محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827406124
وبلاگ قیام الله رحیمپور و تداوم سنت فکری مطهری و مکتب امام(ره)
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وبلاگ قیام الله
رحیمپور و تداوم سنت فکری مطهری و مکتب امام(ره)
حسن رحیمپور ازغدی در کنار طرح مبانی اسلام ناب به بررسی افراط و تفریطها و کجاندیشیها و کجرفتاریهای شکلگرفته به نام دین پرداخته است.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس محمدصادق شهبازی در وبلاگ قیام الله نوشت: حسن رحیمپور ازغدی در کنار طرح مبانی اسلام ناب به بررسی افراط و تفریطها و کجاندیشیها و کجرفتاریهای شکلگرفته به نام دین پرداخته است. در این میانه حسن رحیمپور ازغدی نقش ویژهای ایفا کرده است و مثل شهید مطهری وارد نقشآفرینی شده است و در کنار پروژه طرح مبانی اسلام ناب و بنیانگذاری پایههای نظری تمدن اسلامی و احیاگری فکری و بازخوانی میراث معرفتی متفکران مبتنی بر اسلام ناب، بررسی افراط و تفریطها و کجاندیشیها به نقد مبانی نظری و بازخوانی کجرفتاریهای شکلگرفته به نام دین پرداخته است. او ضمن دفاع تام و تمام از اندیشه دینی در لباس یک، بهنقد سنت رایج مسلمین میپردازد. مقابله همزمان شهید مطهری با التقاط و تحجر یکی از ویژگیهای خاص شهید مطهری که او را از بسیاری از چهرههای دیگر متفاوت کرده است، توجه و مبارزه همزمان او با التقاط و تحجر است. آن شهید بزرگوار از یکسو با نگاه مجتهدانه به تبیین اسلام ناب و اصول اساسی ناظر به مقتضیات زمان میپردازد، از سوی دیگر با رویکردهای معارض این نگاه درگیر میشود، نگاههایی که یا هسته ثابتی برای دین قائل نیست و آن را با تفکرات دیگر مخلوط کرده یا تنها به حفظ پوسته دین توجه دارد، رویکردهایی که بیتوجه به متغیرات زمانه صرفاً بر موارد ثابت دین تأکید میکنند. رویکردهایی که هر تغییر بر دین را که عرف پذیرفته به رسمیت میشناسد و هر چه در فرهنگ، آدابورسوم واردشده فارغ از ماهیت حقیقی یا خرافی آن به رسمیت میشناسد، رویکردهایی که بر بعضی جنبههای دین تأکید دارد و بر بعضی جنبههای دیگر دین بیتوجه است و به تعبیر آن شهید بزرگوار در کتاب انسان کامل یک انسان کاریکاتوری بار میآورد که رشد نامتوازن دارد، رویکردهایی با پرداختن به مسائل فرعی بهجای مسائل اصلی و دشمنشناسیهای بیاولویت. آفتهای اصلاح و مبارزه با تحجر و خرافات آفت دیگری نیز دراین بین هست، برخوردهای غلط یا قرار گرفتن در پازل نظام سلطه و دشمنان اصل دین. گاهی به نام برخورد با خرافات و تحجر، اصل اندیشه دینی یا بعضی شعائر مورد نقد غلط قرارگرفته است، آفتی که در بعضی اصلاحگران دهه بیست تا پنجاه شمسی وجود داشت و البته از افرادی با نیتهای خیر اما تحت تأثیر قرائتهای علمی علوم انسانی، فلسفه، علوم اجتماعی، فضای تجربه زده و ساینتیستی-تکنولوژیزده تا افرادی با نیتهای سوء نظیر کسروی و حکمیزاده را شامل میشد. عدهای از افراد هم دست به اصلاح با نیت خیر میزدند ولی لوازم اصلاح را نمیدیدند، مثل پازل بزرگتر نظام سلطه و مخالفان اصل دین برای خرافهنمایی و غیرعقلانی و مساوی با توتم، تابو و جادو دیدن تفکرات دینی را درک نمیکردند، یا به افراط، بزرگنمایی آفتها بیش از آنچه که هست، عدم همدلی و موضع اصلاحگرانه نه نفی افراد معتقد به این حوزه، درگیر شدن با مردم و نه سران انحراف، بیتوجهی به التقاط ضمن توه به تحجر و خرافات و… را به همراه داشتند. اصلاح سنت دینی و مبارزه با تحجر و خرافات در مدل مطهری و مکتب امام در مدل مطهری و مکتب امام(ره)، بیش از همه چیز جامعیت وجود دارد. هم در منظر ایجابی نگاه اجتهادی هست، هم مبارزه همزمان با التقاط و تحجر. موضع اصلاحگری این مکتب بیش از رویکرد نفیای داشتن و مطرح کردن حرف خود در تقابل با دیگران، منظر ایجابی تبیین خود را مطرح کرده و اساساً قرائت صحیح از دین و اسلام ناب را به میان گذاشت، و تلاش کرد تا با طرح موضع صحیح، درگیر نشدن در موارد و دعواهای بینتیجه و انحرافی، افراد و مردم درگیر در این دعواها و جبههبندیها را جذب کند. در برابر قرائتهای دیگر و انحرافی موضع گرفت، اما موضعگیری عالمانه، این موضعگیری عالمانه گاهی به جبههگیری تند و صریح مثلاً در قبال مجاهدین خلق یا اختلافاندازان مذهبی میانجامید. سنتهای باطل و خرافات نفی و نقد میشد، مثلاً در مورد عاشورا اما این موارد ضمن تأیید عزاداری و نفی برداشتهای مادی و التقاطی از عاشورا و از موضع مجتهدانه صورت میگرفت، بهگونهای که مخاطب احساس نمیکرد، بنایی در هدم و تضعیف آن وجود دارد. شهید مطهری و مکتب امام هیچگاه برای نقد التقاط یا غرب در جبهه متحجرین، سنتگراها، پستمدرنها، اخباریها و… قرار نمیگرفت، همینطور در نقد سنتهای غلط مذهبی و تحجر و خرافات با روشنفکران، غربزدگان و اباحهگرایان همراه نمیشدند. در کنار این نقدها به حفظ سنتهای درست عزاداری و روضهخوانی نیز توجه میشد، خود مطهری بیش از همه چیز منبری سنتی بود. مبارزه با تحجر و خرافه، مصلح را به عرصه روشنفکری و همدلی و همراهی با پازل نظام سلطه نمیکشاند و باب سوء استفاده و مصادره به مطلوب بسته میشد. البته این اصلاحگری هزینه هم داشت چنانکه به امثال شهید مطهری وهابی گفته میشد و حتی محیط حوزه چنان شاگردان امام را برنتافت که بسیاری از آنها راهی تهران، دانشگاه و محیطهای دیگری شدند. امام راحل در موارد متعدد به این مسئله اشارهکردهاند. امام خطر این طیف را بهویژه در قشر روحانیشان از هر طایفه دیگر بیشتر میدانست: «آن قدر که اسلام از این مقدسین روحانینما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است» (صحیفه امام ج 21 ص 277-281) در این مدل باید مردم و سران این تفکر را آگاه کرد، اگر همراه نشدند، اشتباهات و آسیبهای سران این تفکر را نشان داد، آنها را رسوا و منزوی کرد، بدنه مردمی آنها را از آنها جدا کرد و با چارچوب ایجابی جذبشان کرد. برخوردی که مطهری و مکتب امام با گروههای مختلف متحجر و خرافی نظیر انجمن حجتیه داشتند، بر همینگونه بود. این مبارزه هم دارای اولویت است. در این مرحله مدل مکتب امام برخورد صریح و حتی مشخص کردن برچسبهای گویای این تفکرات و سران آنهاست مثل ولایتیهای بیولایت درباره انجمن حجتیه یا تعابیری مثل مقدسنماها، متحجرین، اسلام اشرافیت و ابوسفیان، اسلام آمریکایی، اسلام سرمایهداری، اسلام مستکبرین، اسلام منافقین، اسلام راحتطلبان و فرصتطلبان، اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام مقدسنماهای بیشعور حوزههای علمی و دانشگاهی، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایهداران بر مظلومین و پابرهنهها، اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مقدسنماهای متحجر و سرمایهداران خدانشناس و مرفهین بیدرد. اسلام آمریکایی و آخوندهای انگلیسی و متحجرین، پروندهای که هنوز باز است همانگونه که امام در منشور روحانیت میفرمایند پرونده این تفکر هنوز باز است! در عصر ما این تفکر هم با صورتگرایی مذهبی و تقلیل و فروکاستن دین به یک سری مناسک همراه است، هم با پیگیری خرافاتی در مناسک و آیینها مثل عزاداری، هم با اختلاف اندازی بین شیعه و سنی، هم با مناسبتسازی مذهبی، هم با نفی حکومت اسلامی و نظام اسلامی، هم با همراهی با نظام سلطه و… یعنی در ضلع تحجر هم جبههٔ بزرگی شکلگرفته هم در جامعه دینی ما خورهوار در اندیشه، گرایشها و عمل اقشار مختلف و حتی بچههای انقلابی جاخوش کرده است. یک ضلع آن شبکههای ماهوارهای و جریانهای جاذب خرافات یا تحجر مثل جریان شیرازیها، انجمن حجتیه، مدارس، هیئات، کانونها و… این گروههاست، ضلع مهمتر آن ریشهدار شدن این انحرافات در بینش، گرایش و منش مردم و حتی حزباللهیهاست. مثلاً در مورد خرافات عزاداریها حتی در مجامع حزباللهی رگههایی از این موارد نفوذ کرده است. فشارهای بیرونی و شدت انسجام جبهه فرهنگی انقلاب مخملی و جنگ نرم دشمن نیز در بسیاری اوقات فرصت و اولویت برخورد و اصلاح این ضلع را گرفته و این جریان به صورت خوره به جان اندیشه و عمل اسلامی و حاملان آن گفتمان افتاده است. رحیمپور و تداوم سنت فکری مطهری و مکتب امام (ره) در این میانه حسن رحیمپور ازغدی نقش ویژهای ایفا کرده است و مثل شهید وارد نقشآفرینی شده است و در کنار پروژه طرح مبانی اسلام ناب و بنیانگذاری پایههای نظری تمدن اسلامی و احیاگری فکری و بازخوانی میراث معرفتی متفکران مبتنی بر اسلام ناب، بررسی افراطوتفریطها و کجاندیشیها بهنقد مبانی نظری و بازخوانی کجرفتاریهای شکلگرفته به نام دین پرداخته است؛ او ضمن دفاع تام و تمام از اندیشه دینی در لباس یک مجتهد بهنقد سنت رایج مسلمین میپردازد. نقد نگاههای غلط به غرب و مرزبندی با سنتگریان، اخباریها، متحجرین و پستمدرنها نقد رفتارهای غلط و بیبصیرت با جریانهای غربگرای نظری یا غربزده عملی، نقد اندیشههای تنزهطلبانه نسبت به جامعه و حکومت دینی، نقد رفتارها و مناسک خرافی، ظاهرگرایانه و غیر ظلمستیزانه، نگاههای مذهبی فارغ از عقلانیت و عدالتخواهی و…نمونههایی از پروژه فکری و اصلاحی اجتماعی حسن رحیمپور بوده است. این نقد انتزاعی نبوده و از دل زندگی و ارتباط مستقیم رحیمپور با این مدلها در کودکی و نوجوانیاش در مشهد تا در جوانیاش در دوره حوزوی و میانسالی نقشآفرینیاش در محیطهای مختلف رسانهای، دانشگاهی و عمومی برخاسته است. آنهم در دورهای که بهواسطه ملاحظات درست و غلط، اکثر نقشآفرینان اسلامگرا در حوزه نظر و عمل، مسیری دیگر طی کردهاند و حاضر به انجام این وظیفه خطیر و پرهزینه نشدهاند. رحیمپور، به جرم تحجرستیزی، مثل مطهری! این مبارزه برای رحیمپور هزینه داشته است، برچسبهای متعدد و ترور شخصیتی از جانب جریانهای مختلف: برچسب تئوریسین افراط و خشونت از تجدیدنظرطلبان، تا برچسب بیسواد و سطحی از جانب سنتگرایان و پستمدرنها و غربشناسها، برچسب بابک زهرایی و مارکسیست از طرف لیبرالها، برچسب وهابی و توهین از جانب متحجرین، انجمن حجتیهایها، اسلام انگلیسی و…، تا نقد بیپایه و سست و مغالطه در باب سخنان او از جانب تیپهای سنتی تحت عنوان توهین او به شیعه! تا نادیده گرفته شدن او و آثار دقیق و متعددش در حوزه و دانشگاه حتی در میان انقلابیون، تا برهم زدن جلسات سخنرانیاش و تهدید و ترور و…. هزینههایی که هیچ گاه رحیمپور را به عقبنشینی بازنداشته است. ما و رحیمپور: عزاداری برای مطهری نسل ما یا فراگیرسازی و بسط پروژه فکری او؟! حال سؤال اساسی برای ماست، نسبت ما با اصلاحگرانی نظیر رحیمپور بهویژه در حوزه برخورد او با متحجرین چیست؟ پروژه بازخوانی تفاوت نگاه اسلام ناب با متحجرین، وحدتشکنان و اسلام انگلیسی باید تبدیل به حرکت جدی شود که اقدامات غلط سران آن و مبانی غلط رفتاری و بینشی آن مورد نفی و طرد قرار بگیرد. جریانهای سردمدار آن باید با بحث و آگاهسازی عمومی منزوی شوند. قبل از این که برخورد با مناسک غلط به برخورد نیروهای انتظامی، برخورد امنیتی و حکومت با این جریانات کشیده شود، باید با یک جریان جدی مخالفت مردمی آنهم به صورت فکری-مبنایی روبهرو شود. برائت از آنان مسئلهای مهم است. این حرکت سران جریان اصلاحگری دینی نظیر رحیمپور باید مورد توجه و حمایت جدی قرار بگیرند. چرا نباید این آثار و حتی سایر آثار رحیمپور مورد بازخوانی، موضوع حلقههای مطالعاتی، رونمایی، توزیع گسترده، موضوع مطالب و پروندههای رسانهای، هدیه و… قرار گیرد. چرا باید استفاده از این افراد به سخنرانیهای بعضاً سالیانه و چند سال در میان وی در دانشگاهها، حوزهها و محیطهای عمومی محدود شود و آثار و کتب و حرکتهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی اصلاحی آنان مورد توجه و پشتیبانی قرار نگیرد. برخوردی که جبهه معارض ما در مورد چهرههایشان میکند، باید زمینه درسآموزی برای استفاده ما از چهرههای جبهه فرهنگی انقلاب شود. چرا باید این قدر حساسیتها و فراگیرسازی کم باشد که این افراد جرئت توهین و… پیدا کنند؟ چرا نباید یک موج جدی حمایتی و عملی از این چهرهها ایجاد شود و از سوی دیگر خود این چهرهها مورد حمایتی قرار گیرند که فضا هم برای آنها هم برای دیگرانی که میخواهند پا در این عرصه بگذارند باز شود؟ فرض کنیم یکی از چهرههای روشنفکری یا همین جریانها کتاب جدید نوشته بودند، یا بحثی مطرح میکردند، با کلی سروصدای رسانهای دنبال میشود، کلی مقاله و پرونده و تقدیر و بازخوانی و رونمایی و… برگزارشده بود. بیش از آنکه منتظر عزاداری بر ترور جسمی یا شخصیتی رحیمپور مثل مطهری باشیم، بهتر است در بسط این مکتب فکری و مقابله با اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی با آنان همراه باشیم. وبلاگ خود را به ما معرفی کنید بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/
93/09/10 - 09:35
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]
صفحات پیشنهادی
امامت اباعبدالله الحسین(ع) در نصوص اهل سنت بررسی میشود -
در وزارت ارشاد استان تهران امامت اباعبدالله الحسین ع در نصوص اهل سنت بررسی میشود دومین جلسه از سلسله نشستهای با عاشوراپژوهان با هدف نقد و بررسی کتب عاشورایی برگزار می شود به گزارش خبرگزاری مهر در این نشست که به نقد و ارزیابی کتاب موسوعة الامامة فی نصوص اهل السنة -بخش امامآیتالله کعبی در گفتوگو با فارس: تضعیف جغرافیای اجتماعی تکفیریها تلاش علمی پیوسته میخواهد/ گفتمان امام و ره
آیتالله کعبی در گفتوگو با فارس تضعیف جغرافیای اجتماعی تکفیریها تلاش علمی پیوسته میخواهد گفتمان امام و رهبری نیاز جوانان انقلابی اهل سنتنماینده مجلس خبرگان رهبری گفت جغرافیای اجتماعی تکفیریها را باید تضعیف کنیم که تلاش علمی پیوستهای میخواهد و شاید عرصه مقابله علمی و فکریکاروان اهل سنت آستارا رهسپار حرم امام رضا(ع) شد
کاروان اهل سنت آستارا رهسپار حرم امام رضا ع شد آستارا ـ ایرنا ـ جمعی از مردان و بانوان بسیجی اهل سنت شهرستان آستارا به مناسبت هفته بسیج رهسپار حرم مطهر امام مهربانی ها حضرت علی بن موسی الرضا ع شدند فرمانده سپاه ناحیه آستارا عصر دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت امروز 93امام جمعه قم حمله به بیت آیتالله شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد
جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵ ۵۶ خطیب جمعه قم گفت پنج کشور طرف مذاکره با جمهوری اسلامی ایران نباید خود را صرفا نماینده جامعه جهانی بدانند و بدنبال جلب اعتماد از ایران برای جهانیان باشند به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبههای نبیانات حضرت آیت الله خامنه ای درباره زندگی سیاسی ائمه اطهار امام سجاد؛ قهرمان اهل بیت علیهمالسلام
بیانات حضرت آیت الله خامنه ای درباره زندگی سیاسی ائمه اطهارامام سجاد قهرمان اهل بیت علیهمالسلامآن چهرهی مظلوم بی صدای سر به زیرِ منفعلی که از امام سجاد درست کردند به کلی برخلاف واقع است چهرهی حقیقی امام سجاد علیه الصّلاة و السّلام چهرهی یک مبارز قهرمان خستگیناپذیر آشتیناجانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس: کشوری که برگرفته از مکتب امام حسین(ع) باشد پیروز است
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشوری که برگرفته از مکتب امام حسین ع باشد پیروز استجانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت نشر تفکر بسیجی باعث پیروزیهای مردم کشورهای عراق و سوریه در برابر تروریستها شده است به گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشکامام جمعه زاهدان: بسیج یک اندیشه و تفکری بالنده در جامعه است
امام جمعه زاهدان بسیج یک اندیشه و تفکری بالنده در جامعه است زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با تاکید بر اهمیت نقش بسیج در عرصه های مختلف گفت این نهاد مردمی یک مکتب و تفکری بالنده در جامعه است به همین دلیل حضرت امام ره بسیج را شجره طیبمراسم چهلم آيتالله مهدويکني در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار خواهد شد
۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۵ ۵ب ظ مراسم چهلم آيتالله مهدويکني در مسجد دانشگاه امام صادق ع برگزار خواهد شد بيت مرحوم آيتالله مهدوي کني از تمامي علما طلاب حوزههاي علميه و مردم انقلابي متدين و دوستداران آن عالم مجاهد دعوت ميکند تا در اين مراسم حضور به هم رسانند به گزارش خبرگزاري موج مرامام جمعه موقت فهرج: بسیج نیروی مردمی، مکتبی و انقلابی است
امام جمعه موقت فهرج بسیج نیروی مردمی مکتبی و انقلابی استامام جمعه موقت فهرج گفت بسیج نیروی مردمی مکتبی و انقلابی در دل جامعه است به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج حجتالاسلام روحالله کریمآبادی ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه فهرج با اشاره به پنجم آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستامام جمعه موقت خرمآباد: مهمترین مطالبه ملت ایران حذف بیقید و شرط همه تحریمها/ بسیج مکتبیترین نیروی مقاو
امام جمعه موقت خرمآباد مهمترین مطالبه ملت ایران حذف بیقید و شرط همه تحریمها بسیج مکتبیترین نیروی مقاومت استامام جمعه موقت خرمآباد گفت مهمترین مطالبه ملت ایران حذف بیقید و شرط همه تحریمها است به گزارش خبرگزاری فارس از خرمآباد حجتالاسلام قاسم متقینیا ظهر امروز دنشست شناخت ماهیت فکری و مذهبی معارضان قیام کربلا برگزار میشود -
نشست شناخت ماهیت فکری و مذهبی معارضان قیام کربلا برگزار میشود شناسه خبر 2432904 تاریخ مخابره یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶ ۴۶ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری دانشگاه باقر العلوم ع نشست علمی عاشورا پژوهی با عنوان شناخت ماهیت فکری و مذهبی معارضاسیار: ثبات قدم و تلاش مجاهدانه در راه انقلاب ویژگی بارز آیت الله مهدوی کنی/ دانشگاه امام صادق موفق ترین الگوی
استاد صادق در بیان شاگرد 8 سیار ثبات قدم و تلاش مجاهدانه در راه انقلاب ویژگی بارز آیت الله مهدوی کنی دانشگاه امام صادق موفق ترین الگوی علوم انسانی اسلامی شناسهی خبر 2431140 تاریخ مخابره جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳ ۳۶ سیاست > احزاب و تشکلها شاعر آئینی با اشاره به ویژگی های دانشگاآیتالله امامی کاشانی: تفکر بسیجی حافظ انقلاب است
آیتالله امامی کاشانی تفکر بسیجی حافظ انقلاب استتاریخ انتشار جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳ ۴۷ خطیب موقت نماز جمعه تهران ضمن محکوم کردن حمله به بیت آیتالله شیخ عیسی قاسم گفت این حرکات ناشی از توأم شدن انحراف در اسلام با استکبار است به گزارش فارس آیتالله محمد امامی کاشاندلیل آرامش ایران از زبان امام جمعه اهل سنت پاوه
دلیل آرامش ایران از زبان امام جمعه اهل سنت پاوهتاریخ انتشار دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲ ۰۴ امام جمعه اهل سنت پاوه گفت دلیل آرامش کشور وجود رهبری حکیم در این مملکت و عقلانیت و همفکری روحانیون اهل تشیع و اهل تسنن است به گزارش فارس ملا قادر قادری در کنگره جهانی جریانهای افراقیام امام حسین (ع) جهاد دفاعی بود که اسلام را تا ابد از خطر سقوط نجات داد -
از عاشورا تا اربعین ۱۷ قیام امام حسین ع جهاد دفاعی بود که اسلام را تا ابد از خطر سقوط نجات داد مشهد - خبرگزاری مهر استاد دانشگاه الهیات دانشگاه فردوسی مشهد گفت قیام امام حسین ع نوعی جهاد دفاعی بود و این حرکت اسلام را تا ابد از خطر سقوط نجات داد محمد صادق علمی در گفتگو باآیتالله مظاهری بر حفظ سیره علمی سلف و حفظ ساختار سنتی حوزه تأکید کرد -
در دیدار با اعضای شورای عالی حوزه آیتالله مظاهری بر حفظ سیره علمی سلف و حفظ ساختار سنتی حوزه تأکید کرد آیت الله مظاهری در دیدار اعضای شورای عالی حوزه های علمیه گفت ما امروز در حوزههای علمیه وظیفه داریم فقه جواهری را حفظ کرده به نسلهای بعدی برسانیم چراکه اگر فقه جواهری ندارئیس سازمان اوقاف و امور خیریه: اجرای موقوفات باید زمینهای برای مطرح کردن فلسفه قیام امامحسین(ع) باشد
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای موقوفات باید زمینهای برای مطرح کردن فلسفه قیام امامحسین ع باشدرئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت اجرای موقوفات نباید صرفا به اطعام و روضه خوانی ختم شود بلکه باید زمینهای برای مطرح کردن اهداف و فلسفه قیام امام حسین علیه السلام باشد-
گوناگون
پربازدیدترینها