ها گفتمان سیاسی علمی اجازه بیان نظرات خود را داشته باشد، تصریح کرد:‌ در مدیریت دانشگاه بدون اینکه گرایش به سمتی از جناح‌های سیاسی وجود داشته باشد باید اجازه بیان نظرات مختلف وجود داشته باشد و وزارت علوم فضای علمی را فراجناحی ببیند چرا که مطالبه همیشه جامعه علمی همین بوده است که وزرا و روسای جمهور فضای علمی را با فضای جناحی و سیاسی مخلوط نکنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دیده‌ایم اگر جنجالی در دانشگاه‌ ایجاد می‌شود به خاطر این است که عده‌ای می‌خواهند از فضای دانشگاهی به عنوان ابزار سیاسی برای رسیدن به مطامع خود استفاده کنند که البته این رفتار از سوی هر شخص، گروه یا جریانی باشد رفتاری مذموم و خلاف علمی است.

آجرلو در رابطه با تعامل گروه های سیاسی با دانشگاه خاطرنشان کرد: هدف مقام معظم رهبری در موضوع ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی تعامل جناح‌های سیاسی و گفتمان‌های مختلف در دانشگاه بوده است تا دانشگاه مظهر تضارب افکار و اندیشه‌ها باشد. برای اینکه دانشجو در دانشگاه انتخاب قرار گیرد یعنی افکار و اندیشه‌های مختلف را بشنود و انتخاب کند.

آجرلو با بیان اینکه افکار و دیدگاه‌های مختلف باید به صورت واقعی و نه افراطی و تفریطی در دانشگاه مطرح شوند، توضیح داد: نباید این طور باشد که یک دیدگاه پررنگ شود و دیدگاه دیگر سرکوب شود چرا که نقد و تخریب هرکدام ادبیات خود را دارند و آنچه مذموم است این است که در قالب نقد تخریب کنیم.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه روسای جمهور قبلی که برای اداره سکان اجرایی کشور انتخاب شده‌اند همه منتخب مردم هستند افزود: روسای جمهور همگی مسئولیت جمهوری اسلامی را به عهده گرفته‌اند و همچنین وزرای آن‌ها وظایفی به عهده دارند و با توجه به اینکه تخریب همیشه تاثیر سوء در جهت سوءاستفاده بلندگوهای استکباری دارد باید به این نکته توجه داشته باشیم که دوران هر رییس جمهور و وزیری تمام می‌شود و این تغییر و تبدیلات باید در راستای تکامل یکدیگر باشد نه تخریب یکدیگر.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از مدیریت دانشگاه‌ها انتظار می‌رود که اندیشه‌های مختلف، آرای خود را صادقانه و به دور از فضای غیرعلمی و تخریبی مطرح کنند و گفتمان برخاسته از نگرش علمی در دانشگاه حاکم شود؛ بدین نحو که دیدگاه‌های مختلف مکمل یکدیگر باشند و در کنار پذیرش نقاط افتراق با توجه به نقاط مشترک سرعت توسعه پیشرفت و تعالی کشورمان را افزایش دهند. یعنی باعث ترمز در حرکت یکدیگر نبوده و چوب لای چرخ توسعه نظام نگذارند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن